#


تفاوت بازیگر سینما و تئاتر

تفاوت بازیگر سینما و تئاتر
19 آوریل 2017 بدون نظر 2771 بازدید

تفاوت بازیگر سینما و تئاتر

بازیگر سینما و تئاتر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در تفاوت های بازیگر سینما و تئاتر ، ویژگی‌های معمول و مهارت‌های بازیگری تئاتری، تنها متکی بر کیفیت‌های ذاتی رفتاری طبیعی خویش جلوی دوربین ظاهر می‌شود. حتی برخی منتقدین بر این باورند که بازیگر سینما نباید جلوی دوربین بازیگری کند.

این نگره براین فرض استوار است که سینما رسانه‌ای مبتنی بر واقعیت است. بسیاری کارگردانان سینما، بازیگران ناآزموده- همچون مورد فیلم‌های «نو واقع‌گرا» (نئورئالیستی) ایتالیا – را به بازیگران تئاتری ترجیح می‌دهند، هرچند بازیگران سینمایی حرفه‌ای بر این باورند که که بازیگران سینمایی موفق از همان مهارت‌های بازیگران تئاتری برخوردارند.
به یاد داشته باشیم که اجرای موفق یک نقش سینمایی در جایی که بازیگر باید نوسانات ظریف شخصیت درونی نقش را ارائه دهد، در نهایت مبتنی بر مهارت‌های تئاتری است.

نمونه‌هایی از این گونه نقش‌ها:

نقش شخص مسئول سقط جنین با بازیگری «ایملدآ استانتن» در فیلم «ورآ دریک» (۲۰۰۴)، نقش «جیمی فاکس» در فیلم «ری چارلز» (۲۰۰۴) که زندگی خصوصی این خواننده را تحت تأثیر احساس وظیفه و شرارت‌های ذهنی‌اش نشان می‌دهد. نقش «جون آلن» به‌عنوان مادری خشمگین در فیلم «خشم بالا» (۲۰۰۵) و بازی «جولی کریستی» به‌عنوان زنی در آستانه‌ی بیماری «آلزهایمر» در فیلم «به دور از او» (۲۰۰۷).

برگرفته از کتاب فرهنگ اصطلاحات سینمایی نوشته فرانک بی‌ور

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *