#


انتخاب بنیسیو دل تورو به عنوان رئیس هیات داوری «نوعی نگاه» جشنواره کن2018

6 آوریل 2018 بدون نظر 1253 بازدید

انتخاب بنیسیو دل تورو به عنوان رئیس هیات داوری «نوعی نگاه» جشنواره کن2018

بنیسیو دل تورو به عنوان رئیس هیات داوری «نوعی نگاه» جشنواره کن2018 انتخاب شد

بنیسیو دل تورو بازیگر پورتوریکویی تبار هالیوود و برنده جایزه اسکار تحت عنوان رئیس هیات داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن 2018میلادی معرفی گردید. اجرا کنندگان جشنواره در یک بیانیه او را «هنرمندی که هیچ محدودیتی نمی ‌شناسد» معرفی کرده ‌اند.

سال قبل اوما تورمن دیگر بازیگر هالیوود ریاست هیات داوری «نوعی نگاه» را در دست داشت. این بخش رقابتی جنبی از برنامه ‌های رسمی جشنواره کن است که طبق معمول به نمایش فیلم ‌های با موضوعات و تکنیک‌ های روایی غیرمعمول اختصاص دارد.

دل تورو سابقه ارتباط زیاد با جشنواره کن دارد و هشت سال قبل عضو هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بود که نخل طلا را به آپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان تایلندی اهدا کردند.

در سال 2008میلادی نیز دل تورو جایزه برترین بازیگر مرد جشنواره کن را برای بازی در فیلم «چه» استیون سودربرگ در نقش ارنستو چگوارا برنده شد.

وی در سال 2012میلادی برای نمایش نخستین تجربه کارگردانی‌ خود به نام «آمریکا/ El Yuma» که یکی از اپیزودهای فیلم «هفت روز در هاوانا» بود و در بخش «نوعی نگاه» به اکران درآمد، به ساحل کرویزت رفت.

دل تورو که در پورتوریکو متولد شده است و در ایالت پنسیلوانیا آمریکا بزرگ شده، وی در سال 2001میلادی اسکار برترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم «قاچاق» استیون سودربرگ به دست آورد. او به تازگی در فیلم‌ های «سیکاریو»، «نگهبانان کهکشان» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نقش ایفا کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *