#


تفکیک جشنواره فجر

جشنواره فجر
8 آوریل 2017 بدون نظر 1519 بازدید

تفکیک جشنواره فجر

تفکیک جشنواره فجر

تفکیک جشنواره فجر آسیب های جدی بر پیکره این رویداد سینمایی وارد ساخته است.
علی معلم تهیه کننده و منتقد سینما در آستانه سی و پنجمین جشنواره فجر اشراف نداشتن مسئولان بر سینمای کشور را باعث تصمیم گیری های غلط بر این جشنواره دانست.

وی تصریح کرد. تناقض در سیاست گذاری های جشنواره فجر آسیب های جدی بر آن وارد ساخته است و به نوعی آن را دچار سردرگمی کرده است و از کیفیت آن کاسته است.

مدیر مسئول ماهانه سینمایی ( دنیای تصویر ) افزود ؛ این جشنواره علاوه بر اینکه تاثیر و اهمیت بسزایی در امر سینما و تولیدات آن دارد، ولی با تصمیمات غلط و مدیریت اشتباه در این زمینه باعث سردرگمی و کاهش کیفیت فیلم ها در طول 35 دوره برگزاری آن شده است.

این آسیب ها و کاهش کیفیت باید با تدبیر مدیران فرهنگی حل شده و به حالت مطلوب گذشته آن باز گردد. این جشنواره در ابتدا محلی برای نمایش تولیدات سالانه سینمایی ایران بود و بعد از آن راعیه این بود که دارای سبکی جدید در عرصه ی بین الملل است .

در همان سالها توانست قدم های خوبی را هم بردارد ولی پس از چند دوره مجددا بازگشتی رو به عقب داشت و مجددا تبدیل به نمایشگاهی برای عرضه ی تولیدات سینمای ایران بدل شد. این جشنواره سال به سال دارای گکراهی بیشتر می شود و برنامه ریزی های سلیقه ای و بدون کارشناسی دست اندکاران باعث شده که دیگر آن اعتبار سابق را نداشته باشد.

علی معلم افزود :

معلم در ادامه گفت : مدیریت جشنواره باید به دست افراد غیر دولتی سپرده شود و شاید در یک دوره 5 ساله بتوان با مدیرت صحیح شرایط جشنواره را به حالت سابق برگرداند.

تهیه کننده فیلم سینمایی ” آل ” در همین راستا یادآور شد : تفکیک جشنواره بدون نظر کارشناسان و متخصصان سینما انجام شد. تصور باطلی که مدیران جشنواره بر تفکیک جشنواره داشتند مبنی بر اینکه بتوان کیفیت جشنواره را بالا برد بسیار مضحک است چرا که جدا کردن بخش کودک و نوجوان باعث ضعف در کیفیت آثار به وجود آورد. همچنین جدا کردن بخش بین المللی آن نیز هزینه ی دیگری را بر تن نحیف سینمای ما به جای گذاشت.

وی افزود : نه تنها اینتفکیک باعث رونق سیمای ما نشد بلکه توجهات جهانیان نیز نسبت به این جشنواره بسیار کمرنگ شد. در تمام فستیوال های دنیا آثار ملی با آثار بین المللی قوامان برگزار می گردد.

این سینما گر در پایان گفت : ما اگر بنای آن را داریم که جشنواره فیلم فجر به سطح جشنواره های تراز اول دنیا برسد باید برای آن تعریف درست علمی و مشخصی را داشته باشیم و با تصمیمات شخصی و پیشنهاد های خارج از عرف جهانی آن را به بیراهه نکشانیم. امیدوارم مدیران جشنواره بتوانند تعریف درست از جشنواره را درک کنند و با تصمیمات درست و موقعیت جشنواره فجر که با هزینه های زیادی برگزار می گردد به اعتبار سابق آن باز گردانند.

برچسب ها برچسب‌ها:, , , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *