#


نیکول کیدمن خواستار افزایش سهم زنان فیلم ساز شد

نیکول کیدمن
25 می 2017 بدون نظر 2249 بازدید

نیکول کیدمن خواستار افزایش سهم زنان فیلم ساز شد

نیکول کیدمن خواستار افزایش سهم زنان فیلم ساز شد

به گزارش از من بپرس، نیکول کیدمن ستاره هالیوودی که امسال با 4 فیلم در جشنواره کن حضور دارد، خواهان دادن سهم بیشتر از کارگردانی فیلم ها به فیلم سازان زن شد.

گاردین از حمایت نیکول کیدمن از فیلم سازان هم جنسش نوشته و اشاره کرده که این بازیگر گفته به این منظور و برای بالا بردن تعداد فیلمسازان زن در هالیوود و ارتقای سهم زنان در صنعت فیلم سازی، می‌خواهد هر ۱۸ ماه یک بار در یک فیلمی از کارگردانان زن بازی کند.

کیدمن که بر اساس گفته های خوش در حال حاضر فقط در فیلم هایی که زن‌ ها کارگردانش باشند حضور پیدا می کند، ادامه داده تصمیمش برای حضور در فیلم یک فیلم ساز زن در هر ۱۸ ماه برای برابر کردم معادله ای است که یک طرفش مردان حضور دارند.

ستاره چشمان باز بسته گفته فقط ۴.۲ درصد فیلم ‌های سال 2016 را فیلم سازان زن ساخته اند. همچنین در این سال ۴۰۰۰ مجموعه تلویزیونی ساخته شده است که تنها نام ۱۸۳ زن در لیست کارگردانان آنها مشاهده می ‌شود. کیدمن این آمار را بیان گر تمام آن چیزهایی دانست که گویای نابرابری نسبت به زنان وجود دارد.او این را مسئله‌ مهمی دانسته که نیاز به گفتن و تکرار کردن دارد.

گفتنی است در جشنواره کن امسال 11 فیلم ساز زن حضور دارند.

کیدمن که در این دوره با 4 فیلم شرکت کرده، همچنین از دیگران هم جنسان خود خواسته تا به عنوان یک زن از فیلم سازان زن پشتیبانی کنند.

بازیگر اسکار برده سینما، با اظهار خوشحالی از تغییر نسبی وضعیت نادعلانه زنان در صنعت سینما، گفته هنوز جا دارد تا این تغییرات بیشتر شود و اگر کسی بگوید همه چیز خوب شده، اشتباه می کند.

یکی از 4 فیلمی که کیدمن در جشنواره کن امسال دارد، فریب خورده به کارگردانی سوفیا کاپولاست. این فیلم جز 19 فیلمی است که برای دریافت نخل طلا رقابت می کنند. کاپولا فیلم ضعیف گمشده در ترجمه را در کارنامه خود دارد، که آن هم در جشنواره کن نمایش داده شده بود.

فیلم نامه نویسان، فریب‌خورده را از رمانی گوتیک به همین نام اقتباس کرده اند. این رمان توسط توماس پی کولینان نوشته شده و پیشتر دان سیگل، کارگردان فقید سینمای کلاسیک  در سال 1971 فیلمی از روی آن ساخته است.

داستان این فیلم سیگل در میانه جنگ های داخلی آمریکا رخ می دهد. در فریب خورده، کلینت ایستوود نقش یک سرباز زخمی را بازی می کند که توسط یک دختر دوازده ساله به نام ایمی از مرگ نجات داده می شود.

در فیلمی که سوفیا کاپولا ساخته، نیکول کیدمن در نقش مارتا فارنس ورث ظاهر شده. نقشی که در نسخه سیگل، جرالدین پیج آن را بازی می کرد.

در نشست مطبوعاتی فریب خورده، سوفیا کاپولا اعلام کرده که می خواسته فیلم دان سیگل را از دیدگاهی زنانه روایت کند.

این فیلم قرار است در 23 ماه جون 2017 میلادی در آمریکا به نمایش دربیاید.

اولین نمایش فیلم در هفتادمین جشنواره فیلم کن بوده است. این جشنواره که به عنوان بزرگ ترین فستیوال جهانی فیلم شناخته می شود، از ۱۷ می، 27 اردیبهشت تا ۲۸ می برابر با ۷ خرداد در فرانسه برگزار می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *