#


بیوگرافی مریم مومن

8 مارس 2019 بدون نظر 7600 بازدید

بیوگرافی مریم مومن

نام و نام خانوادگی: مریم مومن

تولد:مشکین شهر اردبیل در سال 1377

بیوگرافی مریم مومن

مریم مومن

مریم مومن در  سال 1377 در مشکین شهر اردبیل چشم گشوده است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته بازیگری ادامه می دهد و مانند بازیگران بسیاری ابتدا از تئاتر آغاز به کار کرده است.او از چهره جدید دنیای بازیگری است که به تازگی دیده شده است.

امسال در فیلم های تلویزیونی چهره های جدید زیادی دیده شدند از جمله ان ها می توان به ریحانه پارسا در سریال پدر،سامان صفاری و سانیا سالاری در سریال دلدادگان و مریم مومن در سریال بانوی عمارت اشاره کرد.

او تک فرزند خانواده بوده و یک برادر داشته است که در سن 15 سالگی فودت کرده است. او بیان کرده است که متولد محله قروه درویش است و به ترک بودنش افتخار می کند.او در کودکی بسیار شیطان و زرنگ بوده است و پدرش او را اوغلوم ب معنای پسرم صدا می زند.

پدر او نی نواز و مادرش اسب سوار است با این وجود که هر دوی این ها هنرمند اند اما با بازیگر شدن مریم مومن مخالفت کرده اند و تنها کسی که در این میان به او کمک کرده است خاله او بوده است.

تا به حال از همسر مریم مومن اطلاعاتی منتشر نشده است و به نظر می رسد که این  بازیگر مجرد است.

ورود به عرصه بازیگری

او فعالیت خود را با تئاترهای دانشجویی شروع کرده است و اما در تئاترهای معروف دیگر نقشی را برعهده نداشته است .فعالیت های او در زمینه بازیگری بیش تر در حد تمرین و اتود بوده است.

او برای اولین بار در سال 1396 با پیشنهاد سریال بانوی عمارت وارد عرصه تلویزیون شده است.این سریال  در سال 1397 از شبکه سه سیما پخش شد و مورد استقبال مردم زیادی قرار گرفت.

سریال بانوی عمارت

بانوی عمارت یک سریال 40 قسمتی است که اولین فیلمی است که مریم مومن در ان به ایفای نقش پرداخته است.عزیزالله حمید نژاد کارگردانی بانوی عمارت را برعهده داشته و توانسته سریالی پربیننده را بر صفحه تلویزیون نشان دهد .این سریال در شهرهای قزوین،کاشان و تهران فیلم برداری شده است.

سایر بازیگران این سریال که در کنار مریم مومن به ایفای نقش پرداخته اند نیز عبارتند از :غزل شاکری،رامتین خدا پناهی ،شبنم فرشادجو هستند.

قبل از شروع بانوی عمارت هیچ عکس و مطلبی از این بازیگر پخش نشده است . تنها زمانی از او عکس منتشر شد که قسمت های اول این سریال پخش شده است.

سریال بانوی عمارت از جمله سریال های تاریخی است که دوره ای از دوران قاجار را به نمایش می گذارد.بانوی عمارت از ان دسته سریال هایی است که به دلیل استقبال زیاد از ان شاید قسمت دوم ان نیز ساخته شود. عوامل این سریال منتظر این هستند تا واکنش مردم را از فصل اول ان ببینند و سپس براساس ان تصمیم بگیرند که فصل بعدی ان ساخته شود یا خیر.

سکانس هایی در این فیلم وجود دارد که مریم مومن به سوارکاری می پردازد او اجازه نداده است که این سکانس ها را بدل کار انجام دهد و خودش ان را انجام داده است.

کارگردان سریال بانوی عمارت درباره مریم مومن می گوید که از ان دسته بازیگرانی است که توانسته است در حضور اول خود در کنار بازیگران معروفی مانند پانته آ پناهی ها و غزل شاکری به ایفای نقش بپردازد.

مریم مومن

مصاحبه با مریم مومن درباره سریال بانوی عمارت

مریم مومن اولین برای مصاحبه در تلویزیون در برنامه زنده رود حضور پیدا کرده است.در این برنامه او گفته است که در سایت های اینترنتی بیوگرافی او اشتباه است .در ابتدای معرفی او در سایت های اینترنتی سال تولد او 1373 و محل تولد او تهران گفته شده بوده است که هردوی این ها اشتباه بوده و خودش در برنامه زنده رود ان ها را اصلاح می کند.

در این برنامه او درباره بازی قدرتمند و جذاب خود گفته است که اقای حمیدنژاد از او خواسته اند تا این نقش به گونه ای باشد ککه در عین مثبت بودن بتواند از حق خود دفاع کند.و فخرالزمان یک زن توسری و مظلوم جلوه نکند.

او هم چنین بیان کرده است که شخصیت فیلم با شخصیت خود مریم مومن از یکیدگر به شدت دور بوده است و تنها یک مقداری از شیطنت های دوران مجردی شاید مقداری به شخصیت اصلی او نزدیک بوده است.

او درباره واکنش مردم می گوید که عده ای به خاطر گریمش در فیلم زمانی که او را می بینند شک می کنند و وقتی از خودش می پرسند ایا تو همان فخرالزمانی و مطمئن می شوند تعجب می کنند.

او درباره نقش فخر الزمان در این سریال گفته است که اطلاعیه ای را دیده بوده است که مشخص کرده بوده است در رده سنی او به دنبال بازیگر می گشته اند. او بیان کرده است که به این اطلاعیه هم امیدی نداشته است زیرا به تست های بازیگری زیادی رفته و در ان ها شرکت کرده بوده و نتیجه ای نگرفته است.او گمان کرده است این اطلاعیه ها هم تنها قصد سواستفاده مالی از او را دارند.

او برای تست در این سریال دو عکس سنتی نیز فرستاده بوده است .او منتظر بوده است که صبح همان روز نتیجه را به او اعلام کنند و ا می بایست به دفتر مجموعه رفته  نتیجه را دریافت کند اما او این کار را انجام نداده است .به همین خاطر عصر همان روز با او تماس گرفته اند و از او علت مراجعه نکردنش را سوال کردند.

پس از ان او این نقش را پذیرفته است و برای تست های مختلف به دفتر آقای حمید نژاد مراجعه کرده است .در این تست ها نیز همان دیالوگ های فخرالزمان از او خواسته شده بوده است.

بعد از این تست ها او این حس را داشته است که برای این نقش انتخاب نخواهد شد اما در همان زمان چند ساعت بعد در حالی که در مترو بوده است برای قرار داد با او تماس گرفته شده است.

بعد از تماس او با خوش حالی و حتی گریه به خانه رفته است و این خبر را به خانواده داده که به ارزوی همیشگی خود رسیده است.

او درباره این سریال گفته است که یک سریال عاشقانه است و تاریخ دوران قاجار را بیان می کند هم چنین در برهه ی زمانی است که میرزا رضای کرمانی ،ناصرالدین شاه را ترور کرده است.

کارگردان این فیلم به او اجازه خواندن تمام فیلم نامه را نمی داده است و تا پایان فیلم برداری از شخصیت کامل فخرالزمان چیزی را نمی دانسته است.دلیل این کار اقای حمیدنژاد این بوده است که او معتقد بوده است که باید سکانس به سکانس با شخصیت فخری و واقعیت های او اشنا شود.

او می گوید این نقش را با چشمان بسته انتخاب کرده است و دلیل این کار نیز همان اعتماد زیاد او به کارگردان بوده است و هر چیزی را که در بازیگری دارد از تلاش های ایشان است.

او گفته است که اعتقادی به این ندارد که برای ورود به عرصه بازیگری باید کلاس های زیادی را برود. همان طور که گفتیم خودش هم هنوز در رشته بازیگری مشغول به تحصیل است.

از او سوال شده است که بیش تر درباره همکاری خود با اقای حمید نژاد توضیح دهد او می گوید: برای خود مـن نیز بسیار مهم بود با توجه بـه پیشینه درخشان آقای حمید نژاد مطمئن شدم کـه درست معرفی می شوم، بـه ویژه این‌ که ایشان فردی کاملاً  ریسک ‌پذیر هستند. مـن از تک تک عوامل و بـه ویژه آقای حمید نژاد و گروه قدردانی می کنم کـه صبوری کردند و مـن را تحمل کردند.

علاقه مندی ها

مریم مومن برای سریال بانوی عمارت سوارکاری را یاد گرفته است و به ان علاقه مند نیز هست.او از کودکی عاشق اسب تک شاخ است واتاقش نیز از عکس های این اسب تک شاخ پر است.او در کودکی همیشه خواب اسب تک شاخ می دیده است.

از بین خوراکی ها نیز به آلوچه و لواشک بسیار علاقه مند است و درواقع می توان گفت به ان ها معتاد است.

شیطنت های دوران بچگی

از وسایل بازی دوران بچگی او تفنگ اب پاش بزرگی بوده است که هیچ کس از ان در امان نبوده است. او در برنامه زنده رود گفته است که برای خیس کردن افراد با این تفنگ اب پاش از ان ها می پرسیده است که ایا می توانم با شما شوخی کنم !!!!

علاوه بران در دوران کودکی بالای درختی می رفته و شروع به اواز خوانده است و بچه های دیگر و دوستانش نیز باید او را تشویق می کرده اند.

پیج اینستاگرام مریم مومن

بعد از معروف شدن و دیده شدن مریم مومن در فضای مجازی صفحات مختلف به نام او ایجاد شد ،این صفحات تعداد زیادی فالور را نیز برای خود جمع اوری کرده بودند.مریم مومن برای کسانی که این صفحات را ایجاد کردند ابراز تاسف کرد و گفته است که به دنبال پیداکردن این اشخاص است .این اشخاص زیر پست های دیگران با نام او کامنت می گذارند و این باعث ناراحتی او شده است.ادرس صفحه اصلی او maryam.momen است.

او در یکی از پست های اینستاگرامی خود از کارگردان فیلم بانوی عمارت عزیزالله حمیدنژاد تشکر کرده است و این گونه نوشته است: اکنون که پخش سریال بانوی عمارت به اتمام رسیده و رضایت نگاه پر مهر مخاطبین عزیز را جلب کرد .بهترین فرصت است که نام ببرم اسم مردی را که ناخدای کشتی بانوی عمارت بود و پیروزمندانه در تلاطم و طوفان های پیش رو با درایت ،صبر ،تجربه،مردانگی و انسانیت ما را به سر منزل مقصود رساند.

که بدون تردید اگر توانایی و هنر او نبود ،دستیابی به این هدف نیز ممکن نبود، مردی که برای نشان دادن شان و منزلت مردم ایران از تاروپود خود مایه گذاشت.

جناب عزیزالله حمید نژاد عزیز بر خود می بالم که در اولین تجربه کاری خود شاگرد شما بوده ام و هر لحظه از وجودتان اموختم، بعد از خدا از شما سپاس گذارم و هر ان چه دارم از اعتماد و لطف شماست.سایه هنرمندی شما بر سینمای ایران مستدام باشد.مریم مومن/فخرالزمان شال چی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *