#


تدوین پیش‌ نویس دستورالعمل پوشش بازیگران

پوشش بازیگران
23 می 2017 بدون نظر 1319 بازدید

تدوین پیش‌ نویس دستورالعمل پوشش بازیگران

تدوین پیش‌ نویس دستورالعمل پوشش بازیگران

به گزارش از من بپرس، پیش ‌نویس دستورالعمل پوشش بازیگران در تلویزیون تدوین شد.

عصمت سپهری مشاور امور بانوان و خانواده صدا و سیما با اعلام این خبر گفت که این پیش ‌نویس به درخواست اهالی سینما تدوین شده و هدف از آن محدودیت نیست.

سپهری با گلایه از بعضی از سایت ها و مراکز خبررسانی که عنوان کرده اند پوشش بازیگران زن، زیرتیغ صداوسیما رفته، گفت این مسئله حقیقت ندارد. او سپس با اشاره به درخواست بازیگران و دست‌ اندرکاران سینما از تلویزیون برای در اختیار گذاشتن چنین دستورالعملی گفته واقیت این است که این کار برای پایان دادن به اما و اگرها در این زمینه صورت گرفته است.

این مقام مسئول در امور بانوان صدا و سیما با بیان کاستی های موجود در زمینه وجود یک معیار مشخص برای پوشش بازیگران، هدف از تدوین این دستورالعمل را اعمال محدودیت ندانست. او همچنین با اشاره به پیگیری مجلس شورای اسلامی برای انجام این کار، همکاری با کارگروه مد و لباس را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

عصمت سپهری که با خبرگزاری مهر گفت و گو کرده، انگیزه های تدوین این دستورالعمل را حفظ سلامت روانی افراد جامعه بیان کرده است.

مشاور امور بانوان و خانواده صدا و سیما در توضیح این مطلب، پوشش زنان و مردان را علاوه بر شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی، تابع ارزش‌ های اخلاقی حاکم بر یک جامعه نیز عنوان کرده است. او سپس با بیان اینکه اخلاقیات و ارزش‌ های اسلامی اصول حاکم بر جامعه ایرانی هستند، رعایت حجاب و پوشش را برای حفظ سلامت روانی افراد این جامعه  ضروری دانسته است.

سپهری با برشمردن نقش مهم  پوشش افراد مشهور مثل بازیگران در گسترش الگوهای ارزشی در جامعه، توجه ویژه مسئولان مربوطه به پوشش این افراد را یکی از ضروریات جلوگیری از بی ‌سلیقگی، یک‌ نواختی، دل‌ زدگی و فاصله گرفتن از بی ‌بند و باری‌ های معمول در جوامع غربی ذکر کرده است.

مشاور امور بانوان و خانواده صدا و سیما با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و طراحان لباس و همچنین کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برای آماده سازی این پیش نویس پیش‌نویس، اظهار امیدواری کرده که با اجرای هر چه سریع تر این آیین نامه، خواسته مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قوانین شایسته و مناسب برای هنرمندان سینما و تلویزیون برآورده شود.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *