#


بیوگرافی نگار جواهریان؛ همسر رامبد جوان

نگار جواهریان
22 سپتامبر 2017 بدون نظر 3965 بازدید

بیوگرافی نگار جواهریان؛ همسر رامبد جوان

بیوگرافی نگار جواهریان؛ همسر رامبد جوان

نگار جواهریان متولد 22 دی ماه سال 1361 شمسی در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. او در سن سیزده و چهارده سالگی به مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان میرفت و بازیگری را آموزش می دید. نگار جواهریان با رفتن در داخل تئاتر شهر کار خود را به صورت حرفه ای در سن پانزده سالگی شروع کرد. بعد از این کار رشته دانشگاهی خود را طراحی صحنه و معماری انتخاب کرد و ادامه تحصیل داد.

نگار جواهریان در عرصه تلویزیون، سینما و تئاتر فعالیت دارد. نخستین فیلم او در دهه هشتاد و با نام «من ترانه پانزده سال دارم» با کارگردانی رسول صدر عاملی بود و پس از آن با بازی در فیلمی از آثار محمد حسین لطیفی با نام «خوابگاه دختران» به سینمای حرفه ای وارد شد. بیشتر فیلم هایی که نگار جواهریان بازی کرده است در نقش مکمل و یا فرعی بوده است.

کارنامه بازیگری او در سریالی با کارگردانی محمدرضا هنرمند به نام «زیر تیغ» درخشان شد که در این سریال با بازیگران معروفی مانند پرویز پرستویی و فاطمه معتمد آریا هم بازی شد. او با بازی در فیلم «طلا و مس» به اوج بازیگری خود رسید که به دلیل بازی در این فیلم برنده سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

او کار خود را در سال هفتاد و هفت شروع کرد و در فیلم هایی مانند: “چند تار مو” اثر ایرج کریمی در سال82، ” قدگاه” اثر محمد مهدی عسگرپور در سال 82، “خوابگاه دختران” محمد حسین لطیفی در سال 83، “پابرهنه در بهشت” بهرام توکلی در سال 84، “جعبه موسیقی” فرزاد موتمن در سال 86، “نسل جادویی” ایرج کریمی در سال 85،”تنها دو بار زندگی می کنیم” بهنام بهزادی در سال 86، “صد سال به این سال ها” سامان مقدم در سال 86، “کتاب قانون” مازیار میری در سال 87، “طلا و مس” همایون اسعدیان در سال 87،”هیچ” عبدالرضا کاهانی در سال 88، “اینجا بدون من” بهران توکلی در سال 89، و همچون سریال هایی مانند: “زیر تیغ” محمدرضا هنرمند در سال 85 و “کلاه قرمزی 90” ایرج طهماسب در سال 90 بازی کرد.

نگار جواهریان

نگار جواهریان

ازدواج نگـــار جواهریان

خبرهایی که از ازدواج این بازیگر منتشر شده است افرادی را متعجب کرد. او با رامبد جوان عروسی خود را در کشور یونان با حضور تعدادی از بازیگران و سینماگران جشن گرفت.
رامبد جوان در برنامه سه ستاره احسان علیخانی خبرازدواجش را با نگار جواهریان منتشر کرد.
کسانی که برنامه خندوانه را تماشا می کردند دوست داشتند بدانند که خبر ازدواج رامبد جوان با نگار جواهریان صحت دارد یا نه، زیرا تا آن وقت رامبد جوان این خبر را در هیچ رسانه ای بازگو نکرده بود.

نکته جالبی که توجه تماشاگران را در این بخش به خود جلب کرد این بود که زمانی که رامبد جوان از خانواده اش (پدر، مادر و خواهرش) قدر دانی کرد بعد از نام بردن آن ها از نگار جواهریان به عنوان یکی از عضوهای خانواده اش تشکر کرد.

جوایز فیلم سینمایی حوض نقاشی

• در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین را توانست به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دریافت کند.
• دریافت سیمرغ بلورین در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین طراحی صحنه و لباس (آتوسا قلم فرسایی)
• در سی و یکمین جشنواره فیلم فجرنامزد دریافت دو جایزه در رشته های بهترین بازیگر نقش اول زن “نگار جواهریان” و بهترین فیلم برداری “محمد آلادپوش” بود.
• جایزه ویژه یونسکو در شهر بریزبن را دریافت کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *