#


بیوگرافی شان پن

بیوگرافی شان پن
22 آگوست 2017 بدون نظر 1871 بازدید

بیوگرافی شان پن

شان پن بازیگر و کارگردان آمریکایی …

📌 در ۱۷ اوت ۱۹۶۰ در شهر سانتا مونیکا ، ایالت کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمد . در سال ۱۹۸۲ ، اولین تجربه بازیگری شان پن ، در نمایش ” زمان های هیجانی در بلندی های هبجانات ” به وقوع پیوست . پس از آن ، درخشش او در فیلم های : ” من سام هستم ” ، ” راه رفتن مرد مرده  ” ، ” شیرین و رذل ” ، ” رود خانه میستیک ” و ” میلک ” بود که او را نامزد دریافت جایزه های اسکار متعددی از جمله بهترین نقش اول مرد کرد و سپس موفق به برنده شدن دو مورد از اسکار های بهترین نقش اول مرد ، در دو فیلم آخر نام برده ، شد .

📌 وی پس از هنر نمایی در فیلمی به کارگردانی برایان دی پالما ، ” و در تلفات جنگ ۱۹۸۹ ” با بازی تماشایی خود در نقش خشنی که به عنوان یک افسر گروهبان در جنگ ویتنام بر عهده داشت ، توجه بسیاری از منتقدان دنیا رو به خود جلب کرد .

در مسیر موفقیت …

📌 برایان دی پالما یک بار دیگر در سال ۱۹۹۳ از شان پن خواست تا برای او به صحنه بیاید . شان پن نیز پذیرفت و در فیلم ” راه کارلیتو ” همراه با بازیگر دوست داشتنی هالیوود یعنی آل پاچینو به هنر نمایی پرداختند و مشهور شد . وی در سال ۲۰۰۳ ، به طور همزمان در چهار فیلم به ایفای نقش پرداخت که به طور باور نکردنی ای ، در دو مورد آن به نهایت موفقیت رسید .

📌 او با درخشش در فیلم ” رودخانه میستیک ” اثر کلینت ایستوود ، برای نخستین بار موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد . سپس در سال ۲۰۰۸ هم با ایفای نقش در فیلمی به کارگردانی گاس ون سنت ، ” میلک ” دوباره به اوج برگشت و بیش از پیش بازی او مورد توجه منتقدین و طرف داران سینما قرار گرفت و همچنین مجددا برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *