#


در سی و ششمین جشنواره فجر از اکبر عبدی تجلیل می شود

15 ژانویه 2018 بدون نظر 1735 بازدید

در سی و ششمین جشنواره فجر از اکبر عبدی تجلیل می شود

در سی و ششمین جشنواره فجر از اکبر عبدی تجلیل می شود

در چند روز گذشته روابط عمومی جشنواره فیلم فجر خبری را در مورد اجرای مراسم های بزرگداشت برای منوچهر اسماعیلی صدا پیشه مطرح سینما و محمد علی نجفی اعلام کرده بود که پس از آن خبر داد که در جشنواره امسال از بازیگر محبوب سینمای ایران “اکبر عبدی” نیز تجلیل خواهند کرد.

اکبر عبدی که 57سال سن دارد و  بازیگر محبوب سینمای ایران به حساب می آید، یکی از هنرمندانی است که به غیر از داشتن جایگاه مخصوص مردمی و محبوبیت در بین نسل های گوناگون به خاطر بازی های مختلف و جایزه هایی که دریافت کرده است از جمله بازیگران موفق سینمای ایران در ادوار جشنواره فیلم فجر به حساب می آید.

از جمله شاخص ترین فعالیت هایی که اکبر عبدی در اولین دهه کاری سینمایی داشته است عبارت اند از: اجاره ‌نشین‌ ها (داریوش مهرجویی)، ای ایران (ناصر تقوایی)، سفر جادویی (ابوالحسن داودی)، گراند سینما (حسن هدایت) و دزد عروسک‌ ها (محمدرضا هنرمند) . ولی مسلما با بازی به یاد ماندنی که در فیلم مادر (علی حاتمی) داشته است و به خاطر بازی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را دریافت کند نقطه اوج کار این بازیگر به حساب می آید.

اکبر عبدی هم اکنون علاوه بر این که کارهای تلویزیونی و تئاتری بسیاری را انجام داده است، تجربه ی بازی در بیش از صد فیلم سینمایی را دارد که از ناصر الدین شاه آکتور سینما، هنر پیشه و دلشدگان گرفته تا فعالیت های شاخصی که در این چندین سال گذشته داشته است مانند اخراجی ها، رسوایی، خوابم می آد، قندون جهیزیه و… که همچنان با امضای خود به ابداع خلاقانه و پر انرژی نقش ها پرداخته است و به یک اندازه مورد توجه مردم و کارشناسان قرار گرفته است.

این بازیگر دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر ا در کارنامه ی خود دارد و در هشتمین دوره جشنواره فجر به خاطر فیلم مادر و در سی امین دوره جشنواره فجر به خاطر فیلم خوابم می آد  توانست سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ره به خود اختصاص دهد و در یازدهمین دوره جشنواره به خاطر فیلم هنر پیشه، در هفدهمین دوره جشنواره به خاطر فیلم جنگجوی پیروز و در سی و یکمین دوره ی جشنواره فجر به عنوان نامزد دریافت سیمرغ بلورین انتخاب شده بود.

بر اساس این گزارش در سال جاری قرار است که بزرگداشت “منوچهر اسماعیلی» صدا پیشه، “محمدعلی نجفی” کارگردان و “اکبر عبدی” بازیگر در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برگزار شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *