#


سریال وایر یکی از برترین مجموعه های تلویزیونی تاریخ !!!

سریال وایر
12 آگوست 2017 بدون نظر 6565 بازدید

سریال وایر یکی از برترین مجموعه های تلویزیونی تاریخ !!!

سریال وایر یا شنود ” The Wire ” مجموعه تلویزیونی درام و جنایی جذاب آمریکایی …

است که نزدیکی و داخل خود شهر بالتیمور مریلند  تولید ، تهیه و تنظیم شده است و به وسیله دیوید سیمون نویسنده توانا و خبرنگار اسبق پلیس نوشته شده است . ⁣⁣طبق گفته های دیوید سایمون ، او دفعه ها به صورت محرمانه و مخفیانه بین گروه های مواد مخدر فعالیت و ماموریت داشته است و هم چنین خطر های بسیاری حتی خطر مرگ را از سر گذرانده است و حاصل کار و تجربیات خود را در این زمینه و سریال دیدنی به خوبی پیاده سازی کرده است . سریال شنود ” The Wire ” یک سریال درام – جنایی است . نخستین قسمت این مجموعه در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۰۲ از شبکه HBO پخش شد و در تاریخ ۹ مارس ۲۰۰۸ در پنج فصل و ۶۰ قسمت به پایان رسید .

گذری کوتاه به خلاصه این سریال …

این نمایش و داستان فوق العاده با آزاد شدن یک متهم با سابقه و حرفه ای به نام دی انجلو شروع می شود . پس از آزادی این متهم از زندان ، پلیس و کاراگاهی با نام جیمى مکنالتی بسیار به این قضیه شکایت دارد ، حتی پیش قاضی پرونده او می رود و علت آزادی دی انجلو را ، ” ایوان بارکستل ” ، یکی از سردسته های اصلی و بزرگ قاچاق مواد مخدر و دایی انجلو را جویا می شود . او علاوه بر این ادعا می کند که دی انجلو در راستای کار خود یعنی قاچاق چند نفر را نیز به قتل رسانده است …

  • بیانگر نا هنجاری های اجتماعی …

هر فصل از این سریال ” The Wire ” یکی از مشکل های مختلف شهر بالتیمور را توصیف می‌ کند ، که می توان به سیستم آموزشی ، تجارت های غیر قانونی مواد مخدر ، رسانه‌ ها و شبکه های خبری و … اشاره کرد . سریالی که از تقابل میان جنایت کار های حرفه ایه قاچاق چیه مواد مخدر و پلیس ها سخن می گوید که معمولا هم سیاه پوست هستند . سریالی که در آن خبری از عشق های دبیرستانی نیست . خبری از گروه های رقص دبیرستانی نیست .

تنها گروه هایی که در این سریال می بینید گروه های مواد مخدری است که …با لهجه غلیظ حرف می زنند ، کلماتی می گویند که در کمتر جایی شنیده می شود و به شدت عامیانه است ، تفنگ همیشه در جیب آن ها پیدا می شود و به پیچیدگی هایی در داستان این سریال بر خورد می کنید که به شدت فکر شما را درگیر خود می کند . به دفعات شاهد دیالوگ های طولانی بین بازیگران خواهید بود که هر کدام از آن ها نقش مهمی را در ادامه داستان سریال ایفا می کنند . این سریال ، سریال ساده ای نیست .

  • سبک کلی داستان …

همواره زمانی که گروه های پلیسی برای دستگیری و به دام انداختن این سیاه پوستان تبهکار گرد هم می آیند شما انتظار تماشای متوقف شدن این گروه های قاچاق چی هستید ولی در واقعیت این اتفاق نمی افتد . پلیس­ های این مجموعه ” The Wire ” آدم­ هایی عادی هستند با همه ویژگی های یک انسان معمولی مثل نقاط ضعف و قوت . آن ها دروغ می­ گویند ، دزدی می­ کنند ، رشوه می­ گیرند و هم چنین به دنبال قاچاق چی ها هم می گردند . ولی در شنود ” The Wire ” فقط پلیسی موفق است که کار روزانه­ اش را به درستی و کامل انجام داده و باز هم شبیه یک انسان معمولی شب به خانه برگردد . از حق نگذریم آن ها خیلی زیرک باهوش و قدرت مند و با علم و دانش  و فناوری بهتر و قوی تر نیستند ، آن ها فقط کمی بیش از حد پیله ­اند 🙂 .

⁣⁣روند داستانی سریال کمی با کندی جلو می رود . اگر فکر می کنید که می خواهید سریالی مانند ” 24 ” یا ” دکستر ” با آن ریتم و سبک ببینید ،نزدیک این سریال هم نشوید ولی اگر از فیلم بازان حرفه ای و طرفداران پر و پا قرص بریکینگ بد ” Breaking Bad ” هستید این سریال به شما تعلق دارد . ریتم آرام این مجموعه پس از گذشت 5 قسمت جسم و فکر شما را به طور شگفت انگیزی درگیر خود می ­کند و بعد از یک فصل تماشای این سریال قطعا شما معتاد آن می شوید و حتی توانایی ترک آن را نخواهید داشت .

  • ⁣کم توجهی و کم لطفی به این سریال …

با توجه به رتبه‌ عالی این سریال در IMDb و توسط بینندگان شانس دریافت جوایز را داشت اما هیچ وقت برنده جوایز معتبر و بزرگ سینما و تلویزیون نشد . شنود به وسیله بسیاری از منتقدان و حتی مجله های مطرحی چون روز نامه گاردین ، مجله تایمز ، اینتر تینمنت ویکلی و … به عنوان یکی از بزرگ ترین و بهترین مجموعه های تلویزیونی در کل تاریخ تلویزیون برگزیده و وصف شده است . حتی در سال ۲۰۰۸ این مجموعه به عنوان بهترین سریال تلویزیونی برگزیده شد و از ۱۰ سریال برتر از⁣ دید مجله تایمز رتبه هشتم را به خود اختصاص داد . با تمام این اوصاف ، واقعا این سریال لیاقت ششمین ( حتی بالاتر ) سریال برتر تاریخ بودن را از نظر امتیاز در سایت IMDb دارد .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *