#


چگونه اسکار ببریم؟

اسکار
26 فوریه 2019 بدون نظر 1775 بازدید

چگونه اسکار ببریم؟

دوشنبه ۴:۳۰ بامداد بنود و یکمین مراسم اسکار برگزار می شود. بسیاری از افرادی که خود را در زمینه یک فیلم حرفه ای نمی دانند انتخاب‌های خود را برای فیلم هایی که در اوقات فراغت شان تماشا می‌کنند را با توجه و استناد به جوایز و یا حتی نامزدهای اسکار نشان می کنند.

دوشنبه ۴ ۳۰ بامداد به وقت ایران نود و یکمین مراسم اسکار برگزار می شود با اینکه هر سال انتقادات زیادی گریبان آکادمی اسکار را می گیرد و اعتبار جوایز آن را زیر سوال می‌برد اما رویدادی با این سر و صدا و با این وسعت در نهایت دارای اهمیت فراوانی است به خصوص در نگاه عمومی بسیار مهم می باشد.

بسیاری از افرادی که خود را در زمینه یک فیلم حرفه ای نمی دانند  انتخاب هایشان برای فیلم هایی که در اوقات فراغت شان تماشا می‌کنند را با توجه  و استناد به جوایز و یا حتی نامزدهای اسکار می باشد.

در روزهای منتهی به مراسم اسکار یکی از اتفاقات مهمی که می‌افتد این است که بسیاری از افراد درصدد گمانه‌زنی برای برنده های اسکار برمی‌آیند .البته گمان زنی های عمومی در بین ۲۴ و اسکار اغلب در مورد جوایزی مانند بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد ،بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن، بهترین انیمیشن ،بهترین کارگردانی ،بهترین موسیقی و  بهترین فیلم است.

از نظر دینل بتریج نویسنده نشریه ایند یپدندنت  در میان این جوایز آخرین مورد یعنی جایزه بهترین فیلم از سایر جوایز قابل حدس زدن است .او در سال ۲۰۱۲ در مقاله ای نوشت در واقع اگر چند دهه گذشته به ما چیزی آموخته باشد این است که یک دستور آماده شده برای موفقیت در اسکار وجود دارد یک فرمول به خصوص که با رعایت آن می‌توانید مدعی جایزه اسکار بهترین فیلم شوید.

اسکار

معرفی راه هایی برای برنده شدن اسکار

1- بیوگرافی بسازید

آکادمی در واقع احساسات کاملاً برانگیخته در برابر هر فیلمی است که در ارتباط با یک چهره معروف ساخته می شود هیچ چیز به اندازه یک داستان دلگرم‌کننده واقعی به ویژه اگر یک چهره معروف جنبه انسانی آن را به تصویر بکشد نمی‌تواند شما را برنده احتمالی جایزه اسکار نماید حالا می‌خواهد یک ستاره ورزشی، پادشاه و یا یک سیاستمدار باشد.

2- مرد بیاورید

مریل استریپ با بیست و یک بار جایزه اسکار رکورددار تعداد نامزد شدن در اسکار است و شانس بازی در سه فیلم برنده جایزه بهترین فیلم را نیز در بیوگرافی خود دارد ،اما او چیزی شبیه به یک استثنا است .در طول این ۸۳ سال آکادمی همیشه چهره های محبوب خود را داشته و ۱۲۶ بازیگر شانس بازی در دو یا چند فیلم را به عنوان بهترین فیلم از آن خود کرده اند ولی تنها ۱۰ درصد از این رکوردداران جوایز زن بوده اند .

3-یک کارگردان معروف انتخاب کنید

در دسته بندی بهترین فیلم زنان در طول تاریخ به علت غیبت شان انگشت نما هستند بر اساس سوابق برنده های فیلم های قبلی هر فیلمی که بخواهد در اسکار ارزش برنده شدن را به خود اختصاص بدهد باید مردی پشت دوربین داشته باشد که به اندازه آن هایی که جلوی دوربین هستند معروف و کاربلد باشد.

4- مخاطب خود را بشناسید

برای برنده اسکار (۲۰۱۲)، ۵۷۶۵ عضو آکادمی رای میدهند. پژوهشی توسط لوس آنجلس تایمز نشان می دهد که ترکیب آنها به حضور کمتر از جماعت فیلم بینی که قصد نمایندگی شان را دارند متنوع است در این پژوهش ۷۷ درصد شامل سیاه پوست ها، ۹۴ درصد آن‌ها سفیدپوست و به طور کلی میانگین سن آنها ۶۲ سال است .در این رابطه احتمالا یک جورهایی نشان می دهد که چرا موفقیت در باکس آفیس به ندرت به جوایز آکادمی هم منتقل میشود.

5- یک عنوان کوتاه انتخاب کنید

۶۱ جایزه از ۸۳ جایزه بهترین فیلم به فیلم هایی تعلق گرفته است که عناوین آنها شامل سه ی یا کمتر از سه کلمه بوده است.

6- طولانی اش کنید

اعضا ۵۰ برنده از ۳۰ برنده قبلی با مدت زمان کمتر از ۱۲۰ دقیقه عرضه شده اند برای کارگردان این مورد که نبوغ او لایق اسکار احساسات برانگیز شان را در یک فیلم کمتر از ۲ ساعت خلاصه کنند می تواند بسیار سخت باشد .

7-  آنها را نخندانید

سالهاست که توسط آکادمی اسکار کمدی کم ارزش شده است با وجود اینکه این ژانر در طول این سال‌ها چندین نامزد داشته است اما فقط تعداد انگشت شماری توانسته اند از موارد بسیار زیاد بتوانند جایزه بهترین فیلم را کسب کنند.

8-بروید به جنگ

۴۱ مورد از ۸۳ جایزه یعنی تقریبا نیمی از جوایز تا سال ۲۰۱۱ میلادی این واقعیت را نشان می دهند که جنگ برای بیرون کشیدن جایزه از چنگال رای‌دهندگان آکادمی گزینه بسیار مناسبی است.

9- آن را مربوط به دوران و زمان خاصی بسازید

درآکادمی ،رنگهای قهوه ای به معنای فیلمسازی با کیفیت است . از ۸۳ برنده قبلی ،بیش از نیمی از آنها به نحوی فیلم های مربوط به دوره زمانی خاصی را به تصویر کشیده اند ا.ز سال‌های گذشته این مورد حتی بیشتر قابل پیش بینی شده به طوری که عدسی برنده اخیر ۲۰ فیلم در ارتباط با زمان گذشته ساخته شده است.

البته لازم به ذکر است که نویسنده در انتهای متن به عنوان پیش بینی فیلم (خانه جنگ) را کنار فیلم (هنرمند) برای دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار حدس می‌زند که اکنون بعد از گذشت بیش از هفت سال از آن متن در آن سال فیلم0(هنرمند )توانست اسکار بهترین فیلم را از آن خود نماید با این حال موارد مورد شار توسط نویسنده و آمار ارائه شده توسط او نکات مهمی را در ارتباط با تصمیمات آکادمی اسکار و انتخاب  آنها بیان می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *