#


معرفی برخی از سلبریتی هایی که نمی توانند به بعضی از کشور ها بروند

17 اکتبر 2018 بدون نظر 1691 بازدید

معرفی برخی از سلبریتی هایی که نمی توانند به بعضی از کشور ها بروند

کدام یک از سلبریتی ها نمی توانند به برخی از کشورها سفر کنند؟

هنرمندان و ستاره ها به خاطر داشتن پول و شهرت فرصت تجربه ی سفر به هر جای دنیا را دارند، ولی هنرمندان زیاد معروف زیادی هم وجود دارند که از ورود یا اجرای برنامه در بعضی از کشورهای دنیا منع شده اند.

این موضوع دلایل گوناگونی داشته، گاهی اوقات به دلیل مشکلات اخلاقی آن ها بوده و گاهی اوقات هم ریشه در مذهب، فرهنگ و یا موضع سیاسی آن کشور دارد. در ادامه این مطلب به چند مورد از هنرمندانی می پردازیم که به علل گوناگونی به بعضی از کشورها ممنوع الورود شده اند.

1- الک بالدوین- فیلیپین

در سال ۲۰۰۹الک بالدوین حرف های بحث برانگیزی را در مورد کشور فیلیپین در یک برنامه ی تلویزیونی به زبان آورد. وی گفت در این فکر بوده که از میان آگهی های همسریابی یک زن فیلیپینی یا روسی را برای همسری خود انتخاب نماید. پس از این اظهار نظر دولت فیلیپین ورود بالدوین را به این کشور ممنوع اعلام کرد. در واقع، رئیس اداره ی امور مهاجرت فیلیپین، اعلام نمود که نام بالدوین وارد لیست سیاه این اداره شده است، پذیرش وی به عنوان یک شهروند خارجی امکان پذیر نیست و ورود او به خاک فیلیپین ممنوع می باشد. با توجه به عذرخواهی های بالدوین، ممنوعیت ورود او به فیلیپین هیچ وقت رفع نشد.

2- هریسون فورد- چین

داستان از آن قرار بود که هریسون فورد درخواست استقلال ناحیه ی تبت را داده بود. وی در سال۱۹۹۵در مجلس سنای آمریکا حضور پیدا کرد و حمایت خود را از این موضوع به صورت رسمی اعلام نمود، به همین خاطر دولت جمهوری خلق چین برای همیشه هریسون فورد را به این کشور ممنوع الورود کرد.

3- مایلی سایروس- جمهوری دومینیکن

این طور که اعلام شده است جمهوری دومینیکن در سال۲۰۱۴از ورود این هنرمند به این کشور جلوگیری نموده است. بر اساس اعلام مقامات ارشد کشور دومینیکن علت این موضوع آن بود که سایروس کارهایی را انجام می دهد که بر خلاف اصول اخلاقی و فرهنگی است و بر اساس قوانین این کشور کارهای این چنینی مستحق مجازات می باشد. این موضوع دقیقا پس از آن اعلام شد که مایلی سایروس در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام تی وی، در زمان رقص با رابین تیک حرکات غیر اخلاقی را انجام داده بود.

4- گروه بیتلز- فیلیپین

افراد گروه بیتلز پس از آن که از حضور در مهمانی شام آیملدا مارکوس، بانوی نخست آن زمان فیلیپین خودداری کردند، خیلی سریع از حضور در کشور فیلیپین منع شدند. به غیر از این، شمار زیادی از فیلیپینی های ناراحت در اعتراض به بی احترامی واضح گروه بیتلز جمع شدند و به آن ها حمله کردند.

5- جی زی- چین

در سال۲۰۰۶دولت چین به علت آن که نوشته های ترانه های جی زی در رابطه با کشور چین بود، اجازه برگزاری کنسرت در شانگهای را به او نداد.

6- اسنوپ داگ- نروژ

اسنوپ داگ در سال۲۰۱۲در هنگام ورود به کشور نروژ به خاطر همراه داشتن ۸ گرم ماریجوانا دستگیر شد. این موضوع در سال۲۰۰۶، در زمان ورود او به بریتانیا هم پیش آمده بود. بر اساس خخبرهای منتشر شده وی و همراهانش پس از دستگیری، خشمگین شدند و به فروشگاه های فرودگاه خساراتی را وارد کردند.

7- کریس براون- استرالیا

کریس براون در واقع توسط چندین کشور ممنوع الورود اعلام شده است ولی در این بخش به مورد کشور استرالیا خواهیم پرداخت. دولت استرالیا ورود کریس براون به این کشور را به خاطر سابقه ی خشونت های خانگی او ممنوع اعلام کرد. هر چند براون تلاش خود را کرد که این عنوان بد را از کارنامه خود پاک کند و در صفحه ی کاربری توییترش عنوان کرد که دیگر آن آدم گذشته نیست، ولی دولت استرالیا درخواست او را قبول نکرد.

8- ریچارد گر-چین

ریچارد گر در سال۱۹۹۳از تریبون مراسم اهدای جوایز اسکار در خصوص ستمگری های دولت چین در کشور خود و منطقه ی تبت استفاده نمود و حرف هایی را به میان آورد. پس از این صحبت ها، علاوه بر این که دولت چین ریچارد گر را ممنوع الورود اعلام نمود، بلکه وی تا سال۲۰۱۳ نیز از اعلام کردن برندگان در مراسم اسکار منع شده بود.

9- سلنا گومز- چین

عکس هایی که سلنا گومز با دالای لاما، رهبر دینی بوداییان تبت انداخته بود باعث شد تا از ورود به این کشور منع شود. چند سال قبل هم دولت روسیه سلنا گومز را به کشورش ممنوع الورود کرده بود به این دلیل که مقامات روسی تمایل نداشتند او در کنسرت های خود بر علیه ممنوعیت های همجنس گرایی در روسیه حرفی بزند.

10- بیانسه- مصر

این طور که به نظر می رسد زهی هاواس، باستان شناس معروف مصری، به خاطر بی احترامی بیانسه بازدید وی را از اهرام ثلاثه مصر را ممنوع کرد! زهی هاواس بیان کرد که بیانسه با تأخیر خیلی زیاد به محل ملاقات شان آمده است ولی به خاطر این کار به هیچ عنوان عذرخواهی نکرد. علاوه بر این، عکاس شخصی وی هم خیلی بی ادب بود. بیانسه عنوان کرد که ادعای هاواس تنها دروغی بیش نیست ولی هاواس بر سر حرف خودش ماند.

11- ساشا بارون کوهن- قزاقستان

ساشا بارون کوهن با فیلم «بورات» به شهرت رسید. وی در این فیلم نقش یکی از افراد سرشناس تلویزیونی کشور قزاقستان را بازی کرد ولی در نتیجه این فیلم از نظر دولت قزاقستان زیاد جالب نبود. پس از نمایش فیلم ورود بارون کوهن به قزاقستان ممنوع اعلام شد ولی مدت ها بعد دولت قزاقستان با قبول کردن اینکه این فیلم بعد طنز آمیز دارد، ممنوعیت ورود ساشا بارون کوهن را رفع کرد.

12- پاریس هیلتون- ژاپن

در سال۲۰۱۰ پاریس هیلتون زمانی که کوکائین همراه خود داشت در شهر لاس وگاس توسط مأمورین دستگیر شد و پس از آن هنگامی که قصد داشت برای اجرای تور تبلیغاتی خود وارد کشور ژاپن شود، دولت ژاپن از ورود هیلتون به کشورش جلوگیری کرد و تمام پرسش های رسانه ها را در مورد دلیل این کار را بدون جواب گذاشت.

13- فیفتی سنت- کانادا

فیفتی سنت به علت رواج دادن خشونت مسلحانه در آهنگ های خود از ورود به کشور کانادا منع شد. دن مک تیگ، وزیر امور خارجه ی کانادا در این مورد اعلام کرد: «بی تردید محدودیت و مقرراتی در رابطه با آزادی بیان وجود دارد. به خصوص اگر این حرف ها باعث نفرت پراکنی یا کارهایی منجر به کشته شدن جوانان ما در تورنتو شود.» این اتفاق مربوط به سال۲۰۰۵ یعنی وقتی که فیفتی سنت هواداران زیادی داشت.

14- برد پیت- چین

برد پیت، پس از ایفای نقش در فیلم «هفت سال در تبت» از ورود به این کشور منع شد. در این فیلم اشغال منطقه ی تبت توسط دولت چین و سلطه گری خشونت آمیز آن در تمام این سرزمین چین به نمایش درآمده است. به همین خاطر دولت چین ژان ژاک آنو، کارگردان این فیلم و بازیگران نقش اول آن یعنی برد پیت و دیوید تیولیس را به چین ممنوع الورود اعلام کرد.

15- لیدی گاگا- چین

لیدی گاگا به علت دیدار با دالای لاما، رهبر دینی بوداییان تبت، در سال۲۰۱۶ از وارد شدن به کشور چین منع شد. این طور که مشخص شد لیدی گاگا این کار را عمداً انجام داده و واکنش دولت چین به این ملاقات را از قبل پیش بینی کرده بود.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *