#


فیلم ماجرای نیمروز فیلمی جهادی و عبرت آموز

ماجرای نیمروز
13 آوریل 2017 بدون نظر 1817 بازدید

فیلم ماجرای نیمروز فیلمی جهادی و عبرت آموز

فیلم  ماجرای نیمروز  فیلمی جهادی و عبرت آموز

رئیس حوزه ی هنری در پایان جلسه ی تحیلی از این فیلم اظهار کرد فیلم ماجرای نیمروز در مورد گروهی است که قبل از آنکه آنها را سیاسی بخوانیم باید بگوییم گروهی هستند که عبرت تاریخی برای همه هستند.
مراسم تحلیل از فیلم ماجرای نیمروز با تقدیر از بازیگران، کارگردان و عوامل فیلم برگزار گردید. این فیلم در سی و پنجمین سال جشنواره فجر بهترین فیلم انتخاب شده بود.

محسن مومنی شریف

محسن مومنی شریف رئیس حوزه ی هنری انقلاب با اشاره به اینکه مردم ما باید با تاریخ معاصر خود آشنا باشند و بدانند کسانی که با مردم دشمنی کنند نهایتا رو به زوال و نابودی خواهند رفت گفت، تاریخ منبع و تغذیه فرهنگ مردم است. وی ادامه داد؛ مردمی که نسبت به تاریخ خود بی اعتنا یا بی اطلاع باشند منفعل خواهند بود و اثرات نامطلوبی در روند زندگی جامعه خوهد داشت و شکست پذیر خواهد شد. بی علاقه گی به تاریخ بین جوانان ما شاید بهشیوه آموزش در مدارس باز گردد کهباعث ایجاد یک بی میلی مابین جوانان ما نسبت به این موضوع مهم شده است.

مدیر هنری و فرهنگی کشور

وی ادامه داد: چنانچه یک کتاب تاریخی نتواند مردم را به تاربخ علاقه مند کند و فقط اهل فهم از آن لذت ببرند اما یک فیلم تاریخی خوب می تواند عموم قشر مردم را نسبت به این موضوع آگاه و علاقه مند سازد.

مومنی شریف در ادامه گفت : به نظر من دهه 60 قله تاریخ معاصر ماست و در این دوره تحولات بسیاری بر جامعه ما گذشت که اگر بخواهیم واقع بینانه بنگریم سینمای ایران نتوانسته است حق آن را به جای آورد. مدیر هنری و فرهنگی کشور در ادامه سخنانش اظهار داشت گروه منافقین پیش از آنکه یک پدیده سیاسی باشند یک عبرت تاریخی هستند.

متاستفانه این گروه در آن دوران بسیاری از جوانان ما را منحرف و از شئون انسانی دور ساختند و امروزه میبینیم که به چه وضعیت بغرنجی دچار شده اند. وی ادامه داد بر جوانان ما واجب است که سرانجام آنها را ببینند تا دچار سرنوشت آنها نشوند و دادن این آگاهی به جوانان که از رسالت پیامبر گونه ندارد.

محمد حمزه زاده

پس از صحبت های میر فرهنگی، محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی کشور در حوزه ی هنری عنوان داشت : فیلم ( ماجرای نیمروز ) اثری شجاعانه و با جسارت است که اگر پشتکار و شجاعت آن نبود هیچگاه این اثر فاخر خلق نمی شد.

سید محمود رضوی تهیه کننده این فیلم نیز در نسشت گفت : اگر بخواهیم موضوع زمان را از حیث عقلانی نبینیم این فیلم با هیچ منطقی نمی توانست به جشنواره برسد. اگر بخواهیم واژه ی جهادی را تعریف کنیم باید این کلمه را به عوامل و دست اندرکاران این پروژه اطلاق کنیم. ما 2 ماه را به صورت شبانه روز برای پیش تولید این فیلم وقت گذاشتیم ولی هیچ پیش زمینه ای از پروانه ساخت آن نداشتیم و نمی دانستیم که به ما می دهند یا نمی دهد. بعد از شروع تولید عوامل ما 2 ماه به صورت فشرده و شبانه روز روی پروژه کار کردند.

تهیه کننده فیلم ادامه داد:

او در ادامه صحبت هایش گفت : خودمان هم به این موضوع ایمان داشتیم که فیلم، فیلم خوبی از آب درآمده است ولی بدون تعارف بگوییم اصلا انتظار این را نداشتیم که در جشنواره بتوانیم بهترین جایزه ها را دریافت کنیم. در روز های اول وقتی استقبال مردم را دیدیم توقعمان زیاد شد و گفتیم اگر سیمرغ را نگیریم حق مان خورده شده است. یادم می آید روزهای آخر به حدی مردم نسبت به ما لطف داشتند که روزهای آخر جشنواره برای فیلم ما 5 شانس را در سینمای آزادی برای فیلم ( ماجرای نیمروز ) قرار دادند و با این حال بازهم بسیاری از مردم پشت سالن می ماندند.

استقبال مردم

وی اذعان کرد ؛ به خاطر استقبال بسیاری بالای مردم از از این فیلم باعث شد که ما نسبت به اکران آن عجله داشته باشیم. هادی حجازی فر بازیگر اثر در حاشیه این جلسه گفت : فیلم ” ایستاده در غبار ” در سال گذشته این موضوع را روشن کرد که اگر فیلمی خوب باشد قطعا همه قشر ها را به خود جلب می کند.به نظر شخص خودم هم این موضوع بسیار تحسین برانگیز است چون حاج احمد متوسلیان که قبل از نمایش این فیلم شناخته شده نبود، بعد از نمایش این فیلم در میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرد. به نظرمن فیلم ( ماجرای نیمروز ) هم می تواند همان اثری که فیلم ایستاده در غبار گذاشته را بر روی اکثریت طیف جامعه بگذارد.

محمدحسین مهدویان در قسمتی از سخنانش گفت : فیلم را در ماه آذر ساختیم، شرایط بسیار سخت سرما که مجبور بودیم حتی لوکیشن های تابستانی را هم در سرما بگیریم.

این نشست با حضور محسن مومنی شریف، محمد حمزه زاده، سید محمود رضوی ( تهیه کننده)، محمد حسین محدویان (کارگردان)، محسن روزبهانی ( مسئول جلوه های ویژه )، ابراهیم امینی ( فیلمنامه نویس) و بازیگران : هادی حجازی فر، مهدی پاکدل، حیبی خزاعی فر( ساخت موسیقی) و … برگزار گردید.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *