#


فیلم های ایرانی که جزء برترین ها قرار گرفتند

فیلم های ایرانی
12 اکتبر 2017 يك نظر 1631 بازدید

فیلم های ایرانی که جزء برترین ها قرار گرفتند

فیلم های ایرانی که جزء برترین ها قرار گرفتند

این لیست فیلم های برتر بر اساس ستاره و نظرات بینندگان تهیه شده است که در ادامه درمورد هرکدام از آن ها صحبت خواهیم کرد.

نخستین فیلم:”ابد و یک روز”

این فیلم را سعید روستایی تولید کرده است که بخاطر پردازش بسیار واقع گرایانه فیضای فیلم مورد استقبال فراوان مردم شد. این داستان زندگی افراد یک خانواده ای را روایت می کند که با فقر، شکست، جرم و روابط معیوب و پیچیده سروکار دارند. در این فیلم دختری به خاطر نجات خانواده اش از فقر می خواهد ازدواج مصلحتی کندکه به دلیل بعضی مسائل انجام نمی شود.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

این فیلم جایگاه نخستش را مدیون فضاسازی رئالیستی و دقیق، داستان روان و صحیح و بازی هایی که بازیگرانش انجام داده اند است. این فیلم جوایز بسیاری را برای بازی ها و کارگردانی و فیلم نامه اش دریافت کرده است و مثل بعضی از فیلم های مشابه دیگر از سوی منتقدان متهم به سیاه نمایی شد.این منتقدان بر این باورند که این فیلم سزاوار این همه توجه نیست. ولی در کل این فیلم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و در رده نخست جای گرفت.

دومین فیلم: “مارمولک”

این فیلم به دلیل خلاف جامعه و نوعی جریان سازی در رده دوم قرار گرفته است. کمال تبریزی با نگاه ویژه ای که به پوشش روحانیت و پرداختن به این سوژه از موضعی غیر قابل انتظار دارد درون جامعه موجی را به وجود آورده است که هنوزم با گذشت سالهای زیادی در ذهن مردم باقی مانده است.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

تبریزی با شهامتی که داشت توانست جای دزد را با یک روحانی عوض کند و بسیاری از منتقدان این کار را توهین آمیز دانستند. ولی به مرور زمان این فیلم باعث شد که دید منفی مردم نسبت به به روحانیت عوض شود و باعث شد که نسبت به این پوشش انگیزهای همدلی صورت بگیرد. بازی زیبایی که پرویز پرستویی از خود نشان داد و بار طنز و شجاعانه ی این فیلم هم تاثیراتی را داشته است.

سومین فیلم: “آژانس شیشه ای”

این فیلم از بهترین فیلم های ابراهیم حاتمی کیا وسینمای ایران است. که باعث شده است از روحیه ی ویژه ای که در او وجود دارد در توضیح بی پرده ی عقیده ها و نوع نگاهی که به آن وجود دارد روایت کند. برعکس چیزی که بعدها با سینمای فرهادی در دوری از حکم گرایی شایع شد در زمان “آژانس شیشه ای” این فیلم از این دیدگاه به اندازه ی “بادیگارد” در چند سال بعد بدگویی نشد.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

در آن زمان بحث جنگ و بازگشت رزمندگان و جانبازان در میان مردم بسیار رایج بود و ابراهیم حاتمی کیا بعضی از این نظرات را غیر منصفانه به حساب می آورد و تصمیم داشت که دید جامعه را با این مسئله برابر سازد. در این فیلم اتفاقات واقعی ای افتاد که با توجه به بازی پرویز پرستویی، بیتا بادران و حبیب رضایی توانست مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

چهارمین فیلم: “بچه های آسمان”

این فیلم نسبت به فیلم های دیگر این لیست قدیمی تر می باشد. نکته ی جالبی که وجود دارد این است که این فیلم نسبت به دیگر فیلم های دیگر از حال و هوای گوناگونی برخوردار است. این داستان از هیچ عناصر جذابی مانند داستانی عاشقانه یا جنجالی به کار نبرده است و نه سوپر استاری در این فیلم حضور دارد. این فیلم هم مانند فیلم های دیگری که به خاطر نشان دادن فقر در ایران متهم به سیاه نمایی شدند آن هم به همین اتهام دچار شد.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

در دوران این فیلم به خاطر لحن انسانی و احساسی اش در خارج و داخل کشور مورد تحسین قرار گرفت و جوایز بسیاری را دریافت کرد. مجید مجید با ساخت این فیلم به موفقیت های بالایی رسید که دیگر هیچوقت نصیبش نشد.

پنجمین فیلم: “ماجرای نیمروز”

کارگردان این فیلم با اینکه جوان و تازه وارد است دو فیلم سینمایی که تولید کرده است مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است که در این لیست وجود دارد. این فیلم هم مانند فیلم قبلی اش با حاشیه هایی روبه رو شد. فیلم ماجرای نیم روز در لیست کاندیدای اسکار هم قرار گرفت ولی انتخاب نشد.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

ششمین فیلم: “درباره الی”

فرهادی با تولید این فیلم قصد داشت که سبک خاصش را به مردم نشان دهد. اکثر منتقدان بر این باورند که فیلم “درباره الی” یکی از بهترین فیلم های فرهادی است. این فیلم از نظر مردم هم در بالاترین رده در بین فیلم های فرهادی قرار گرفته است. بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های خودشان را انجام داده اند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، صابر ابر نیز و پیمان معادی بازیگرانی بودند که بعد از این فیلم به ستارگان سینما تبدیل شدند و حتی باعث شد که در جهان هم بدرخشند.

فیلم های ایرانی

فیلم های ایرانی

فیلم هایی که در ادامه می گوییم جزء همین لیست هستند که در رده های هفتم، هشتم، نهم و دهم جای گرفته اند که این فیلم ها به ترتیب عبارتند از: “بادیگارد”، “فروشنده”، “جدایی نادر از سیمین” و “ایستاده در غبار”.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *