#


معرفی فیلم هایی که طبق واقعیت ساخته شدند

1 اکتبر 2018 بدون نظر 2439 بازدید

معرفی فیلم هایی که طبق واقعیت ساخته شدند

ساخت فیلم های ترسناک مطابق با واقعیت

زمانی که می بینیم در تیتراژ آغازین یک فیلم‌ نوشته شده است «این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است» ، ناخواسته با خیلی جدی تر به فیلم نگاه می کنیم و قانون «این تنها یک فیلم می باشد و نباید خیلی آن را جدی قلمداد کرد» را ناخودآگاه کنار می‌ گذاریم. به احتمال زیاد دل مان نمی خواهد این را باور کنیم، ولی شماری از ترسناک‌ ترین فیلم‌ های تاریخ سینما هم بر پایه داستان ‌های واقعی تولید شده ‌اند! در این مطلب می خواهیم به مرور تعدادی از این فیلم ‌ها بپردازیم.

«جن‌گیر» به کارگردانی ویلیام فریدکین (١٩٧٣)

جن گیر یا The Exorcist را بدون تردید باید یکی از بهترین فیلم ‌های ژانر وحشت به حساب آورد. این فیلم داستان زندگی یک دختر ۱۲ساله است که به دست شیاطین و ارواح خبیث رام شده است و مادر او تلاش دارد تا با گرفتن جن ها، دختر خود را از دست آن ها نجات دهد. این فیلم بر گرفته شده از یک پرونده در سال ۱۹۴۳ است که در طول آن عملیات جن‌ گیری با موفقیت روی یک پسر تسخیرشده انجام پذیرفت.

«شکار در کانکتیکات» به کارگردانی پیتر کرانول (٢٠٠٩)

شکار در کانکتیکات یا The Hunting in Connecticut یک داستان واقعی افراد خانواده ‌ای بود که در دهه هشتاد میلادی به یک مرده ‌شورخانه‌ قدیمی رفته بودند. بر اساس گفته های «کارمن رید» یعنی همان فردی که درون این خانه زندگی کرده است، اکثر موارد اذیت ‌کننده ‌ای که در فیلم وجود دارد در واقع توسط وی و افراد خانواده اش تجربه شده ‌‌است. نکته جالب توجه اینجاست که برخی از اتفاقات پیش آمده در دنیای واقعی به این علت ‌که خیلی وحشتناک بودند، نتوانستند در این فیلم به تصویر کشیده شوند!

«زنده خورده‌شده» به کارگردانی توبی هوپر (١٩٧٧)

زنده خورده ‌شده یا Eaten Alive روایت داستان قاتلی سریالی و مالک هتل محلی کوچکی است که با اعضای بدن قربانیان خود به تمساح بزرگ خانگی خخود غذا می داد. این فیلم نیز بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و روایت کننده ماجرای آقای «جو بال» مالک یک هتل کوچکی در تگزاس است که اوایل قرن بیستم میلادی همسر خود و تعدادی از مسافران هتل را بعد از به قتل رساندن به ‌عنوان غذا به تمساح‌ های درون استخر خانه اش می داد!

«وحشت در آمیتی‌ویل» به کارگردانی استوارت روزنبرگ (١٩٧٩)

وحشت در آمیتی ویل یا The Amityville Horror بر اساس یک داستان واقعی خانواده لوتز تولید شده است؛ خانواده ‌ای که بعد از رفتن به منزلی در شهر نیویورک با اتفاقات خیلی ترسناکی مواجه شدند. فیلم به طور کامل بر اساس آن چیزی که نوشته شده ساخته نشده است، ولی خیلی از وقایع داخل فیلم واقعی ‌است.؛ وقایعی مانند مشاهده ارواح و بالا و پایین شدن تخت‌ خواب‌ ها!

«دختر همسایه» با کارگردانی گریگوری ویلسون (٢٠٠٧)

دختر همسایه یا The Girl Next Door داستان آزار و اذیت ‌های وحشیانه‌ای است که به دست نزدیکان نقش اول فیلم بر او وارد می ‌شود. در دنیای واقعی، «سیلویا لیکنز» به دست «گرترود بانیزوسکی» و فرزندان او آزار و اذیت های خیلی دشواری را تحمل کرد تا زمانی که مامور پیگیری قضائی پرونده در دادگاه عنوان کرد که مرگ لیکنز، ترسناک ترین شکنجه ای است که تا به امروز در ایالت ایندیانا اتفاق افتاده است.

«آرواره ‌ها» با کارگردانی استیون اسپیلبرگ (١٩٧٥)

آرواره‌ها یا Jaws بر مبنای داستانی با همین اسم و حملات بسیار کوسه ‌های سفید به ساحل جرسی تولید شد. حمله کوسه ‌ها در دنیای واقعی سال ۱۹۱۶ میلادی و در زمان گردشگری ‌سال جدید شد. رویدادی که سران محلی آن را کم ارزش نشان داده و ساحل دریا را ممنوعه گزارش نکردند تا این که دسته ای از مردم به آب وارد شده و طعمه این کوسه ‌های قاتل گشتند.

«کابوس در خیابان اِلِم» به کارگردانی وس کریون (١٩٨٤)

کابوس در خیابان اِلِم یا Nightmare on Elm Street قصه مردی با چهره ‌ای دفرمه را روایت می کند که به نام شخصی کروگر می باشد و در طی شب وارد خواب قربانیان خود می شود و آنان را از بین می‌ برد. فیلم کابوس در خیابان الم در حقیقت مرگ‌ های عجیبی را که در کشور اندونزی رخ داده است اساس داستان خود کرده است. در این مرگ‌ ها قربانیان بدون هیچ علتی در طی خواب در می گذشتند.

«کشتار با اره ‌برقی در تگزاس» به کارگردانی توبی هوپر (١٩٧٤)

نمایش The Texas Chainsaw Massacre به دلیل خشونت بسیاری که داشت در چند کشور ممنوع شده است. شخصیت اصلی در فیلم کشتار با اره ‌برقی در تگزاس زمانی که قربانیانش را می کشت، از پوست آنان برای خود ماسک به دست می آورد. این فیلم بر اساس پرونده واقعی شخصی به اسم ادوارد گِین در سال های۵۰ میلادی تولید شد. وی یک قاتل سریالی بود که علاقه بسیاری به درست کردن ماسک از پوست صورت قربانیانش داشت.

«جن گیری امیلی رز» به کارگردانی اسکان دریکسون (٢٠٠٥)

فیلم The Exorcism of Emily Rose داستان یک کشیش کلیسا را روایت می کند که به دلیل جرم قتل اِمیلی رُز در روال یک جن‌ گیری پای میز محاکمه حضور پیدا می کند. داستان واقعی که فیلم جن گیری امیلی رز بر اساس آن ساخته شده است به لیزا میشل،‌ دختری آلمانی مربوط می باشد که بعد از چند ماه قرار گرفتن در وضعیت سخت جن ‌گیری از طریق دو کشیش به خاطر گرسنگی و کاهش آب بدن می میرد. کشیش‌ ها و پدر و مادر لیزا از طریق دادگاه مجرم شناخته شدند.

«احضار» به کارگردانی جیمز وان (٢٠١٣)

فیلم احضار یا Conjuring بنابر پژوهش های دو پژوهشگر موضوعات ماوراء الطبیعه با نام ‌های اِد و لوراین وارن روی یک مسئله عجیب و البته غیرقابل باور در منزل تسخیر شده جزیره رود تولید شده است. فیلم احضار چند سال پس از مرگ اِد و لورین تولید شد ولی یکی از اعضای خانواده ‌ای که در خانه جن ‌زده جزیره رود سکونت داشت در کتاب خاطرات شخصی اش نوشت که همه ی رویدادهایی که در فیلم دیده می شود در عالم واقعیت هم کم و بیش رخ داده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *