#


سی و ششمین جشنواره فیلم فجر جایی برای رقابت های فیلم های متوسط به بالا خواهد شد

25 دسامبر 2017 بدون نظر 1129 بازدید

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر جایی برای رقابت های فیلم های متوسط به بالا خواهد شد

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر جایی برای رقابت های فیلم های متوسط به بالا خواهد شد

با اینکه این روزها هیات انتخای جشنواره سی و ششم فیلم فجر مشغول بررسی فیلم های درخواستی برای شرکت در جشنواره فجر می باشند، امروز یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر و تهیه کننده به نام آقای جمال ساداتیان در مصاحبه ای که انجام داده اند اعلام کرده است که تا به الآن دو سوم فیلم هایی که به جشنواره فیلم فجر فرستاده شده بازبینی شده اند و در بین این فیلم ها هیچ فیلم غافلگیر کننده ای وجود نداشت.

وی در مورد بررسی فیلم هایی که به این دوره از جشنواره فجر راه پیدا کرده اند به ایسنا گفته است: با توجه به زمان بندی که برای دیدن فیلم های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام شده است هیات انتخاب تا به این زمان دو سوم این فیلم ها را تماشا کرده اند و تا دو یا سه روز آینده تمام این فیلم ها دیده می شوند تا بعد از آن هیات انتخاب جمع بندی های شان را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در بین فیلم هایی که دیده شده است تنوع ژانر و موضوع وجود داشت و بیان کرد: در بین فیلم هایی که امسال وجود داشته است اثرهای بسیاری در زمینه های اجتماعی، طنز و دفاع مقدس تولید شده است و به نظر می رسد که در بین این اثرها کمی تنوع دیده می شود، ولی اینکه این فیلم ها را با چه کیفیت ی ساخته اند تا قرد مخاطب را به خود جذب کند موضوع دیگری برای بحث می باشد.

جمال ساداتیان با اشاره به اینکه برخی از فیلم ها از نظر فنی کامل نبوده اند و بسیاری از آثاری که هیات انتخاب آن ها را دیده اند کامل شده بودند بیان کرد: امیدوارم فیلم هایی که تولید شده اند در گیشه ها هم بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند. البته بدون شک فیلم هایی که مضمون طنز دارند نسبت به سایر فیلم ها ارتباط بیشتری با مخاطبان می توانند برقرار کنند.

این تهیه کننده در پاسخ به اینکه با توجه به فیلم‌ هایی که برای انتخاب در جشنواره فیلم فجر تماشا کرده چه ارزیابی ‌ای از سینمای ایران در سال آینده خواهد داشت؟ بیان کرد: تا کنون از سوی هیات انتخاب نظر جمعی و معینی را اعلام نکرده اند و به هیچ جمع بندی نرسیده اند، در هر صورت در کل فیلم هایی که تماشا کرده ایم متوسط رو به بالا بوده اند ولی فیلمی که همه را به خود جذب کند را ندیده ایم. در اصل آثاری که به این دوره از جشنواره ارسال شده اند قابل توجه و درنگ می باشند ولی هنوز آثاری که بتواند مخاطب را سوپرایز کند مشاهده نکرده ایم و ممکن است در باقی فیلم هایی که مانده است اثری را مشاهده کنیم که سوپرایز کننده می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هیات انتخاب با آزادی کامل در برگزیدن فیلم های جشنواره فجر عمل می کنند بیان کرد: امیدوارم که در سال آینده سینمای ایران سال پر رونقی را نسبت به امسال داشته باشند. به خصوص اینکه بعضی از فیلم هایی که تا به این زمان دیده ایم با اینکه از نظر ما می تواند مخاطب را به خود مجذوب کند ولی ممکن است که نظر مخاطبان برخلاف نظر هیات انتخاب باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *