#


فیلمبرداری فیلم احمد بای در الجزایر به اتمام رسید

8 دسامبر 2018 بدون نظر 1963 بازدید

فیلمبرداری فیلم احمد بای در الجزایر به اتمام رسید

فیلمبرداری فیلم احمد بای در الجزایر به اتمام رسید

فیلمبرداری فیلم احمد بای که به عنوان یک فیلم ضداستعماری با مشارکت سینمایی ایران و الجزایر تولید می شد مراحل پایانی خود را سپری می کند. این فیلم به کارگردانی جمال شورجه ساخته می شود و طی روزهای گذشته فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. فیلمبرداری این فیلم ضداستعماری در شهر بوسعاده که در بخش جنوب شرقی الجزایر واقع شده و در روستای الحامل و مدرسه علوم دینی زاویه به پایان رسیده است و تیم ایرانی در طول چند نوبت به کشور باز خواهند گشت.

در روز پایانی فیلمبرداری احمد بای که کارگردانی آن را جمال شورجه برعهده داشته ویز فرهنگ الجزایر به همراه امیر موسوی رایزن فرهنگی ایران نیز حضور داشتند. این فیلم از چهار ماه پیش در شهرک سینمایی CADC الجزیره شروع شده و دیروز به اتمام رسیده است.

فیلم احمد بای قسمت هایی از زندگی شخصیتی به نام احمد بای که یکی از مبارزان و حافظان قرآن کریم در الجزایر است را به تصویر کشیده است. این شخصیت مبارز در زمان حکومت عثمانی بر منطقه قسنطینه الجزایر حکمرانی می کرده و با استعمارگران فرانسوی به مبارزه پرداخته است. سمیره حاج جیرانی تهیه کنندگی این فیلم را در کشور الجزایر برعهده داشته و عرصه های مختلف دکور، کارگردانی هنری، بدلکاری، چهره پردازی، فیلمبرداری و صدابرداری آن نیز با مسئولیت تیم ایرانی انجام شده است. در این فیلم تعدادی چند از هنرمندان الجزایری نیز در کنار بازیگران ایرانی به ایفای نقش پرداخته و آموزش های عملی دریافت کرده اند.

جمال شورجه فیلم احمد بای را به عنوان نخستین تجربه همکاری با هنرمندان الجزایری معرفی می کند و نام خود را به عنوان اولین کارگردان ایرانی که فیلمی را در الجزایر ساخته ثبت کرده است. البته ناگفته نماند پیش از این نیز برخی از هنرمندان ایرانی در زمینه گریم با هنرمندان الجزایری همکاری کرده اند که کار آنان با استقبال بسیاری روبه رو شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *