#


سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و کسانی که در این جشنواره حضور ندارند

2 ژانویه 2018 2 نظر 2101 بازدید

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و کسانی که در این جشنواره حضور ندارند

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و کسانی که در این جشنواره حضور ندارند

 پس از اینکه فیلم های راه یافته به جشنواره سی و ششم فیلم فجر اعلام شد، برخی از فیلم هایی که طرفداران سینما احتمال می دادند که آن ها در این دوره از جشنواره حضور خواهد داشت، موفق نشدند که در این جشنواره حضور پیدا کنند. مهم ترین فیلم های غایبی که می توان به  آن ها در این جشنواره اشاره کرد فیلم سینمایی “سراسر شب” که فرزاد موتمن کارگردانی آن را بر عهده دارد و فیلم هایی چون “جن زیبا” ، “شاه کش” و “واسطه” می باشند.

جن زیبا

بعد از این که حضور نورگل یشلیچای بازیگر فیلم های ترکیه ای در فیلم “جن زیبا” با کارگردانی بایرام فضلی و تهیه کنندگی مهراد فرید قطعی شد، که  دومین ساخته ی سینمایی بایرام فضلی بود به عنوان فیلمی یاد شد  که با شانس زیادی که دارد در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. ولی پس از اینکه نام فیلم های راه یافته به جشنواره سی و ششم را اعلام کردند مشخص شد که این فیلم با حواشی بسیاری که برایش به وجود آمده است، موفق نشده است که نظر هیات انتخاب را به خود مجذوب کند.

سراسر شب

بعد از جشنواره سی و پنجم فجر که فیلم سینمایی “خفه گی” اکران شد، بازی متفاوتی که الناز شاکردوست داشت توانست نظر تعداد زیادی از منتقدان را به خود جلب کند. ولی این بازیگر قصد داشت که با حضور در فیلم سینمایی “سراسر شب” ساخته ی فرزاد موتمن و بازی متفاوت دیگری بتواند برای دومین سال متوالی نیز در جشنواره فیلم فجر حاضر شود که در بین فیلم های انتخاب شده نامی از این فیلم نبرده شد. فرزاد موتمن در سی و سومین و سی و چهارمین جشنواره فجر با فیلم های “خداحافظی طولانی” و ” آخرین بار کی سحر را دیدی؟” حضور پیدا کرد و می خواست امسال بعد از گذشت یک سال غیبت با فیلم “سراسر شب” در این جشنواره شرکت کند که این اتفاق رخ نداد و امسال نیز در این جشنواره حضور نخواهد داشت.

درخونگاه

یکی دیگر از فیلم هایی که در این دوره از جشنواره فجر حضور نخواهد داشت فیلم سینمایی “درخونگاه” ساخته سیاوش اسعدی می باشد. در اواسط فیلم برداری این فیلم برای امین حیایی اتفاقی افتاد و باعث شد که در این پیشامد پای او دچار شکستگی شود. پس از گذشت چند روز امین حیایی اعلام کرد که می خواهد با این وضعی که دارد به جلوی دوربین برود تا این فیلم بتواند به این دوره از جشنواره برسد. ولی با این که این فیلم توانست خود را به جشنواره فجر برساند ولی نتوانست موفق شود که در این دوره از جشنواره حضور پیدا کند.

رضا

اولین فیلم سینمایی که علیرضا معتمد ساخته است “رضا” نام دارد که در این فیلم سحر دولتشاهی، رضا داوودنژاد، ستاره پسیانی و علیرضا معتمدی ایفای نقش می کنند. فیلمبرداری این فیلم در اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام رسید. علیرضا معتمدی قبل از این نویسنده ی فیلم نامه های چون “متل قو”، “صحنه جرم، ورود ممنوع” و “آقای هفت رنگ” بوده است. وی فیلم سینمایی “رضا” را با تهیه کنندگی کیومرث احمدی در شهر اصفهان جلوی دوربین برد. ولی با اینکه این فیلم تمام مراحل فنی اش را در ماه پیش تمام کرده است و درخواست حضور در این دوره از جشنواره را کرده بود ولی نام این فیلم در بین فیلم هایی که هیات انتخاب اعلام کرده بودند حضور نداشت.

شاه کش

وحید امیرخانی دومین فیلم سینمایی خود را به نام “شاه کش” تولید کرد که در آن بازیگرانی چون مهناز افشار، فرید سجادی حسینی و هادی حجازی فر بازی می کنند. تهیه کننده این فیلم عباس نادران فرزند الیاس نادران نماینده سابق مجلس می باشد که نخستین تجربه وی نیز به حساب می آید. وی قبل از این هیچ سرمایه گذاری و تهیه کنندگی را در هیچ فیلم سینمایی نداشته است و بسیاری از رسانه ها نسبت به دریافت مجوز تهیه کنندگی او واکنش هایی از خود نشان دادند. این فیلم نیز در فهرست فیلم های منتخبی سی و ششمین جشنواره فجر قرار نگرفته است.

واسطه

تعداد زیادی از مخاطبان جدی سینمایی، از آرش لاهوتی به عنوان کارگردان فیلم های مستندی یاد می کنند. این کارگردان توسط مستند “راننده و روباه” مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. وی قبل از این چند فیلم کوتاه را جلوی دوربین برده است. آرش لاهوتی جدیدا اولین فیلم سینمایی اش را به نام “واسطه” شروع به ساخت آن کرده است.  بازیگرانی که در این فیلم سینمایی در مقابل یکدیگر قرار می گیرند هدیه تهرانی و علی مصفا می باشند. ولی این طور که به نظر می رسد نسخه کامل این فیلم مورد بازبینی قرار نگرفته است.

سایر فیلم هایی که در سی و ششمین جشنواره فجر حضور نخواهد داشت عبارتند از: “آستیگمات”، “درساژ”، “گرگ بازی” و “هت تریک”.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *