#


برتولوچی از ریدلی اسکات برای حذف کوین اسپیسی از فیلم «تمام پول های جهان» انتقاد کرد

30 آوریل 2018 بدون نظر 1653 بازدید

برتولوچی از ریدلی اسکات برای حذف کوین اسپیسی از فیلم «تمام پول های جهان» انتقاد کرد

برناردو برتولوچی: ریدلی اسکات باید خجالت بکشد

برناردو برتولوچی کارگردان به نام اهل ایتالیا از تصمیم سال پیش همکار باسابقه‌اش آقای ریدلی اسکات به علت برکناری کوین اسپیسی از فیلم «تمام پول‌های جهان» به شدت انتقاد کرد. با طرح مسئله اتهامات جنسی علیه سوپراستار سریال «خانه پوشالی»، ریدلی اسکات همه بخش های ضبط شده با بازی اسپیسی را حذف کرد و با توجه به اینکه فرصت زیادی برای شرکت دادن ساخته اخیرش در جشنواره اسکار نداشت، صحنه‌های حذف‌شده را با بازی کریستوفر پلامر مقابل دوربین برد.

به قلم هالیوود ریپورتر، در جریان پخش جهانی نسخه دوباره ادیت شده فیلم «آخرین تانگو در پاریس» که شنبه شب در جشنواره بین‌المللی فیلم باری (Bari) انجام شد، برناردو برتولوچی به شدت از نظر همکار امریکایی‌اش درجایگزینی بازیگر اصلی‌اش انتقاد کرد.

کارگردان 77 ساله ایتالیایی بیان کرد زمانی‌که به گوشش رسید که اسکات با کنار گذاشتن کل صحنه‌های اسپیسی در فیلمش توافق کرده، نخستین واکنشش این بود که به پیترو اسکالیا تدوینگر قدیمی اسکات این چنین پیامی فرستاده شد: «به اسکات بگو باید خجالت زده باشد». برتولوچی معتقد است کارگردان «بیگانه» در برابر فشارها تسلیم شده است.

برتولوچی در ادامه گفت: «بی درنگ تصمیمم بر آن شد که فیلمی را با حضور اسپیسی را در مقابل دوربین ببرم»، که این حرف صحبت های کارگردان برنده اسکار با کف زدن پرشور افراد حاضر مواجه شد. برتولوچی اشاره کرد با جنبش مقابله با آزار جنسی کاملا موافق و همراه است و آن را به خاطر اشاعه آگاهی درباره خشونت علیه زنان سراسر جهان تحسین می‌کند.

 همچنین، سال‌هاست که برتولوچی به دنبال افشای جزییات ناراحت کننده پشت صحنه «آخرین تانگو در پاریس» و آزار و اذیت به طور عمدی ماریا اشنایدر به وسیله همبازی‌اش مارلون براندو در یکی از صحنه‌های مهم این فیلم با نقدهای تند و تیز مواجه شده است. آقای برتولوچی معترف بوده رفتارش با اشنایدر در زمان فیلمبرداری وحشتناک بوده اما هیچ زمانی از کارهایش در آن زمان ابراز پشیمانی نکرده است.

اشنایدر سال‌ها بعد ااعتراف کرد که همان زمان احساس کرده بود خیلی زیاد از سمت براندو و برتولوچی مورد اذیت و آزار جنسی واقع شده است. و با این وجود، ابراز کرده بود به حقوقش با عنوان یک بازیگر زن کاملا آگاه بوده و حتما در آن زمان با مدیر برنامه ها یا وکیلش تماس می‌گرفته است.

برتولوچی این دفعه هم در جشنواره فیلم باری در مورد صحنه معروف فیلم و آزار اشنایدر صحبت کرده است: «وی در زمان فیلمبرداری خوشحال بود. مسائلی را که در مورد تجاوز در شبکه‌های مجازی انتشار داده است را باور نکنید.» کارگردان ایتالیایی افزود: «اتفاقا براندو رفتاری بسیار پدرانه با او داشت و مراقبش بود. رابطه خوبی بین‌شان برقرار بود.»

در مراسم دیروز، جوزپه تورناتوره با تقدیم جایزه فدریکو فلینی برای یک عمر دستاورد حرفه‌ای از برتولوچی تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *