#


سخنان تکان‌دهنده پریانکا چوپرا درباره کودکان زیمباوه

پریانکا چوپرا
9 می 2017 بدون نظر 3035 بازدید

سخنان تکان‌دهنده پریانکا چوپرا درباره کودکان زیمباوه

سخنان تکان‌دهنده پریانکا چوپرا درباره کودکان زیمباوه

 

به گزارش از من بپرس، پریانکا چوپرا، ستاره بالیوود و سفیر حسن نیت یونسکو در زیمبابوه، در گفت و گویی از میزان خشونت ضد کودکان در این کشور آفریقایی ابراز حیرت کرده است.

چوپرا در اظهار نظری تکان دهنده گفت که در گفت و گو با مقامات شنیده که از دختر بچه‌ ها در بیشتر موارد تنها یک انتظار وجود دارد و از آنها حتی در سه سالگی سوء‌ استفاده می ‌شود.

این بازیگر ادامه داد که خود او به عینه مشاهده کرده است که در زیمباوه حتی کشیشان نیز از کودکان سوء استفاده جنسی می کنند.

وی همچنین گفت خانواده های بسیاری را دیده که کودکان دختر خود را دور می اندازند، دختر بچه هایی که در خیابان‌ ها مورد تجاوز قرار می‌ گیرند.

این ستاره معروف هندی در این گفت و گو که پس از ملاقات با مسئولان کشور آفریقای جنوبی به عنوان سفیر حسن‌ نیت یونسکو در ژوهانسبورگ انجام داد، از سفر به زیمباوه به عنوان یک تجربه خیلی تلخ یاد کرده است.

آمار رسمی از وضعیت تجاوز به کودکان در زیمباوه

بر طبق آمار رسمی موجود از هر سه دختر زیر ۱۸ سال در زیمبابوه یک دختر مورد خشونت جنسی واقع شده ‌است. چوپرا می گوید این امار به کودک از پنج کودک رسیده است که این امر نتیجه تلاش ها در کشور آفریقای جنوبی بوده است.

پریانکا چوپرا با اشاره به تجربیات خود در هندوستان گفت: من از هند هستم و در زندگی‌ ام فقر و ثروت را در کنار هم تجربه کرده ام. این یک واقعیت جهانی است. ما به عنوان مردمی که از امتیازهایی برخورداریم باید به آنهایی که این امتیازها را هرگز در زندگی ‌شان نداشته ‌اند کمک کنیم.

این ستاره بالیوود که در اوج شهرت قرار دارد، گفت با دریافت اطلاعات موجود درباره میزان خشونت رد زینباوه به این نتیجه رسیده که باید از شهرت خودش برای مسایل مهم‌ تری استفاده کند. چوپرا مهم ترین این مسائل را حمایت از کودکان عنوان کرد.

پریانکا چوپرا با اشاره به تجربیات و مشاهدات خود در زیمباوه گفت نمی‌تواند زندگی دختربچه‌های زیمبابوه‌ای را از ذهنش دور کند.

زیمباوه، کشوری با اقتصاد ویران

گفتنی است بر طبق آمار یونسکو زیمبابوه یک کشور فوق ‌العاده جوان است که ۶۲ درصد جمعیت آن زیر ۲۵ سال سن دارند.

این کشور در عین حال یکی از فقیرترین و بی ثبات ترین اقتصادهای جهان را دارد؛ به طوری که واحد پول این کشور جز بی ارزش ترین واحدهای پول در دناست که این امر به نابودی زیربناهای اقتصادی این کشور جوان منجر شده است.

برچسب ها برچسب‌ها:, ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *