#


آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر

18 آوریل 2018 بدون نظر 1401 بازدید

آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر

5 فیلم ایرانی و 6 فیلم خارجی برای جایزه بهترین فیلم

فیلم های ایرانی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور، «گرگ بازی» ساخته عباس نظام دوست، ، «چهل و هفت» با سازندگی احمد اطراقچی و علی‌رضا عطاالله تبریزی، «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی و «درساژ» به ساخته پویا بادکوبه از آن دسته فیلم های بلند روایتی ایرانی است که ممکن است مبارزه برای گرفتن جایزه بهترین فیلم اول در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را دارند.

در ضمن فیلم‌های سینمایی «دروغ کوچک مصلحتی» ساخته توماس آلزامورا که به اشتراک شیلی و اسپانیا ساخته شده، «پدر و پسر» ساخته دونگ دین لونگ از ویتنام، «جاده رالنگ» ساخته کارماتاکاپا به اشتراک بین هند و نپال، «معجزه» ساخته اگله ورتلیت به اشتراک محصول بلغارستان و لیتوانی، «شهاب سنگ‌ها»  به کارگردانی گورکان کِلتِک ساخته اشتراکی لهستان و ترکیه و«جایی که سایه ها فرو می افتند» ساخته والنتینا پدیچینی از ایتالیا کارگردان‌های خارجی فیلم اولی‌ هستند که در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند.

در سال جدید در جشنواره جهانی فیلم فجر از بین همه اثرهایی که فیلم اول به حساب می آیند اعم از فیلم‌هایی که در قسمت مسابقه و غیرمسابقه ای هستند، یک جایزه فیلم اول داده می‌شود و یک مجموعه داوری شامل دو داور غیر ایرانی و یک داور ایرانی این هدیه را برای تمرکز به فیلم‌های اول اهدا می‌کنند.

داورهای این قسمت محمدعلی باشه آهنگر  که یک نویسنده و کارگردان ایرانی است، ویرا لانگروفا استاد فیلم و تئاتر از جمهوری چک و بَرمک اکرم از افغانستان که کارگرادان است، هستند.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به سردبیری سیدرضا میرکریمی در تهران بپا می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *