#


اخباری از دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

فجر
31 ژانویه 2017 بدون نظر 1539 بازدید

اخباری از دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

اخباری از دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

(دومین روز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی سینما و نمایش فیلم‌های چراغ‌های ناتمام ،شماره ۱۷ سهیلا، دعوتنامه و تابستان داغ به پایان رسید.)

طبق سال های گذشته اختلاف سلیقه ما بین تماشاگران و داوران هیات انتخاب وجود داشت. د

ومین روز جشنواره فیلم فجر با انتقاداتی از سوی تماشاگران حاضر در برج میلاد نسبت به یکی دو فیلم برگزیده برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی، آرش امینی، محمدرضا عباسیان، پژمان لشگری‌پور، مرتضی رزاق‌کریمی، سعید راد و سروش صحت از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در روز دوم جشنواره بودند.

چراغ های ناتمام

نشست خبری فیلم «چراغ های نا تمام» این گونه برگزار شد که مصطفی سلطانی در جواب انتقاداتی که از فیلم او شد بیان داشت: منتقدان در باره فیلم نامه آن را مقاله ای در باره تکریم ایثارکران دانسته اند میگویم که سوادشان در همین حد بوده که فیلم را اینگونه بسازند.

چراغ

ساخته مصطفی سلطانی که در بخش مسابقه ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد با حضور کارگردان، مجید صالحی، سارا میرایی بازیگران، محسن جسور فیلمنامه نویس، مجتبی امینی تهیه‌کننده، وحید مقدسی صداگذار، هادی رحمانی آهنگساز، روز دوشنبه یازدهم بهمن ماه با اجرای محمود گبرلو در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در این نشست، جسور با بیان اینکه از ایده اولیه تا پایان کار در کنار گروه بود، عنوان کرد: بازنویسی نهایی فیلمنامه توسط مصطفی سلطانی و پرویز شیخ طادی انجام شد.

فیلمنامه‌نویس «چراغ‌های ناتمام» این فیلم را روایت تاریخ ندانست و افزود: در فیلم نشانه‌ای مبنی بر استناد به تاریخ وجود ندارد نه فیلم و نه عوامل آن این ادعا را ندارد که بر اساس واقعیت تاریخی روایت شده است.

در ادامه این نشست سلطانی در پاسخ به این انتقاد که فیلم مقاله‌ای در تکریم ایثارگری است، گفت: سواد ما در این حد بود که فیلم را اینگونه بسازیم. شعار دادن بد نیست و مهم این است که چگونه شعار دهیم.

شماره 17 سهیلا

نشست پرسش و پاسخ فیلم «شماره ١٧ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاري در دومین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با حضور تعدادی از عوامل این فیلمو منتقدان و خبرنگاران در برج میلاد برگزار شد.

در این برنامه که با حضور محمود غفاري(تدوین‌گر، فيلمنامه‌نويس و كارگردان) امير سيدزاده(تهيه‌كننده) مهدي ابراهيم زاده(صدابردار) محمد توكلي(تدوين‌گر) محمد سيدزاده(مدير توليد) مهناز جارچي(دستيار كارگردان و طراح لباس) زهرا داوودنژاد و مهرداد صديقيان( بازيگران فیلم) و محمود گبرلو؛

مجری برنامه برگزار شد، حجت‌الله ايوبي، رئیس سازمان سینمایی ، محمد حيدري؛ دبیر جشنواره، بهروز غريب‌پور، مدیر اجرایی جشنواره، مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره، سروش صحت؛ بازیگر و کارگردان، علیرضا داوودنژاد؛ کارگردان و تعدادي از افراد خانواده‌اش حضور داشتند.

شماره 17

داستان فیلم

فیلم شماره17 سهیلا در باره دختری است که سن ازدواج او در حال گذشتن است و به خاطر مسائل ژنتیکی باید زودتر ازدواج کند . محمود غفاری در ادامه صحبت های خود گفت : خودم هم در آستانه ٤٠ سالگي هستم و شاهدم افرادي كه در اين سن و سال هستند و چنین مشكلی دارند، زيادند وکم کم این موضوع دارد تبدیل به یک معضل می شود .

از طرفی دیگر این موضوع از جنبه سينمايي برايم اهميت داشت و فكر كردم جذاب است چنين دختري در موقعيت‌هاي مختلف قرار بگیرد و داستان‌های او روایت شود.این کارگردان ادامه داد: چند وقت پیش،یک آگهی در روزنامه ديدم به نام صندلي سپيد كه چنين موقعيتي داشت. به آنجا رفتم و آدم‌هايي را در اين جلسه ديدم كه به نظرم جذاب آمد درباره‌اش فيلم بسازم.

البته  فيلم‌هاي كوتاه قبلي‌ام نيز درباره زنان بود و مسائل اینچنینی با وجود سختی‌هایش برایم جالب است.

تابستان داغ

نشست خبری فیلم سینمایی تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد در برج میلاد برگزار شد. در این نشست که با اجرای محمود گبرلو برگزار شد، ابتدا جواد نوروزبیگی تهیه کننده و ابراهیم ایرج زاد کارگردان به توضیح و معرفی اثر پرداختند.

این نشست با حضور پریناز ایزدیار، صابر ابر، علی مصفا و مینا ساداتی، برقرار شد.

تابستان داغ

ایرج زاد ضمن سپاس از عوامل فیلم اظهار داشت سالهاست دغدغه ساخت چنین فیلمی را داشتم و در اصل این فیلم را می توان اثری اقتباسی دانست که پیام کرمی در فیلم نامه این اثر که تقریبا دو سال روی آن کار شد، دغدغه های من را به خوبی رفع کرد.

ایرج‌زاد با بیان این مطلب که از انرژی که گرفتم هیجان‌زده هستم، گفت: از کلیه تیم تولید فیلم تشکر می‌کنم که به من کمک کردند در بهترین شرایط و کامل ترین امکانات این فیلم را بسازم

کارگردان فیلم «تابستان داغ» در ارتباط با بازی گرفتن از بازیگران خردسال گفت:

یکی از چیزهایی که من از اصغر فرهادی و زنده یاد کیارستمی که این فیلم را زمان کلید زدن به روح وی تقدیم کردیم،یاد گرفتم درباره بازی با بازیگران خردسال بود.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *