#


فیلمهای معروفی که انتظار بیشتری از آنها داشتیم

فیلم ها
8 ژانویه 2019 بدون نظر 1603 بازدید

فیلمهای معروفی که انتظار بیشتری از آنها داشتیم

فیلم ها معروفی که انتظار بیشتری از آنها داشتیم

در سال ۲۰۱۸ بعضی از فیلم ها با اینکه اسم های بزرگی داشتند اما نتوانستند به خوبی ظاهر بشوند. در این مطلب به فیلم ها معروفی که در سال ۲۰۱۸ وی آمدند و نتوانستند انتظارات  علااقه‌مندان را پاسخ بدهند معرفی میکنیم.

هرگز واقعا اینجوری نبود

کارگردان این فیلم لین رمزی می باشد که او را با فیلمهایی مانند شکارچی موش ای یا درباره کوین صحبت کنیم می‌شناسیم .این کارگردان بریتانیایی فیلم (هرگز واقعا اینجا نبودی) را در سال ۲۰۱۸ به روی پرده برد.

این فیلم به لطف روایت هنرمندانه داستان آن با این که به ظاهر کلیشه‌ای بود اما با روایتی جذاب و مخاطب پسند طرف بودیم و همین علت سبب گردیده تا انتظار بیشتری از فیلم هرگز واقعا اینجورینبودی داشته باشیم  و روایت جذاب داستان که از آن تعریف کردیم به پاشنه آشیل این فیلم تبدیل شد و علتی شد برای اینکه از آن طرف بام به پایین بیفتد.

 این فیلم دارای روایت بسیار خوبی بود اما از آنجایی که نتوانست در انتها مخاطب را با خود همراه کند و احساسات تماشاچیان را به بازی بگیرد در نتیجه نتوانست مخاطب خود را کاملاً رضایتمند نگه دارد و یکی از تأثیرگذارترین عناوین سال ۲۰۱۸ شود.

فیلم مندی

نیکلاس کیج بازیگر  ۵۴ ساله که اکنون با دهه ۹۰ تفاوت های زیادی پیدا کرده استب . حضورش در این فیلم از یک طرف سبب گردید تا مخاطبان چشم انتظار یک اثر با کیفیت باشد و از طرفی دیگر باعث شد تا امید چندانی به این فیلم نداشته باشند.

 در نگاه اول به این فیلم آن را یک اثر بصری بسیار زیبا و چشم نواز می بینیم و در آن هنرپیشه ها احساس شخصیت ها را به طور کامل به مخاطب منتقل می‌کنند به این ترتیب می توان گفت با یک اثر سرگرم کننده ی  تمام کمال رو به رو هستیم که دارای داستان خوبی نیز می باشد. این فیلم با اینکه داستان قابل قبولی دارد اما به خاطر روایت کن خسته کننده است به عبارت دیگر نصف این فیلم با آهنگ ای خوب و رضایت بخش به پیش رفت اما او نصف بقیه آن از راه مان و فیلم ریتم کندی را در پیش گرفت تا ثبت گردد فیلم مندی جزو بهترین فیلم های ۲۰۱۸ نشود.

فیلم میتوانی مرا ببخشی

 ملیسا مک کارتی یکی از هنرپیشه هایی است که دارای استعداد بسیار بالایی برای ایفای نقش می باشد ولی فقط در صورتی که در جای خودش استفاده شود، در غیر این صورت نقش او خوب از آب در نخواهد آمد. این فیلم در قسمت داستان و شخصیت ها  نتوانست آنگونه که انتظار داشتیم مخاطبین را راضی نگه دارد.

 در فیلم می توانی مرا ببخشی (ملیسا مک کارتی ) نقش نویسنده ای را بازی می کند که کتاب هایش فروش خوبی ندارد و شکست خورده است برای همین مشغول جعل ادبی می گردد و از شانس خوب او کارش حسابی گل می کند .تا اینکه در انتها دستش رو می شود و داستان جالبی را رقم می زند.

 این فیلم بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است و به رغم اینکه نتوانست تماشاچیان خود را کاملاً راضی نگه دارد بازهم به شما پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را به فهرست فیلم هایی که می خواهید تماشا کنید اضافه نمایید.

 فیلم نابودگر

 یکی از چهره های اصلی این فیلم نیکول کیدمن از ستاره های  استارهای سینما است. وی از اوایل ۲۰۰۰ میلادی تاکنون همیشه در پرده نقره‌ای فعالیتی درخشان داشته است.

 نیکول کیدمن ۵۱ ساله در فیلم نابودگر نقش زنی تنها و خسته را ایفا کرد که بسیار پیر تر از ظاهر واقعی خود به نظر می رسد این علت سبب شد تا انتظار تماشاچیان  از او بیشتر شود.

 نیکول کیدمن به حدی در این فیلم خوب درخشید که حتی بسیاری از منتقدین وی او را شایسته نامزدی جایزه اسکار دانستند .فیلم نابودگر دارای داستان جذاب و بازیهای بسیار تاثیر گذاری است ولی نتوانست نظر تمامی هواداران و منتقدان را به خود جلب کند.

 فیلم موروثی

اگر به سینمای وحشت علاقه دارید حتما این فیلم را نگاه کنید.

 فیلم موروثی در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم ها معرفی شد و وعده داده بود تا خاطرات شیرین فیلم های ترسناک دهه ۹۰ را در ذهن مخاطبان خود تداعی کند، این مورد سبب گردید تا انتظارها برای فیلم موروثی بیشتر شود و نیز زمانی که این فیلم روی پرده سینما رفت منتقدین و علاقه‌مندان سبک  وحشت را از خود ناامید کرد.

 با اینکه این فیلم حرفهای زیادی برای گفتن دارد و بازی هنرپیشه های آن نیز بسیار تاثیرگذار هستند اما در مجموع با یک فیلم جاه‌طلبانه طرف هستیم که به خوبی پرداخت نشده است.

 این فیلم از این لحاظ که پرسش های زیادی را در ذهن مخاطبین باقی گذاشت باعث شد تا در سال ۲۰۱۸ به یکی از فیلم هایی که مخاطبان از آن رضایت نداشتند تبدیل بشود.

فیلم سوختن

 کارگردان فیلم سوختن علی رغم اینکه استاندارد مدت زمانی فیلم سینمایی حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه است آن را در مدت زمان ۱۵۰ دقیقه روی پرده برد .جالب اینجاست که منتقدین مدعی هستند که کارگردان کره ای این فیلم به راحتی می توانست  بدون اینکه به داستان صدمه ای وارد شودچیزی حدود نیم ساعت از فیلم را کم کند.

 علاوه بر این چون این فیلم از روی داستان کوتاهی به نام انبار سوزان اقتباس شده بود دست کارگردان برای کوتاه تر ساختن فیلم سوختن کاملاً باز بوده است و دلیلی برای اضافه کردن مدت زمان آن نداشته است.

 این فیلم داستان دو دوست قدیمی که در یک مزرعه در حومه سئول با هم بزرگ شده اند را روایت می کند .این دو نفر سالیان زیادی از هم دور می افتند و زمانی که دوباره همدیگر را ملاقات میکنند به یادآوری خاطرات گذشته می‌پردازند.

 این فیلم مانند بیشتر کتاب های موراکامی دارای حال و هوای جادویی است و اگر فیلم سوختن  دارای زمان کوتاه‌تری بود بدون شک منتقدین را خسته نمی کرد و امتیازهای بهتری را به خود اختصاص می‌داد.

فیلم شرمنده که مزاحم شدم

 این فیلم چاشنی  طنزی که دارد با نشان دادن رفتار سفید ها نسبت به سیاهان در جامعه آمریکا، لبخند را روی لب هایتان می نشاند .

فیلم شرمنده که مزاحم شدم روایت زندگی یک سیاه پوست بازاریاب تلفنی است که در زندگی خود دچار مشکلات مالی است در نتیجه از آنجایی که پای تلفن بازاریابی میکند و مشتریان چهره او را نمی بیند خودش را سفید پوست را می زند تا بتواند فروش بیشتری داشته باشد.

این فیلم می توانست حرف های زیادی را برای نشان دادن داشته باشد اما نتوانست آنها را به گونه ای که انتظار می‌رود مطرح کند و مشکلات سیاسی حاکم بر مردم آمریکا را به خوبی نشان دهد به این ترتیب اگر فیلم شرمنده که مزاحم شدن را به عنوان یک فیلم انتقادی اجتماعی تماشا کنید حتما از آن لذت خواهید برد اما نباید انتظار زیادی داشته باشید که این فیلم روایتگر حقایق واقعی جامع باشد.

 فیلم تصنیف باستر اسکرا گز

یکی از جدید ترین ساخته های برادر کوهن این فیلم است که با ساخته های قبلی این برادران بسیار متفاوت میباشد .

این فیلم در ابتدا قرار بود که در قالب یک مینی سریال ۶ قسمتی از شبکه ی نت فلیکس پخش گردد اما در نهایت سر از پرده نقره ای در آورد!

 تصنیف باستر اسکرا گز روایتی از دنیای غرب وحشی دارد که نگاهی متفاوت به مرگ می کند .

شخصیت های این فیلم با اینکه در چندین قسمت ساخته شده در نهایت با مرگ خود یا یکی دیگر از شخصیت‌های فیلم رو به رو می شود و به همین لحاظ به عنوان تاریک ترین فیلم برادران کوئن شناخته می گردد.

 داستان قسمت های مختلف این فیلم گرمای لازم برای اینکه مخاطب را میخکوب کند ندارد و کاملا مشخص است که علی‌رغم تلاشی که بازیگران کرده‌اند به علت کم بودن جذابیت داستان فیلم تصنیف باستر اسکرا گز نتوانست در حد و اندازه سایر فیلم های برادران کوئن ظاهر شود.

 فیلم کتاب سبز

 پیتر فارلی اولین فیلم مستقل خود در سال ۲۰۱۸ را روی پرده نقره‌ای برد. فیلم کتاب سبز دارای خمیرمایه کمدی درام است زندگینامه شرلی پیانیست و گیتاریست معروف دهه ۶۰ را روایت می‌کند.

 در این فیلم نقش دان شرلی را بازیگر برنده اسکار (ماهر شالاعلی ) بازی می کند.

 این فیلم با این که از لحاظ بازیگر و فیلم نامه بسیار خوب بود اما داستان آن به طوری که انتظار داشتیم پرداخته  نشده بود و عوامل فیلم نتوانسته بودند به خوبی ایده هایی را که داشتند به تصویر بکشند.

 فیلم کلاس هشتم

فیلم کلاس هشتم ساخته کارگردان جوان ۲۸ ساله ای است به نام بو بورنهام .

این فیلم جامعه مدرن آمریکا و دغدغه هایی که یک دختر نوجوان در آن را دارد به خوبی توانسته است به تصویر بکشد ، اما از طرف دیگر داستان آن به نوعی است که نیرویی برای تشویق مخاطب به تماشای ادامه فیلم ایجاد نمی کند .

در داستان این فیلم دختری روایت می شود که به واسطه وابستگی زیاد به شبکه‌های اجتماعی از خانواده و دوستانش دور است .با این که چنین موضوعی ممکن است در نگاه اول برای یک فیلم مستند جذاب باشد اما زمانی که در قالب یک فیلم بلند سینمایی روایت می‌شود نمی‌تواند مخاطب را کامل جذب کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *