#


«نفس» نرگس آبیار به اسکار سال 2018 رسید

نفس
19 سپتامبر 2017 بدون نظر 2189 بازدید

«نفس» نرگس آبیار به اسکار سال 2018 رسید

«نفس» نرگس آبیار به اسکار سال 2018 رسید

بعد از طی چندین روز واکاوی فیلم‌های سینمایی ایران، امیر اسفندیاری، خبر انتخاب فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار برای حضور در اسکار 2018 به عنوان نماینده سینمای ایران داد. سخنگوی کمیته داوری فیلم ایرانی به آکادمی اسکار امروز صبح خبر داد که از میان چهار فیلم «مالاریا»، «نفس»، «رگ خواب» و «ویلایی‌ها» یک فیلم به عنوان نماینده سینمایی به اسکار معرفی خواهند شد. این اولین بار است که یک کارگردان زن به عنوان نماینده ایران در اسکار شرکت می کند.

نفس

نفس

سومین کارگردانی سینمایی نرگس آبیار با نام «نفس» با بازی پانته‌آ پناهی ها، سیامک صفری، گلاره عباسی، مهران احمدی، ساره نور موسوی، شبنم مقدمی و جمشید هاشم‌پور برای نخستین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به روی صحنه آمده است و با کسب پنج سیمرغ بلورین از جشنواره فجر توانست از فیلم های موفق این جشنواره شناخته شود، اکران این فیلم در سینماهای کشور در پاییز سال گذشته انجام شد و با فروش بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به موفقیت خوبی در فروش دست یافت.

امیر اسفندیاری در ساعت های گذشته از چهار فیلم «مالاریا»، «نفس»، «رگ خواب» و «ویلایی‌ها» به عنوان نامزدان سینمای ایران برای انتخاب به اسکار 2018 اسم برد و در لحظات آخر در ساعات پیش خبر داده شد که امسال فیلم «نفس» برای اسکار 2018به عنوان نماینده سینمای ایران ارسال خواهد شد.

به گزارش از من بپرس، با خبرهای واصله از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سخنگوی کمیته داوری فیلم ایرانی، امیر اسفندیاری در این ارتباط اشاره کرد که با بحث های پایانی و بررسی‌های زیادی که در اختصاص با چهار فیلم لیست پایانی، این کمیته با بیشترین آرا، فیلم «نفسبه کارگردانی نرگس آبیار را به عنوان نماینده سینمای ایران در مسابقات اسکار برترین فیلم خارجی زبان منتخب شد. اعضاء کمیته امید دارند فیلم نماینده ایران بتواند با حمایت کلیه مراکز اثر گذار فرهنگی  در کشور، نگاه دیگر از ظرفیت‌های سینمای جدید ایران را به آدم های بییشتری از مخاطبین در سراسر دنیا بشناساند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *