#


صحبت های کیانیان و تبریزی درباره انتخاب «نفس»

کیانیان
26 سپتامبر 2017 بدون نظر 2931 بازدید

صحبت های کیانیان و تبریزی درباره انتخاب «نفس»

صحبت های کیانیان و تبریزی درباره انتخاب «نفس»

اگر اسکار را تحریم کنند آن ها چیزی از دست نخواهند داد، این ماییم که از دست می دهیم. با انتخاب فیلم «نفس» برای اسکار در نوزدهمین دوره از رقابت به عنوان نماینده ایران در یک سال سینمایی استقبال خوبی از آن شد. دو عضو هیات انتخاب فیلم در ایرا ن به نام های رضا کیانیان و کمال تبریزی گفته اند که فشارهای بیرونی و از بالا تاثیری بر تصمیم شان نداشت و این فیلم که به کارگردانی نرگس آبیار بود به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد.

تبریزی

تبریزی

رضا کیانیان در مورد این فیلم به ایسنا گفته: ما این فیلم را می پسندیم زیرا روایت جذاب و خوبی داشت. این فیلم در بین فیلم های دیگر از امتیازات بالاتری برخوردار بود که برای آمریکایی ها هم جذاب بود. البته فیلم مالاریا هم که جزو دو فیلم نهایی در کنار فیلم نفس قرار داشت از جذابیت های خاصی برخوردار بود و کارگردان این فیلم با توجه به دو دوربینو سه نوع حرکتی که داشت توانسته بود به روایت خاصی دست پیدا کند و هر چه که می خواهد را بازگو کند. ولی در آخرین نظرات مثبتی که به فیلم نفش دادند سبب شد فیلم نفس را برای دریافت جایزه اسکار انتخاب کنند.

او درباره دو فیلم انتخابی دیگر هم توضیحاتی را داد: اولین فیلمی که خانم قیدی تولید کرد نامش «ویلایی ها» بود. که این فیلم هم جذاب و خوب بود ولی با رای هایی که به آن دادند نتوانست راه پیدا کند. فیلم «رگ خواب» هم به خاطر اینکه ورژن های دیگری در دنیا وجود داشت نتواست رای کافی را بیاورد.

تحمیل از بالا را نمی پذیرم

صحبت های این بازیگر به شرطی که برای حضور در هیات انتخاب نماینده ایرا در اسکار گذاشته است در ارتباط باشد: زمانی که برای اولین بار در هیئت انتخابی قرار گرفتم مانند دیگر اعضا اعلام کردم که اگر هر نوع اعمال سلیقه ای از سوی مدیران شکل بگیرد من کنار می کشم و این موضوع را هم گفته ام که اگر برای این هیات انتخاب شده ام قرار نیست کسی نظرش را به من تحمیل کند.

کیانیان

کیانیان

شاید در زمان های دیگر مشاهده کرده ایم که این اتفاق افتاده است ولی در این هیات چنین اتفاقی نیفتاد و کسی اعمال نظر از سوی بالا نکرد و ما هرگز فیلمی را از نظر سیسای نسنجیدیم بلکه از لحاظ شاخصه های فنی تکنیکی، هنری، استقبال بین المللی و ذائقه اسکار به بررسی فیلم پرداختیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *