#


حذف شدن چهل دقیقه از فیلم «امپراتور جهنم»

8 فوریه 2018 بدون نظر 1455 بازدید

حذف شدن چهل دقیقه از فیلم «امپراتور جهنم»

حذف شدن چهل دقیقه از فیلم «امپراتور جهنم»

امروز در پردیس ملت نشست خبری فیلم «امپراتور جهنم» که ساخته پرویز شیخ طادی می باشد برپا شد. در این نشست دست اندرکاران فیلم «امپراتور جهنم» به تندی از سرپرستان جشنواره فجر و سازمان سینمایی به خاطر اصلاحیه ‌های بسیار تحمیل شده به این فیلم اعتراض کردند و محمد خزاعی نیز به شدت از عماد افروغ به خاطر اظهار نظر در خصوص فیلم «امپراتور جهنم» انتقاد کرد. علی نصیریان نیز شایعه تهدید به مرگ شدن بعد از بازی در فیلم «شکارچی شنبه» را انکار کرد.

علی نصیریان یکی از بازیگران این فیلم در این نشست در مورد حضورش در فیلم «امپراتور جهنم» بیان کرد: «انتخاب من برای ایفای نقش در این فیلم طبق شخصیت و قصه بوده است. برای من مهم نیست که یک فیلم سیاسی باشد یا نه، بلکه تمامیت اصل و کاراکتر می باشد که برایم مهم است.»

پرویز شیخ طادی در ادامه این نشست بیان کرد: «پس از این فیلم ما یک کار دیگر نیز خواهیم داشت. در اصل در ادامه فیلم «شکارچی شنبه» در خصوص انحراف در جهان اسلام فعالیت کرده ایم که نتیجه اش این فیلم شد و قرار بر این است یک سه گانه داشته باشیم.»

صبا کمالی از دیگر بازیگر این فیلم هم در قسمتی از سخنانش بیان کرد: «من امروز نتوانستم فیلم را تماشا کنم و اطلاعات‌ ام در حد فیلمنامه می باشد. فقط خط مشترک این فیلم و «شکارچی شنبه» موضوع دین می باشد. من دیدم که سه سال این فیلمنامه به دست آقای شیخ طادی نوشته شده است و در بهترین زمان صورت گرفته است. از طرفی هنگامی که سریال «میوه ممنوعه» را تماشا کردن امیدوار بودم که بتوانم در مقابل آقای نصیریان بازی کنم و از این مسئله خوشحالم که در این کار موفق شدم که به آرزویم برسم.»

کوروش زارعی یکی  دیگر از بازیگران این فیلم گفته است: «تقریبا چهل دقیقه از این فیلم حذف شده است و تعدادی از سکانس های درخشان من نیزحذف شده است. من برای نقشم زحمت بسیاری کشیده بودم ولی متاسفانه قسمت های گوناگونی از فیلم حذف شده است که به کار ما آسیب زده است. کارگردان و تهیه کننده این فیلم مجبور شدند که بخش ‌هایی از فیلم را حذف کنند که بیشتر به نظر می ‌رسد موضوعات دیپلماتیک باعث آن شده است. ما نباید هنرمند را خنثی کنیم و من آرزومندم موضوعات سیاسی از سینما فاصله بگیرد. بسیاری از اتفاقاتی که در منطقه رخ می دهد، به کشور ما نیز مرتبط می باشد. ما چهل سال آزادی‌ خواهانه در این منطقه زندگی کردیم و آرزومندم که حداقل اجازه دهند تا در کشور خودمان فعالیت مان را انجام دهیم.»

تهیه کننده این فیلم آقای خزاعی در ادامه بیان کرد: «شش سال پش فیلمنامه ‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه دادند که قرار بر این بود به عنوان سریال با تلویزیون همکاری کنیم. پس از چهار سال هیچ یک از نهادها و سازمان ها پاسخگوی ما نبودند. به ما می ‌گفتند موضوعاتی که شما بیان می‌ کنید خیلی حساس می باشد و به صلاح نیست با اشاره به موضوعات دیپلماتیک مورد بحث قرار بگیرد. من می گفتم برخی اوقات یک هنرمند چیزی را مشاهده می کند که سیاستمداران آن را نمی بینند. آقای شیخ‌ طادی به من می ‌گفتند چرا باید به قدری جان بکنیم تا یک کار استراتژیک تولید کنیم. ولی در نتیجه چند نفر به طور شخصی از ما پشتیبانی کردند. فیلمی که در حال حاضر در سالن سینما تماشا می کنید، فیلم اصلی «امپراتور جهنم» نیست. این فیلمی ا‌ست که ما می‌ توانستیم نشانش دهیم و به نظرم افرادی که سال قبل باعث شدند که این فیلم قربانی شود، باید پاسخگو باشند. دوستان آرام باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌ خورد. موضوعاتی که در خصوص اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و … بوده است حذف شده اند. آقای افروغ آسوده باشید که این فیلم چندین بار سانسور شد و هم اکنون خنثی است. اینک هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه داده اند!»

شیخ ‌طادی در ادامه و در خصوص قبول تولید فیلم ‌های سفارشی بیان کرد: «به من می‌ گویند چرا فیلم سفارشی تولید می کنید در صورتی که هیچ جایی وجود ندارد که سینمای استراتژیک را مهندسی کند و سفارش دهد. در اصل من هستم که سفارش می ‌دهم و شش سال به دنبال آن می‌ روم. من در مورد هر کلاه و عمامه ‌ای فیلم تولید می کنم. به هزاران مدیر باید در مورد کارم توضیح دهم و در نتیجه تلاش می‌ کنم هر طور که شده است کارم را نمایش دهم. از بین این صدها کارگردان حداقل اجازه دهید دو کارگردان از کشور خود دفاع کنند. این فیلم و بخش بعدی آن به شکل یک پیش‌ بینی بوده است. کار فیلمساز به نمایش در آوردن پیش آمدهای روز نیست بلکه شغلش این است که از آینده بگوید. متأسفانه تاخیری که در اکران این فیلم رخ داد موجب شد تا آن پیش‌ بینی ‌ها نشان داده نشود و در آخر نیز حذفش کردند.»

علی نصیریان در مورد روش کارگردانی پرویز شیخ طادی بیان کرد: «من از کار تحقیقی آقای شیخ‌ طادی لذت می ‌برم. او در خصوص موضوعات روز فعالیت  نمی ‌کند بلکه کارش به پژوهش نیازمند است.» وی در آخر نیز تهدید شدنش به مرگ به دلیل بازی در فیلم «شکارچی شنبه» را انکار کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *