#


جشنواره کن با جدیدترین فیلم اصغر فرهادی آغاز خواهد شد

8 می 2018 بدون نظر 1279 بازدید

جشنواره کن با جدیدترین فیلم اصغر فرهادی آغاز خواهد شد

آغاز جشنواره کن با فیلم جدید اصغر فرهادی

جشنواره هفتاد و یکم فیلم کن امروز (هشتم ماه مه) در صورتی شروع می گردد که چند تن از کارگردان معروف سینما با حضور در این رویداد سینمایی فیلم های جدیدشان را برای عوامل رسانه و مدیران استودیوها به نمایش می گذارند. فیلم جدید «همه می دانند» اثر جدید اصغر فرهادی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن در ساعت هفت امشب به وقت محلی (9:30 به وقت ایران) به نمایش گذاشته می شود. این در صورتی است که پیشاپیش برخی از قدرتمندترین خریداران حاضر در بازار کن سال جاری از قبیل نتفلیکس چشم به نمایش این فیلم دوخته ‌اند.

با وجود این که رقابت خریداران آماده در بازار کن پیشامد عجیبی نمی باشد ولی خبر تمایل نتفلیکس جهت خرید حق نمایش فیلم فرهادی در صورتی انتشار یافت که چند هفته قبل، این سرویس آنلاین گزارش داد هیچ کدام از فیلم‌ های خود را در جشنواره کن سال جاری به نمایش نمی گذارد.

این بحث از جایی شروع گشت که برگزارکنندگان این جشنواره قانونی را تصویب کردند که حاکی بر این ‌که این ساخته های نتفلیکس احتمال شرکت در قسمت مسابقه اصلی را ندارند. دلیلش نیز اعتراض سینماداران فرانسه به نمایش نذاشتن فیلم ‌های نتفلیکس در سینماهای این کشور بیان شده است. بر اساس قوانین دولت فرانسه، فیلم ‌هایی که در سینماهای این کشور اکران می شوند تا سه سال پس از نخستین نمایش ‌شان اجازه منتشر کردن آنلاین را ندارند.

بر خلاف موفقیت دو فیلم «اوکجا» و «داستان ‌های خانواده مایروویتس» در هفتادمین جشنواره کن، نتفلیکس سریعاً واکنشی را به این تصمیم ‌گیری نشان داد و زودتر از نمایش تولیداتش حتی در قسمت خارج از مسابقه جلوگیری کرد.

بر اساس نوشته ورایتی، با وجود این‌ که نتفلیکس در سال جاری نمایش فیلم ندارد ولی هم اکنون به طور کامل معلوم است که این کمپانی برای دست پیدا کردن حق نمایش فیلم ‌های فاقد پخش‌ کننده در جشنواره سال جاری رقابت خواهد کرد.

باید صبر کرد و مشاهده نمود حق نمایش فیلم جدید فرهادی نصیب کدام یک از پخش‌ کنندگان حاضر در بازار این دوره از جشنواره کن خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *