#


کدام یک از سلبریتی ها مسلمان شده اند؟

3 نوامبر 2018 بدون نظر 1931 بازدید

کدام یک از سلبریتی ها مسلمان شده اند؟

افراد مشهوری که به اسلام روی آورده اند

برعکس همه ی تبلیغاتی که بر علیه دین اسلام در سراسر دنیا انجام می شود، باز هم پرتو نور اسلام در سراسر دنیا جلوه دارد و برخی مواقع در خبرها شاهد پیوستن هنرمندان معروف به اسلام هستیم.

اسلام آوردن این هنرمندان در نوع خود جالب به نظر می رسد، به این دلیل که با وجود داشتن پول، مقام و منسب باز هم آرامش و رستگاری خود را در دین اسلام پیدا می ‌کنند. به همین خاطر در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به هنرمندان و ستاره هایی که اسلام آورده اند.

همین ابتدا باید به این نکته اشاره نماییم که تعدادی از هنرمندان این لیست اسلام آوردن خود را به طور رسمی اعلام نکرده‌ اند ولی به روش های مختلف از پیوستن به اسلام خبر داده ‌اند و با توجه به این که بازار شایعات همواره داغ است در نهایت نمی ‌توان نظر قطعی در مورد مسلمان‌ شدن تعدادی از آن ‌ها را صادر کرد.

محمد علی کلی

نخستین هنرمند معروفی که در این لیست به او اشاره خواهیم کرد کسی نیست به غیر از محمد علی کلی. بی تردید که حتما او را می شناسید و به عنوان بهترین بوکسور تاریخ بود و در خارج از رینگ بکس هم به عنوان یک فعال مدنی و شخصی تأثیرگذار شناخته می ‌شد.

محمد علی در سال۱۹۶۲ با الیجا محمد آشنا شد و این آشنا شدن باعث شد که محمد علی با دین اسلام آشنا شود. این بوکسور که با نام کاسیوس کلی معروف بود بعد از این که اسلام آورد نام محمد را برای خود انتخاب کرد و نام خانوادگی خود را به علی تغییر داد تا اسم و فامیل او برای همیشه جلوه‌ ای از دین اسلام داشته باشد.

کلی از آن دسته از ورزشکاران معروفی بود که هیچ وقت حرف‌ های ضد اسلامی شخصیت‌ های سیاسی را قبول نمی کرد و وقتی که ترامپ به عنوان کاندید ریاست جمهوری ادعا کرد که آمریکا باید جلوی ورود مسلمانان به این کشور را بگیرید، با پخش یک بیانه رسمی این ادعا را غیر منطقی خواند.

جنت‌ جکسون

چنانچه به مایکل جکسون علاقه مند باشید بی تردید جنت جکسون را هم می ‌شناسید، او از سن هفت سالگی به موسیقی و خوانندگی علاقه مند شد و در سن بالاتر هم مثل برادرش افتخارهای بسیاری را در موسیقی به دست آورد و به گفته مجله فوربز جنت جکسون یکی از پولدلرترین زنان در حرفه موسیقی و خوانندگی محسوب می شود.

جنت جکسون در سال۲۰۱۳ با یک تاجر اهل قطر ازدواج نمود، این ازدواج موجب شد تا جنت با دین اسلام از خیلی خوب آشنا شود و مدتی بعد هم خبر مسلمان شدن جنت را در رسانه‌ ‌ها های مخختلف انتشار دادند. جنت جکسون دین اسلام را به صورت کامل پذیرفت و تصاویر زیادی را از می بینیم که حجاب کامل اسلامی را رعایت کرده است.

آیس کیوب

طرفداران موسیقی رپ آیس کیوب را خیلی خوب می ‌شناسند، از وقتی که او مسلمان شده زمان زیادی گذشته است و از سال۱۹۹۵ به دین اسلام پیوسته است. آیس کیوب علاوه بر خوانندگی در فیلم سازی و بازیگری هم فعالیت دارد.

آیس کیوب از طرف MTV به عنوان هفتمین رپر موفق و شناخته شده جهان شناخته می ‌شود و با توجه به این که به سن پنجاه سالگی نزدیک می ‌شود باز هم فعال و پر کار در حوزه های گوناگون هنری مشغول به فعالیت است.

اسنوپ داگ

این رپر و هنرمند معتبر و معروف مدل زندگی عجیب و پر فراز و نشیبی داشته است. در صورتی که گذشته اسنوپ داگ را خوانده باشید حتماً خیلی خوب اطلاع دارید که او تا به حال چندین مرتبه نام و مذهب خود را عوض کرده است و ثبات زیادی در این خصوص ندارد.

در این میان جالب است بدانید اسنوپ داگ در سال۲۰۰۹ به دین اسلام پیوست ولی چندی بعد خبرهای مختلفی در رابطه با دین او مطرح شد، از آن موقع به بعد هم خبری تازه از مسلمان بودن اسنوپ داگ داده نشد ولی با توجه به شیوه زندگی و شخصیتی که از او خبر داریم امیدواریم اسلام چشم و قلب اسنوپ داگ را باز کرده باشد.

شکیل اونیل

شکیل اونیل به عنوان یکی از پنجاه ورزشکار برتر دنیای بسکتبال محسوب می شود و با۲ متر و۱۶ سانتی ‌متر قد یکی از قد بلندهای دنیای بسکتبال بود. شکیل اونیل کارنامه خیلی درخشانی در دنیای بسکتبال دارد ولی ماجرای دین او خیلی پیچیده و جالب است.

مادر شکیل اونیل مسیحی و پدرش مسلمان بود و در نهایت شکیل اونیل هم با خواسته و انتخاب خود اسلام، این دین مقدس را انتخاب نمود.

فرید زکریا

در صورتی که اهل گوش کردن اخبار باشید احتمالاً فرید زکریا، مجری موفق شبکه سی‌.‌ان‌.‌ان را می ‌شناسید. زکریا علاوه بر شهرتی که در حوزه خبرنگاری و مجری ‌گری برای خودش به دست آورده است زندگی شخصی خیلی ساکت و آرامی هم دارد و از آن دسته از هنرمندانی محسوب می شود که خبری از زندگی شخصی او به بیرون درز نمی ‌کند.

زکریا ادعا کرده است دین اسلام را با جان و دل قبول کرده ولی به دستورات این دین در زندگی خصوصی خود رعایت نمی ‌کند.

مایک تایسون

مایک تایسون سابقه واقعاً عالی را در رشته بوکس دارد و زندگی پر از حاشیه ‌ای را هم در درون رینگ و بیرون از آن داشته است. یکی از مهم ترین حادثه ‌هایی که مایک تایسون در رینگ بوکس به وجود آورد گاز گرفتن گوش حریف خود در یک مسابقه خیلی مهم بود. این کار حاشیه ‌های فراوانی را برای تایسون به وجود آورد.

گفته می ‌شود تایسون چیزی در حدود سیصد میلیون دلار از رشته بوکس درآمد داشته است که بیشتر این مبلغ را از دست داده است. ماجرای پیوستن تایسون به دین اسلام هم داستان جالبی دارد.

تایسون در سال۱۹۹۲ به خاطر تجاوز جنسی که انجام داد به زندان انداخته شد و سه سال در زندان ماند. وی ادعا کرد در این مدت کتاب‌ های مالکوم ایکس را با دقت خوانده و همین کتاب ‌ها موجب شد تا او به اسلام روی آورد. به دنبال مسلمان شدن تایسون نام ملک عبد العزیز را برای خود انتخاب کرد.

ایکان

این رپر اصالتاً اهل سنگال نخستین آلبوم خود را در پانزده سالگی منتشر کرد و چندی بعد به خاطر پخش مواد مخدر راهی زندان شد تا این که در نتیجه راه خود را به آمریکا پیدا کرد و در سال۲۰۰۴ با منتشر کردن نخستین اثر خود به شهرت جهانی رسید.

ایکان مسلمان است و از این که مسلمان شده است افتخار می ‌کند. او هم اکنون۳ زن دارد و ادعا می کند اسلام دست او را برای چند همسر داشتن باز گذاشته است.

دکتر آز

در حال حاضر دکتر آز در میان ایرانی‌ ها به چهره‌ معروفی تبدیل شده است و در دنیا هم به عنوان مردی که در برنامه ‌های سلامتی حضور مستمری دارد شهرت و اسم خوبی را برای خودش دست و پا کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که پدر و مادر محمت آز که ما او را با اسم دکتر آز می‌ شناسیم مسلمان بودند و عنوان شده است که محمت پدر واقعاً سخت‌ گیری داشته و مادرش هم مسلمان واقعاً پایبندی است.

ماهرشالا علی

کمتر کسی پیش می آمد که قبل از گرفتن جایزه اسکار ماهرشالا را بشناسد ولی زندگی ماهرشالا به خاطر گرفتن جایزه اسکار برترین هنرپیشه نقش مکمل مرد در فیلم مهتاب زیر و رو شد و به یکی از هنرمندان سرشناس مسلمان تبدیل شد.

جالب است این را هم بدانید که ماهرشالا علی از همان اول مسلمان نبود و در سال۱۹۹۹ اسلام آورد. ماهرشالا از منتقدین سیاست‌ های ضد اسلام ‌گرایانه دولت آمریکا می باشد و از هر زمانی برای انتقاد به این سیاست‌ ها استفاده می کند.

عمر شریف

بازی عمر شریف در فیلم ‌های دکتر ژیواگو و لورنس عربستان، وی را به هنرمندی به یاد ماندنی در دنیای سینما تبدیل کرد. عمر شریف در زمان تولد با نام میشل دیمیتری شلهوب از طرف پدر و مادرش نامگذاری شده بود بود. این هنرمند سرشناس در کشور مصر به دنیا آمد. او در یک خانواده‌ کاتولیک بزرگ شد و تا دوره جوانی مسیحی باقی ماند تا این که بعد از وارد شدن به دنیای سینما با یکی از بازیگران زیبارو با نام فاتن حمامه آشنا شد و عاشق او شد.

دست بر قضا حمامه یک فرد مسلمان بود و با توجه به این که آتش عشق عمر شریف خاموش نمی ‌شد قبول کرد که تنها به خاطر ازدواج با حمامه دین خود را عوض کند و مسلملن شود. در نهایت نام خود را به عمر الشریف تغییر داد.

مالکوم ایکس

تعداد زیادی از نظریه ‌پردازان مالکوم ایکس را به عنوان یکی از موثر ترین انسان های سیاه ‌پوست در تاریخ ایالات متحده می ‌شناسند. مالکوم ایکس در دوره کودکی پدرش را از دست داد و مادرش هم زمان زیادی را برای مادری کردن در حق فرزندش پیدا نکرد.

مالکوم موفق نشد تا ادامه تحصیل دهد و در نتیجه به جرم دزدی به مدت ده سال به زندان افتاد. وی در زندان خواندن کتاب‌ های مذهبی را شروع کرد و با سیاه ‌پوستان مسلمان آشنا شد این آشنایی پیوستن مالکوم ایکس به اسلام را در پی داشت. او تبلیغات بسیاری برای اسلام در ایالات متحده انجام داد و شمار زیادی از سیاه ‌پوستان را به اسلام سوق داد.

بریتنی اسپیرز

این خواننده سرشناس فراز و نشیب‌ های بسیاری را در مدت زندگی خود تجربه کرده است و بعد از طلاق از همسر اول خود با مشکلات روحی فراوانی مواجه شد، در سال۲۰۰۸ خبری جالب در رسانه ‌ها انتشار یافت که از پیوستن بریتنی به دین اسلام حکایت داشت.

بر اساس اطلاعات موجود، بریتنی در آن دوره به عدنان غلیب، یکی از عکاس‌ های معتبر علاقه مند شده بود و برای ازدواج با وی مسلمان شد. نکته جالب اینجاست که عدنان و بریتنی سرانجام خوبی با هم نداشتند و از آن زمان تا به حال بریتنی حرفی از مسلمان شدن خود نزده است.

مایکل جکسون

حرف و حدیث های زیادی در مورد دین مایکل جکسون به میان آمده است و افراد زیادی تلاش می کنند مایکل را به دین ‌های مختلفی مربوط دهند. در این میان یکی از اصلی ‌ترین این شایعات در مورد دین مایکل جسکون در سال۲۰۰۸ مطرح شد.

در آن دوره عنوان شد که مایکل جکسون مسلمان شده است و اسم خود را هم به میکائیل (Mikael) تغییر داده ولی با کمال تأسف عمر مایکل به دنیا نبود و چندی بعد از این دنیا رفت تا شایعه مسلمان شدن مایکل جکسون برای همیشه به عنوان یک راز بزرگ باقی بماند.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *