#


معرفی فیلم های موفق و ناموفق سال2018 در هالیوود

17 دسامبر 2018 بدون نظر 1659 بازدید

معرفی فیلم های موفق و ناموفق سال2018 در هالیوود

معرفی فیلم های موفق و ناموفق سال2018 در هالیوود

فیلم های هالیوودی که حدود سه سال با رکود مواجه شده بود حالا افزایش چشمگیری داشته و توانسته به40 میلیارد دلار دست پیدا کند. سال2018 برای سینمای بین المللی با موفقیت بسیاری در گیشه فروش همراه بوده است. البته تنها فیلم های اکشن با موفقیت همراه نبوده اند و از تریلر تا فیلم های انیمیشن و کمدی توانسته اند به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند. سینمای جهان حدود سه سال با رکود همراه بود که سال2018 را می توان پایان این رکود درنظر گرفت.

در این سال میزان فروش در سینمای جهان به40 میلیارد دلار رسید و فیلم هایی مانند آسیایی های ثروتمند دیوانه و فیلم مکانی آرام با تحول عطیمی مواجه شدند. البته فیلم های ناموفق متعددی نیز در این سال تولید شدند و تعداد آن ها کم نبود. در ادامه چند فیلم موفق را معرفی خواهیم کرد که در سال2018 با فروش قابل توجهی روبه رو بوده اند و توضیحات اندکی نیز در خصوص آن ها مطرح خواهیم کرد.

فیلم سینمایی پلنگ سیاه

بودجه ساخت فیلم:210 میلیون دلار

فروش گیشه جهانی:1 میلیارد و300 میلیون دلار

فیلم سینمایی پلنگ سیاه که توسط رایان کوگلر ساخته شده نخستین فیلم ابرقهرمانی معرفی می شود که در ساخت آن از هنرپیشهگان تمام رنگین پوست استفاده شده است. فیلم سینمایی پلنگ سیاه توانسته رکورد نهمین فیلم پرفروش تاریخ را برای خود کسب کند. احتمال فیلم سینمایی انتقام جویان: نبرد ابدی توانسته باشد درآمد بیشتری را درمقایسه با فیلم پلنگ سیاه به دست بیاورداما این فیلم توانسته موقعیت خود را تحت عنوان یکی از برترین و بزرگ ترین فیلم های آمریکای شمالی با درآمد700 میلیون دلاری از روز اکران ثابت نگه دارد. فیلم سینمایی انتقام جویان توانسته2 میلیارد دلار فروش را برای خود ثبت کند اما موفق نشده مانند پلنگ سیاه این جایگاه آمریکای شمالی را در اختیار داشته باشد چراکه بودجه اختصاص داده شده به آن حدود دوبرابر بیشتر از فیلم معرفی شده است.

شگفت انگیزان2

بودجه ساخت فیلم:200 میلیون دلار

فروش گیشه جهانی:340 میلیون دلار

کمپانی دیزندی در طول یک سال گذشته توانسته فیلم های هیجان انگیز متعددی را تولید نماید. حدود ده سال پس از اینکه فیلم شگفت انگیزان1 ساخته شد این فیلم انیمیشن توانسته به عنوان یکی از فیلم های پرفروش در جهان معرفی شود. سری دوم این فیلم انیمیشن درحالی ساخته شده که توانسته پس از فیلم یخ زده عنوان دومین فیلم انیمیشن بزرگ تاریخ را برای خود ثبت کند.

فیلم سینمایی مکانی آرام

بودجه تولید:17 میلیون دلار

فروش گیشه جهانی:340 میلیون دلار

جیم هوپرت به عنوان سازنده فیلم مکانی آرام که پیش از این ساخت فیلم دفتر کار را در کارنامه خود ثبت کرده توانسته فیلم بسازد که در بین فیلم های موفق سال2018 شناخته می شود. جان کراسینسکی کارگردانی این فیلم را برعهده داشته و امیلی بلانت همسر او نیز به ایفای نقش در این فیلم پرداخته است. فیلم مکانی آرام درخصوص هیولایی ساخته شده که زمین را به تصرف خود درآورده است و نسبت به صدا حساسیت بالایی دارد. هیولا اگر کوچک ترین صدایی را بشنود انسان را یافته و او را میکشد. کارسینسکی نیز به همراه همسر خود در این فیلم بازی می کند و در کنار فرندشان خانواده ای را تشکیل داده اند که برای زنده ماندن مجبور هستند زندگی خود را در سکوت مطلق ادامه دهند. یکی از مهم ترین دلایل فروش بالای این فیلم همین موضوع بوده و موجب شده به عنوان فیلمی خوش ساخت درنظر گرفته شود.

راهبه

بودجه تولید:22 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی:365 میلیون دلار

راهبه یکی از فیلم های موفقی است که در ژانر وحشت ساخته شده است. فیلم هایی که با این ژانر ساخته می شوند به طور معمول به بودجه اندکی نیاز دارند و همین موضوع باعث می شود که به موفقیت نسبی در گیشه دست پیدا کنند. فیلم هایی همچون راهبه که در ساخت آن ها کمترین بودجه به کار رفته می توانند در گیشه فروش موفقیت مالی بیشتری را به دست بیاورند.

هالووین

بودجه تولید:10 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی:252 میلیون دلار

فیلم هالووین تحت نظر کمپانی بلوم هاوس ساخته شده که جیسون بلوم به عنوان یکی از تهیه کنندگان مطرح و موفق ریاست آن را برعهده دارد. او برای اینکه بتواند فیلم هالوین را در ژانر وحشت بسازد بودجه بسیار کمی را به کار گرفته است. این فیلم ژانر وحشت توانسته عنوان بهترین اکران افتتاحیه را درخصوص فیلمی که بازیگر نقش اصلی زن در آن سنی بیشتر از55 سال دارد را برای خود به ثبت برساند. هالوین هم اکنون به عنوان موفق ترین فیلم ژانر وحشت در تاریخ سینمای جهان معرفی می شود.

آسیایی های ثروتمند دیوانه

بودجه تولید:30 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه بین المللی:236 میلیون دلار

کمپانی فیلمسازی برادران وارنر توانسته اند فیلمی را تحت عنوان آسیایی های ثروتمند دیوانه تولید نمایند که نخستین فیلم جهانی در طول بیست و پنج سال گذشته شناخته می شود که تمام عوامل و سازندگان آن اسیایی هستند. برای ساخت این فیلم از رمان کوین کوان الهام گرفته شده است و یکی از فیلم های پرفروش در ژانر کمدی رمانتیک ده سال اخیر شناخته می شود.

فیلم های ناموفق هالیوود در سال2018

رابین هود

بودجه تولید:100 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه بین المللی:65 میلیون دلار

رابین هود یکی از فیلم های سینمایی است که همچنان در سینماها نشان داده می شود اما هنوز نتوانسته بودجه بالایی که توسط کمپانی لاینز گیت برای ساخت آن صرف شده را در گیشه فروش بازگرداند. درواقع می توان گفت همه چیز برعلیه این فیلم بوده است. رابین هود در ایام روز شکرگذاری اکران شده و تحت عنوان یکی از فیلم های پرخرج معرفی می شود و نقدهای بسیاری درخصوص آن شده است. این مساله نشان می دهد که استودیوهای سازنده تا مدت ها به سراغ جنگل شروود نرفته و فیلمی از این قبیل را نخواهند ساخت.

فیلم سینمایی فندق شکن و چهار قلمرو

بودجه تولید:120 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه بین المللی:138 میلیون دلار

کمپانی دیزنی نیز توانسته فیلیم را بسازد که در سال2018 با موفقیت روبه رو نشود. فیلم سینمایی فندق شکن و چهار قلمرو که به عنوان فیلمی ماجراجویانه شناخته می شود و لاسه هالستروم و جو جانستون کارگردانی آن را برعهده داشته اند. نویسندگی این فیلک برعهده اشلی پاول و توماس مک کارتی بوده که از داستان فندق شکن و شاه موش ها الهام گرفته شده است. بازیگرانی همچون کرا نایتلی، مک کنزی فوی، اوگینو دربز و متیو مک فادین به ایفای نقش پرداخته اند.

چین خوردگی در زمان

بودجه تولید:100 میلیون دلار

میزان فروش در گیشه جهانی:132 میلیون دلار

اپرا وینفری، ریس ویترسپون و میندی کالینگ مهم ترین بازیگرانی هستند که رد فیلم چین خوردگی در زمان ایفای نقش کرده اند. اما این موضوع نیز نتوانست موجب موفقیت این فیلم در گیشه فروش شود. فیلم چین خوردگی در زمان داستان مگ موری را به تصویر می کشد که پس از فهمیدن اینکه پدرش یک اختر فیزیکدان است و در درون سیاره ای دور در چنگال شیطان جهانی گرفتار شده به همراه برادر کوچکتر خود که از هوش بالایی نیز برخوردار است و همکلاسی خود کالوین اوکیف برای نجات پدر به فضا می رود. در این فیلم سه مسافر فضایی که نام آن ها خانم کدام؟، خانم کی؟ و خانم این چیه؟ است مگ موری و برادر و دوستش را همراهی می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *