#


ممنوعیت گرفتن سلفی ستاره ها روی فرش قرمز جشنواره کن

25 مارس 2018 بدون نظر 1401 بازدید

ممنوعیت گرفتن سلفی ستاره ها روی فرش قرمز جشنواره کن

ممنوع شدن سلفی گرفتن ستاره ها بر روی فرش قرمز جشنواره کن

پس از چندین سال تلاش ناموفق برای پیشگیری از به ثبت رساندن عکس‌ های سلفی از طرف ستاره ‌ها و هواداران در مراسم فرش قرمز فیلم ‌ها، در نتیجه تیری فرمو دبیر جشنواره فیلم کن بیان کرد این کار از دوره قبل روی این جشنواره ممنوع خواهد بود. علاوه بر این محدودیت تازه ای در عرصه نمایش فیلم‌ های بخش مسابقه برای منتقدان و خبرنگاران به وجود آمده است.

در مصاحبه با مجله «فیلم فرانسی» که روز گذشته به انتشار گذاشته شده بود، دبیر جشنواره گفته  که پیر لسکور رئیس جشنواره به این نتیجه رسیده است که سلفی گرفتن را در دوره هفتاد و یکم جشنواره کن «به طور کامل ممنوع» کند.

تیری فرمو گفته که «بی ‌نظمی بی‌ موقع به علت گرفتن سلفی در برپایی فرش قرمز و جشنواره تداخل به وجود می آورد» و به گفته وی عظمت جشنواره کن را پایین می آورد و سبب به وجود آمدن ترافیک بر روی فرش قرمز می ‌شود و هواداران پشت سر ستاره‌ هایی که سلفی می ‌گیرند، جمع می شوند.

فرمو از اولین روز کار خود به عنوان دبیر جشنواره کن مخالف سلفی گرفتن بازیگران در مراسم رسمی اولین نمایش فیلم‌ها بود و این عمل را «مسخره و مضحک» خوانده بود. ولی درخواست‌ های پیشین جهت توقف سلفی گرفتن بر روی فرش قرمز اثر زیادی نداشت.

تحولی دیگر که به خاطر برقراری نظم در هفتاد و یکمین دوره جشنواره اجرا می گردد، مربوط به نمایش فیلم ‌ها برای خبرنگاران می باشد. فرمو بیان کرده است که دیگر فیلم ‌های بخش مسابقه پیش از نخستین نمایش رسمی برای مردم و خبرنگاران به نمایش درنمی‌ آید. به جای این در همان نمایش رسمی که ساعت هفت شب برگزار می ‌شود، خبرنگاران و منتقدان فیلم ‌های بخش مسابقه را در یک زمان در سالن‌های نزدیک کاخ جشنواره خواهند دید.

برای فیلم ‌هایی که در ساعت ده شب اولین اکران رسمی ‌شان برقرار می ‌شود، خبرنگاران باید تا صبح روز بعد منتظر بمانند تا فیلم ‌ها را تماشا کنند.

جشنواره کن و دیگر جشنواره‌ های رده الف در چندین سال اخیر شکایت دارند که منتقدان فیلم ‌ها را در سانس‌ های زودتر تماشا می کنند و در مورد آن ها می‌ نویسند و به همین ترتیب قسمتی از جذابیت نمایش‌ های رسمی فیلم‌ ها از بین می ‌رود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *