#


برترین فیلم های ایران در جشنواره فیلم فجر به نمایش در نیامد

جشنواره فیلم فجر
25 اکتبر 2017 بدون نظر 1535 بازدید

برترین فیلم های ایران در جشنواره فیلم فجر به نمایش در نیامد

برترین فیلم های ایران در جشنواره فیلم فجر به نمایش در نیامد

به گزارش ازمن بپرس طبق مصاحبه ای که  با یکی از کارگردانان خوب سینمای ایران(علی ملاقلی پور) شده است، این کارگردان اعلام کردند که برای مردم اهمیت ندارد که فیلمی که نگاه می کنند ، فیلم اول کارگردان می باشد یا نه، مردم بیشتر در نگاه شان به کیفیت فیلم اهمیت می دهند. ولی نباید این را نادیده گرفت که سینماگران جوان و پر انرژی ای که وارد حیطه سینما شده اند نفسی تازه را به سینمای ایران وارد کرده اند و این را در جشنواره فیلم فجر میشد احساس کرد.

ملاقلی پور در ادامه نیز گفت: باید حواس مان باشد که ایده های جدیدی که در بخش سودای سیمرغ وارد شده است و نوع نگاه ها به خودی خود اشکالی ندارد، اما نباید این ایده ها به فیلم اولی ها صدمه وارد کند، چون ممکن است پشت این ایده ها و دیدگاه ها سیاستی به کار گیری شود که فیلم اولی ها دیده نشوند.

ملاقلی پور ادامه دادند که طی سال های گذشته تجربه به همه ی ما ثابت کرده است که فیلم هایی در ایران ماندگار شدند که حتی در جشنواره فیلم فجرهم حضور پیدا نکرده اند و یا در هیچ همایشی جایزه ای دریافت نکرده اند. قبول داریم که جشنواره فیلم فجر موقعیت خوبی را برای فیلم ها مهیا می کند که دیده شوند ولی مهم ترین مسئله ای که باید در نظر بگیریم استقبال مردم است. وی افزود در زمینه تغییرات رو به رشد جشنواره تلاش هایی را از طرف مسئولان شاهد هستیم، ولی بعید می دانم که با این تغییرات هم اعتباری به جشنواره ما بخشیده شود.

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

ملاقلی پور در ادامه گفتگو اعلام کرد که: تعداد فیلم هایی که در جشنواره امسال به نمایش در می آیند 22 فیلم می باشد که درست یا اشتباه بودن این سیاستی که به کار برده اند در آینده نزدیک مشخص می شود. فیلم هایی که در جشنواره نمایش داده نشده اند اگر در جشنواره های دیگر شرکت داده شوند و مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند، آن وقت است که ارزش جشنواره فیلم فجر تنزل پیدا خواهد کرد و سیاست های جدیدی که به کار گرفته شده است باعث به وجود آمدن همین خطرات احتمالی شده است.

البته این اتفاق در گذشته نزدیک پیش آمده است و وقتی که فیلم سینمایی “قندون جهیزیه” در جشنواره فیلم فجر به نمایش در نیامد، پس از مدتی این فیلم اکران شد که پس از اکران هیئت انتخاب از این که این فیلم را برای جشنواره انتخاب نکردند عذرخواهی کردند. تا کی باید شاهد این اشتباهات و عذرخاهی های جشنواره بود، که این مسئله باعث از بین رفتن اعتبار جشنواره خواهد شد.

بعد از مصاحبه ای که با کارگردان فیلم “قندون جهیزیه” انجام شد وی افزود: باید تمام تلاش مسئولین و داوران و دست اندر کاران جشنواره این باشد که فیلم هایی که به لحاظ کیفیت ارزش بالاتری دارند به جشنواره معرفی شوند، مسئولان باید در این باره کمتر دچار اشتباه شوند تا اعتبار جشنواره زیر سوال نرود. باید سیاست های غلط در مورد انتخاب فیلم ها از بین برود و هر شخصی که خود را در این رابطه صاحب نظر می داند این را قبول کند که فیلم ها به لحاظ ارزش و کیفیت مورد داوری قرار می گیرند و بالاخره در آخر باید بگوییم که جلوی لابی گری در سینما و جشنواره ها را باید گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *