#


زمان ظهور فیلم های داستانی

زمان ظهور فیلم های داستانی
18 آوریل 2017 بدون نظر 1891 بازدید

زمان ظهور فیلم های داستانی

زمان ظهور فیلم های داستانی و نمونه هایی از این فیلم ها

آنچه سرانجام سینما را نجات داد ورود داستان به جهان سینما ( فیلم های داستانی ) بود. در فرانسه ،ژرژملیس شعبده باز حرفه ای که دوربین سینما نوجه او را جلب کرده بود. چندی بعد همراه با شعبده های خود داستانهایی را که با حرکات چشم وابرو و نقل می کرد به روی پرده اورد. فیلمهایی که او ساخت قدرت داستانپردازی سینما را به خوبی نشان دادند.

مانند ؛

مانند “سیندرلا” (1900) “دخترک کلاه قرمزی” (1901) و بخصوص فیلم مشهورش “سفر به ماه” قبل از فیلم امریکایی “دزدی بزرگ در قطار” (1903).

ملیس در سپتامبر 1899 قضیه دریفوس را به قبیل “ژاندراک” (1900) “اتش فشانی مون پلد” (1902) و “تاجگذاری ادوارد هفتم” را(1902) در کارگاه شیشه ای مشهورش در حومه پاریس تهیه کرد.

 

داستفاده از عکسهای متحرک

در این فیلمها وصدها فیلم دیگرش ملیس که ذاتا همان شعبده باز باقی مانده بود نه تنها از تعریف داستان بلکه از “حلقه ها” و “حیله های” دوربین عکسهای متحرک تاحد امکان استفاده می کرد. ملیس به زودی یادگرفت که چگونه بایستی برای “ظاهر شدن” و “غیب شدن”و”تبدیل ” معجزه اسای اشخاص باید دوربین را به کار برد.

در دو بار عکس برداشتن وروی هم چاپ کردن عکسها مهارت پیدا کرده بود ونتایج فوق العاده می گرفت. ملیس که خود نقاش هم بود، اغلب دکورهایی رابه کار می برد که هر یک شاهکاری از نبوغ بود، این دکورها روی پرده های کوچکی رسم می شدند، به واسطه مهارتی که در ترسیم انها به کار می رفت، میدان وسیعی را نمایشمب دادند. ملیس نخستین فیلمبردار هنرمند سینماست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *