#


مروری بر  زندگی هنری بازیگر سینما ساغر عزیزی

9 سپتامبر 2017 بدون نظر 2237 بازدید

مروری بر  زندگی هنری بازیگر سینما ساغر عزیزی

ساغر عزیزی

ساغر عزیزی متولد ۹ فروردین ماه ۱۳۵۶ در شیراز می باشد.رشته تحصیلی عزیزی کارگردانی سینما بود ولی او از سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی رنگ شب به کارگردانی به طور حرفه ای وارد سینما شد و پس از آن سریال ها و فیلم های متعددی از قبیل:عطش، اتا نازی، سایه ها، سال های مشروطه، شهر دقیانوس، معمای شاه و… بازی کرد و البته در کنار بازی به فیلم سازی نیز مشغول بود و چندین فییلم مستند نیز ساخت.

ساغر عزیزی در سال های ابتدایی کار؛ در کنار تحصیل کار هایی همچون نقاشی و دکوراسیون نیز انجام می داد.

خانم عزیزی درباره بازی در نقش فرح چنین می گوید:

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح در سریال «معمای شاه» در باره نحوه حضور خود در این مجموعه چنین گفت: من پیش از این در دو سریال «سالهای مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همکاری داشتم و نوع کار ایشان را به خوبی می‌شناسم..

یکی از روزهای فیلمبرداری «تبریز در مه» با اینکه آن روزکاری نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه رفتم و چون یک پالتو پوست قهوه ای بر پوشیده بودم کارگردان با همکارانی که در صحنه حاضر بودند اعلام کردند که من با این حالت و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدا محمدرضا ورزی اعلام کرد که در حال نگارش مجموعه ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلویانتخاب کرد و پیشنهاد داد که کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کنم.

او گفت: بعد از گذشت چندین ماه ازوقتی که من برای بازی در سریال «یلدا» در شاهرود میگذراندم با من تماس گرفتند که برای تست گریم این نقش به تهران بروم.تست گریم دادم و با توجه به زیاد بودن کار مطمئن نبودم که انتخاب نهایی برای این نقش باشم اما بعد از مدتی کارگردان گفتند که برای بستن قرار داد به دفتر آقای لدنی بروم و به این ترتیب بازی من در «معمای شاه» در نقش فرح پهلوی شروع شد..

او در مورد سکانس های به یاد ماندنی حضور خود در این مجموعه گفت: یکی از سکانس هایی که به شدت به آن علاقه مند شدم و در اجرای آن نیز بسیار زیبا و خلاق طراحی شده بود سکانس تاجگذاری است که در آن صحنه تصاویر مستند فرح با پرستیژ فرح ترکیب می شود و علاوه بر جذابیت بصری به دلیل متنوع بودن طراحی صحنه، گریم و لباس او ، که در حدود ۶ متر دنباله داشت بیننده را وادار به تعمق درباره زرق وبرق بی اندازه این خاندان می کند. در این سکانس که ضبط آن تا دوازده شب به طول کشید من به خاطر سنگینی لباس نمیتوانستم زیاد حرکت کنم و از این نظر بسیار.

ساغر عزیزی چنین گفت:

سخت ترین سکانسی که بسیاردشوار وخسته کننده بود صحنه فرار شاه و فرح از بود که در فیلم مستندی که از این صحنه وجود دارد اگر دقت کنید فرح برخلاف شاه که آشکارا گریه میکند چهره شادی دارد به خاطر غروری است که در شخصیت او وجود داشت اما در پس این لبخند تألم و خستگی مفرط در چهره دیده می شود و این باید در گریم اجرا می شد در اتود اولیه گریم جواب نداد شهرام خلج طراح گریم و محمدرضا ورزی به من گفتند.یک شب را نخوابم و در عین نخوابیدن سعی کنم تا صبح گریه کنم تا برای فردا آمادگی داشته باشم..

من موسیقی های مختلف را گوش دادم و در نهایت با آهنگ «گلپونه‌ها» ی زنده یاد بسطامی به معنای واقعی کلمه گریستم سپس سرصحنه حاظر شدم اتود زده شد و باز هم گریم جواب نداد چون باید صورت به طور مشخص ورم می داشت. کارگردان از من خواست که یک شب دیگر هم نخوابم و من پذیرفتم و فردای آن روز بعد از چهل و هشت ساعت بیداری در نهایت گریم جواب داد اما من با خستگیزیادی که داشتم سر صحنه حاضر شدم و به همین دلیل می توانم بگویم این سکانس سخت‌ترین بخش حضور من در این کار بود.

وی افزود :

تنوع میک آپ و لباس در شخصیت فرح متعدد است و از این رو گریم و لباس او بعضا” در حدود ۱۰ ساعت به طول می انجامید برای ضبط یک پلان نهایتا” ۲ دقیقه ای و این از دشواریهای کارهای تاریخی است و باید عاشق این حرفه باشی تا بتوانی تحمل کنی

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *