#


آغاز سینمای کمدی

کمدی
12 آوریل 2017 بدون نظر 1259 بازدید

آغاز سینمای کمدی

سنمای کمدی

سینمای صامت در مدتی برابر یک ربع قرن سنت کمدی سینمایی را خلق کرد که به همان تشخص و خود پسندگی کمدیا دلارته است . این سنت به هر حال بخشی از ویژگی های خود را از کمدیا دلارته گرفته است .

سینما در پایان قرنی از راه رسید که شاهد شکوفایی و رونق کمدی مردمی بود . در اوایل همین قرن براساس مقررات تئاتری کهن در پاریس و لندن نمایش های گفتاری در برخی از سالن های تئاتر ممنوع شده بود و همین امر ناخواسته انگیزه ای شد برای پاگرفتن نمایش های بدون کلام و فی البداهه باپیتست دبورو در فونامبولز پاریس ، و بورلتا ( Burletta ) ی انگلیسی که ترکیب خاصی پرولتر جدید در شهرهای بزرگ اروپا و امریکا تئاتر خاص خود را در تماشاخانه ها ، واریته ها و وودویل ها یافتند . این مخاطبان عام همواره خواستار کمدی بودند . وقتی وضعیت زندگی بد بود ، خنده باعث راحتی خیال آنها می شد ؛ و وقتی زندگی خوب بود ، آنها می خواستند از آن لذت ببرند و باز هم به حنده نیاز داشتند .

گروهای معروفی که در تماشاخانه ها کمدی های بدون کلام اجرا می کردند ، از جمله گروه های مارتینیتس و ریولز و هانلون لیز و کمدین های سینما ، یعنی چارلی چاپلین و استن لورل را تربیت کرد .

برچسب ها برچسب‌ها:, , , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *