#


فیلم هایی استثنایی با دستمایۀ جنگی

فیلم های جنگی
16 آوریل 2017 بدون نظر 1297 بازدید

فیلم هایی استثنایی با دستمایۀ جنگی

فیلم هایی استثنایی با دستمایۀ جنگی

به هر تقدیر ، فیلم هایی با دستمایۀ جنگی استثنا بودند . سریال هایی با بازیگری ستارگان مرد ، عمدۀ فیلم ها تولید شده را تشکیل می دادند . در این سریال ها بازیگران مشهور آن زمان همچون آلوین نیوس ، و هری لامبرت _ پاولزن بازی می کردند که یک تنه به واسطه استقبال تماشاگران ، شرکت های متبوعشان را در سطحی سودآور حفظ کردند . ملکه های سریال های مونث هم چون فران آندرا و هنی ویس نیز پرطرفدار بودند و در همین زمان کارگردانانی چون جومی ، ریچارد اسوالد ، ماکس مک و اتوریپرت به طور متوسط سالی شش تا هشت فیلم می ساختند و ناچار میان فیلم های عامه پسند و فیلم های هنری سیر می کردند .

پر فروش ترین فیلم سال 1916

Homunculus شش قسمتی ریپرت که باز هم از بازیگر دانمارکی وارداتی ، الاف فونس استفاده می کرد ، پر فروش ترین فیلم سال 1916 بود و داستان های هوفمان اثر اسوالد ، اقتباسی از سه داستان ای .تی .ای هوفمان ، از لوکیشن های خارجی به نمایش ترین شکل ممکن سود جست . هر دوی این فیلم ها را پیشگامان ژانر سینمای هنری ، فیلم تخیلی یا « اکسپرسیونیست » می دانند ؛ اما می توان آنها را به گونه ای متناسب تر به سینمای عامه پسند چند قسمتی منسوب کرد که چندان با فیلم Veritas Vincit ( 1916 ) اثر جومی تفاوت نداشتند . این فیلم آخر از ایتالیایی ها الهام گرفته بود و بعدها ارنست لوبیچ هجویه ای بر آن ساخت که خود در آن بازی می کرد لوبیچ پیش از نخستین موفقیت بین المللی اش با مادام دوباری در 1919 بیش از 20 فیلم کمدی ساخته بود .

فیلم های تخیلی

برای یافتن ریشه های فیلم تخیلی باید به فیلم _ نویسنده باز گردیم که سردمدار آن نه هانس هاینس ایورس یا استلان رای ، بلکه پل واگنر بود . او پیش از آن که به فیلمسازی روی آورد از بازیگران مورد علاقه ماکس راینهات بود . بین سال های 1913 و 1918 ، واگنر ژانر گوتیک _ رمانتیک داستان های جن و پری را ابداع کرد . پس از دانشجوی پراگ او در گولم ، بازی و طور مشترک آن را کارگردانی کرد . این فیلم بر مینای افسانه ای یهودی ساخته شده است و بر صورت مثالی تمام مخلوق های هیولا / فرانکنشتاین استوار است . پس از آن پیتر اشلمیل در عروسی روبزال و جوجه کبوتر رنگارنگ هاملین و بسیاری فیلم های دیگر از رگۀ غنی افسانه های رمانتیک و داستان های جن و پری آلمانی سود جستند .

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *