#


مروری بر زندگی هنرمند آناهیتا افشار

آناهیتا افشار
11 سپتامبر 2017 بدون نظر 3911 بازدید

مروری بر زندگی هنرمند آناهیتا افشار

آناهیتا افشار

اناهیتا افشار(متولد ۱۵ مرداد ۱۳۶۵) در تهران است. از جمله همکاری های هنری او بازی در فیلم‌های برف روی کاج‌ها از پیمان معادی و زندگی با چشمان بسته رسول صدر عاملی است.خانم افشار در مجموعه‌های تلویزیونی «رستگاران»، «سه در چهار»، فیلم‌های «زندگی با چشمان بسته»، «برف روی کاج‌ها» و … بازی کرده است.

فیلم شناسی

سینمایی

نگین (۱۳۹۲)

برف روی کاج‌ها (۱۳۹۱)

یک، دو، سه،… پنج (۱۳۹۱)

برف روی کاج ها (۱۳۹۰)

پنهان (۱۳۸۹)

طاووس های بی پر (۱۳۸۷)

زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)

مجموعه تلویزیونی

مدینه (۱۳۹۳)

سه در چهار (۱۳۸۷)

متهم گریخت (۱۳۸۴)

خانه به دوش (۱۳۸۳)

توضیحات خانم افشار در مورد سینمای ایران

نمی شود گفت که سینمای ایران در سال های گذشته، اوضاع خوبی نداشته و جز در موارد خاص همواره یک پایش می‌لنگیده است. ممکن است علت این لنگیدن‌ها برخی تندرو‌های به اصطلاح فرهنگی و شاید هم برخی مسئولین غیرمسئول در این حوزه بوده‌اند. در هر حال شنیدن درد سینما از زبان دست اندرکاران آن، راهگشا‌تر خواهد بود. از همین رو گفتگویی با خانم افشار، از بازیگران جوان سینمای ایران انجام داده شده که در ادامه می‌خوانید:

خانم افشار در این باره بیان کرد: اگررخدادهای دیگری پیش بیاید و فضا برای جوانانی که می‌خواهند کار کنند و مشکل پروانه ساخت و مشکل مالی دارند باز شودومشکلات ازسرراه آنهاکناربرود، کیفیت فیلم‌ها هم بالا‌تر خواهد رفت. اما متاسفانه این امکانات خیلی سخت فراهم می‌شوند.

خانم افشارگفت: متاسفانه همواره در سینمای ایران یکسری کارگردان مخصوص بودند که قبلا کار می‌کرده‌اند و الان هم مشغول کار هستند و اتفاق جدیدی نمی افتد. اما اگر قرار باشد که یک تغییر و تحول مهمتری در سینما و روند ساخت فیلم‌ها رخ دهد، باید کمی فضا و راه برای جوانانی که تازه می‌خواهند شروع بکارکنند و انرژی بیشتری دارند باز شود.

خانم افشارادامه داد: اگر به گذشته کارگردانان نگاهی بیندازید می‌بینید که چند کار اول همه کارگردان‌های بزرگ بسیار خوب بوده است، بنابراین ما نیازمند یک موج نو و فضای جدیدتری هستیم و اگر این اتفاق بیافتد، تغییر و تحول بسیار خوبی رخ خواهد داد. در غیر این صورت سینما در یک روند بیحرکت و ثابت باقی خواهد ماند. این موج نو با حاضرشدن جوانان و فیلم اولی‌ها رخ خواهد داد. در جشنواره‌ها و روند کار‌ها هم فیلم اولی‌ها همیشه چندین قدم جلو‌تر بوده‌اند.

خانم افشار ادامه داد: متاسفانه در فضای فعلی‌‌ همان اشخاص قبلی و با بازیگر‌های ثابتشان کارمیکنندو جا کمتر برای تازه واردهاباز می‌شود. در حقیقت عده ای از کارگردان‌ها بازیگران شناخته شده ای دارند. این کارگردانان جوان هستند که به دنبال چهره‌ها نیستند و تنها به دنبال بازیگری می‌گردند که خوب نقشش را اجرا کند. در حقیقت من به عنوان یک بازیگر هر کاری را که به من واگذارشود و مطابق سلیقه‌ام باشد می‌پذیرم و خیلی به حال من بازیگر اثری ندارد. اما شرایط برای جوان‌تر‌ها بسیارمشکلتر است.

خانم افشار درمورد فضای تلویزیون گفت: در تلویزیون نیز فضا به همین ترتیب است و محیطی در تلویزیون وجود دارد که در آن تعدادزیادی بازیگر فعالیت می‌کنند و اگر این اتفاق بیافتد که بازیگران سینما به تلوزیون بیایند و فیلم‌هایی خوبی نیز در تلوزیون ساخته شود، پیش رفت خوبی رخ خواهد داد. چون که امروز دوره شکوفایی تلویزیون است و این سریال‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و اگر این اتفاق بیافتد، کیفیت تلوزیون افزایش می‌یابد و مخاطبان بیشتری به خود جذب می‌کند.

خانم افشار فعال هنری بیان کرد: مشکل سینما باید به صورت ریشه‌ای وکلی حل شود و این اتفاقات باید در مورد کارگردانان و فیلمنامه نویسان خوب وسخت کوشی که متاسفانه پروانه فعالیت دریافت نمی‌کنند، رخ دهد. اگر مشکل کارگردانان و فیلمنامه نویسان حل شود، مشکلات دیگر نیز به مرورزمان نیزحل خواهد شد و به بازیگران نیز خیری خواهد رسید.

خانم افشار در مورد فعالیت در فضای خارج از کشور گفت: اصولا بازیگری چه در ایران باشد و چه در هر جایی از دنیا شغل بسیار پرطرفداری است و اگر شما بتوانید کاری خوب انجام دهید که بعد‌ها بتوانید با افتخاروسربلندی از آن یاد کنید، هیچ مشکل خاصی ندارد که در خارج از کشور باشد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *