#


آشنایی با والت دیزنی

والت دیزنی
12 آوریل 2017 بدون نظر 1903 بازدید

آشنایی با والت دیزنی

والت دیزنی

والتر الیاس دیزنی  یا معروف به والت دیزنی شانس بزرگ شدن در شهر کاتراس ایالت میسوری را داشت ، یعنی شهری که غالب توزیع کنندگان برای ارائه فیلم های خود در غرب میانه در آنجا جمع می شدند . مالک یکی از سالن های بزرگ این شهر با دیزنی و شریکش ، او به ، ( ملقب به اوب ) آی ورکس ، قراردادی برای تولید سریالی با عنوان Laugh_O_Grams بست که ترکیبی بود از شوخی های کارتونی و تبلیغات .

پس از این که این سریال با شکست تجاری روبرو شد دیزنی در سال 1923 به کالیفرنیا نقل مکان کرد تا به کانون صنعت سینما نزدیک تر باشد توزیع کارتون او با نام شوخی های آلیس را یکی از تاجران پیشروی کارتون به نام مارگرت جی . وینکلر بر عهده گرفت .

شخصیت آلیس

آلیس شخصیتی زنده بود که ماجراهایش در دنیای کارتونی رخ می داد . و همراهش که نام جولیوس را داشت شبیه فلیکس گربه بود . در طول سال های 1923 و 1927 بیش از 50 قسمت از این مجموعه پخش شد . دیزنی و آی ورکس در سال 1927 اسوالد ، خرگوش خوش شانس را آفریدند که با استقبال خاص مطبوعات روبرو شد اما چارلز مینتز ، همسر مارگارت وینکلر و مدیر اداری شرکت او ، مخفیانه استودیوی اسوالد را به نیویورک انتقال داد و بعضی از کارمندان دیزنی را برای تولید فیلم به کار گرفت ( پس از این که لنتز جای فیتز را گرفت این سریال دوباره در هالیوود تولید شد . )

پاسخ دیزنی به از دست دادن حق امتیاز تولید اسوالد خلق شخصیت حیوانی دیگری بود . موشی سیاه که آی ورکس در او شخصیتی باستر کیتونی دمید . در اوایل سال 1928 دو کارتون میکی ماوس کامل شد ، اما هیچ یک از توزیع کنندگان کشور به آن علاقه نشان ندادند . این بود که دیزنی و برادرش ، روی ، تصمیم به ساختن کارتونی ناطق گرفتند . فیلم استیم بوت ویلی با استفاده از سیستم پاورز سینه فون ( یک سیستم صداگذاری روی فیلم که اصل و نسب قانونی مشخصی ندارد . ) ضبط شد .

برادران فلس شر و پُل تری

این فیلم اولین کارتون ناقط نبود ، برادران فلس شر و پُل تری پیش از دیزنی در این زمینه دست به کار شده بودند . اما اولین فیلم همراه با اوازه و سوت و افکت های سمعی و بصری ( مانند میومیو کردن گربه ها هنگام کشیده شدن دُمشان ) بود که مخصوصا برای صدای هم زمان طراحی شده بود .پس از نمایش این فیلم در نوامبر سال 1928 بازار تولید کارتون صامت کساد شد . اقتصاد فیلمسازی ناطق باعث اتحاد دوباره فعالان عرصه صنعت سینما شد و در این میان بسیاری از شرکت های مستقل و یک استودیوی بزرگ ( با نام سالیوان ) نتوانستند خود را با شرایط جدید وفق دهند .

ترفند های سینمایی و متحرک سازی
دونالدکرافتون

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *