#


اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «سارایوو» شد

31 می 2018 بدون نظر 1247 بازدید

اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «سارایوو» شد

برگزاری جشنواره سارایوو توسط اصغر فرهادی به عنوان هیات داوران

دوره بیست و چهارم جشنواره بین المللی فیلم «سارایوو» قرار است توسط اصغر فرهادی به عنوان رئیس داروان در بخش رقابتی جشنواره برگزار شود. زمان برگزاری این جشنواره از 19تا 26مرداد می باشد که قرار است در برنامه «نمایش در فضای باز» میزبان جدیدترین فیلم اصغر فرهادی به نام «همه می دانند» باشد. این جشنواره در کشور بوسنی و هرزگوین برپا خواهد شد.

این فیلم مدتی قبل در جشنواره هفتاد و یکم فیلم کن به عنوان فیلم افتتاحیه اکران شد و بازیگرانی چون خاویر باردم و پنه لوپه کوپز در این فیلم ایفای نقش کرده اند که در بخض رقابتی نخستین نمایش جهانی اش را تجربه کرد.

اصغر فرهادی در کارنامه خود ساخت فیلم هایی مانند «درباره الی»، «رقص در غبار»، «فروشنده»، «گذشته» و «جدایی نادر از سیمین» را به ارمغان آورده است. فرهادی به خاطر نویسندگی و کارگردانی دو فیلم «فروشنده» و «جدایی نادر از سیمین» توانست برنده جایزه اسکار شده و علاوه بر این در سال2011 جزو 100چهره با نفوذ جهان بود.

هیات داوران دوره قبل جشنواره فیلم «سارایوو» بر عهده مایکل فرانکو بود. این نویسنده و کارگردان مکزیکی در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم «سارایوو» با نمایش 235فیلم از 54کشور دنیا و میزبانی صد هزار مخاطب همراه بود. سرانجام فیلم سینمایی «مادر ترسناک» نخستین اثر انا اورشادزه کارگردان 27ساله گرجستانی موفق شد تا جایزه قلب بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *