#


حضور بازیگران در برنامه های تلویزیونی

24 آگوست 2018 بدون نظر 2457 بازدید

حضور بازیگران در برنامه های تلویزیونی

بازیگرانی که امروزه به عرصه اجرا رسیدند

نفوذ بازیگران سینما و تلویزیون به عرصه اجرا به مرور رو به افزایش است و هم اکنون تلویزیون اجرای مهم ترین برنامه ‌های خود را برعهده بازیگران قرار می دهد. مسابقه «برنده باش» جدیدترین برنامه ‌ای است که احتمالا با اجرای یک بازیگر بر روی آنتن می رود؛ قرار است که محمدرضا گلزار اجرای این برنامه را برعهده بگیرد.

هنگامی که تلویزیون برای اجرا و مجری‌ گری اِلمان‌ های تعیین شده ای داشت و جهت حفظ اهداف خو د سعی می ‌کرد مجری‌ ها خارج از چارچوب و مقصود مشخص سازمان رفتار نکنند، ممکن است همین چارچوب‌ ها بود که در زمانی برخی از مواقع با خبر ممنوع التصویری یک مجری چهره روبه رو می شدیم.

ولی در چند سال اخیر تلویزیون مسیر خود را تغییر داده و برخلاف دوره ای که برای مجریان خود حد و مرز بیشتری قائل بود به سراغ بازیگران معروف می ‌رود تا اجرای برنامه ‌های متنوع را با فضایی گوناگون تر از پیش بر روی آنتن بفرستد. این پیشامد در شبکه نسیم پررنگ‌ تر از سایر شبکه ‌ها روی داده است و تا این زمان این بازیگرها بودند که اجرای مهم ترین برنامه ‌های شبکه نسیم را عهده دار بودند نه مجری‌ ها! رخدادی که بی تأثیر در مشاهده شدن شبکه نسیم و مطرح شدنش در بین دیگر شبکه‎ ‌ها نبود.

چند شبی است که مسابقه ‌ای به نام «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار از شبکه سه پخش می شود، برنامه ‌ای که به ظاهر مدیران تلویزیون حساب خاصی بر موفقیت آن باز کرده ‌اند. از سوی دیگر دانیال عبادی می خواهد با اجرای مسابقه ‌ای به نام «سه در هفت» به گروه مجریان اضافه گردد و حمید گودرزی نیز جای اشکان خطیبی را در «پنج ستاره» را بگیرد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله بر کارکرد چهره ‌هایی که از بازیگری به اجرا رسیدند، بپردازیم.

علاوه بر این نام هایی که در این مقاله به آن ‌ها اشاره کردیم چهره ‌های دیگری نیز همچون امیرحسین صدیق و بهنوش بختیاری تجربه اجرا را داشته اند ولی در این گزارش صرفا به چهره ‌های مهم تر و کسانی پرداخته ایم که بیشتر مطرح و دیده شده هستند:

رامبد جوان در برنامه خندوانه

پس از پیگیری ‌های دراز مدت رامبد جوان، اولین فصل برنامه تلویزیونی «خندوانه» تابستان سال 93 از شبکه نسیم بر روی آنتن رفت. برنامه ‌ای که با وجود پشت صحنه قوی حضور رامبد جوان در آن از جمله مهم ترین امتیازهای موفقیت آن بود. رامبد جوان پیش از برنامه «خندوانه» در برنامه گپ که از شبکه آی فیلم پخش می شد حضور داشت. پخش «خندوانه» همواره ادامه دارد و تا به این زمان به فصل پنجم رسیده است. در طی این مدت رامبد جوان و برنامه ‌اش فراز و نشیب‌ های بسیاری را سپری کرده است و به فراخور این اتفاقات این مجری با نقدها و نظرات گوناگونی روبه رو بوده است.

طرز برخورد با مهمانان یکی از نکات مثبت اجرای وی به شمار می رود، جوان در برخورد با چهر‌ه ‌هایی که هر یک در فضایی گوناگون قرار دارند این قابلیت را دارد تا یک گفت‌ و گوی جالب برای مخاطبش نشان دهد. به طور کلی امتیاز رامبد جوان در اجرای «خندوانه» مورد قبول واقع شده و موفق شده با اندکی بالا و پایین همواره محبوبیتش را حفظ نماید.

مهران مدیری در برنامه دورهمی

اعتبار و محبوبیت مهران مدیری در بین علاقه مندانش به اندازه ای بود که برنامه «دورهمی» از همان ابتدا مورد توجه قرار بگیرد. نا گفته نماند که برنامه «دورهمی» نخستین تجربه اجرا برای مهران مدیری نبود و او پیش تر با برنامه «ببخشید شما» تجربه اجرا را در یک فضای دیگر در کارنامه خود دارد. برنامه «دورهمی» از ابتدای سال 1395کار خود را آغاز کرد و اوایل سال جاری بود که کار خود را به پایان رساند.

در مدت این دو سال مهران مدیری به دفعات سوژه رسانه ها شد، تعداد زیادی از نقدهایی که اجرای مدیری را با نقد و حاشیه رو به رو کرد عکس العمل هایی بود که وی نسبت به مسائا روز کشور داشت و تیکه های سیاسی او در برنامه به دفعات سوژه رسانه ها شد. در مدت پخش برنامه «دورهمی» افراد مختلفی به این برنامه دعوت شدند ولی وی برعکس رامبد جوان توانایی پایین تری را در اداره یک گفت‌ و گوی سرحال و جالب داشت.

اشکان خطیبی در برنامه پنج ستاره

اشکان خطیبی در جایگاه مجری نخستین مرتبه در برنامه «خانه‌ ای با طرح نو» کار خود را آغاز کرد. رامبد جوان در این برنامه به عنوان مجری در کنار وی حضور داشت. اجرای بعدی اشکان خطیبی برنامه نوروز 97 و مسابقه «پنج ستاره» بود. «پنج ستاره» یک مسابقه‌ای است که از تلویزیونی و از شبکه پنج سیما پخش شد که شرکت کنندگان آن بر مبنای تعداد سوالاتی که موفق به جواب دادن آن می شوند جوایز نقدی را دریافت می کنند. خطیبی در این برنامه در شکل و ظاهر یک مجری موجه ظاهر شد ولی در مدل اجرا و برخورد با افراد شرکت کننده زیاد موفق ظاهر نشد که بتواند به جذب تماشاگر کمک کند. اجرای اشکان خطیبی هیجان مورد نیاز برای جذابیت یک مسابقه را نداشت.

اکبر عبدیدر برنامه شبی با عبدی

اکبر عبدی بازیگر با ارزش و توانمندی است ولی این مبنی بر موفق بودن او در مجری گری نیست. برنامه «شبی با عبدی» پس از چندین مرتبه وقفه در پخش، بالاخره تابستان امسال در شبکه نسیم صدا و سیما پخش شد. مهم ترین تمرکز این برنامه بر حضور اکبر عبدی است و این اتفاق را می توان در اسم برنامه احساس کرد. ولی اکبر عبدی نتوانسته است در اجرا همانند بازی های خوبش موفق و تأثیرگذار باشد. خیلی از شوخی های وی در قسمت های مختلف برنامه پس از مدتی کوتاه به تکرار افتاده و در زمان گفت ‌و گو با مهمانان هر قدر صمیمی ولی چیز جذاب و تازه ای برای بیننده ندارد. گذشته از اجرایی که موفق نبود، برنامه از لحاظ کیفیت هم قابل قابل قبول نیست.

پژمان بازغی در برنامه کودک شو

کار اجرای پژمان بازغی با شبکه نسیم آغاز شد و در این شبکه ادامه دار شد. پیش از این بازغی در سال 1394 برنامه «چند درجه» را که یک برنامه سرگرمی و هیجانی بود را اجرا نمود. پس از مدتی در نوروز سال 96 به عنوان مجری برنامه سال تحویل شبکه دو انتخاب شد، این انتخاب مناسب مهم ترین زمان اجرای برنامه ‌های تلویزیونی نبود و پژمان بازغی در بین رقبای اصلی خود دیده نشد. «کودک شو» موقعیت خیلی خوبی را برای بازغی به ارمغان آورد تا بهتر از قبل توانایی خود را در اجرا را امتحان کند.

این برنامه در اوایل پخش زیاد مورد توجه نبود ولی با آغاز دومین فصل، برنامه و در کنار آن پژمان بازغی مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند و با گذشت زمان بیننده های بیشتری به جمع طرفداران «کودک شو» اضافه گردید. هر چند که اجرای بازغی به مرور بهتر شد و بیشتر به چشم آمد ولی کماکان به آن اندازه چشم گیر نیست که بتوان او را یک مجری بی نقص عنوان کرد.

کامران تفتی در برنامه وقتشه

فصل اول «وقتشه» مرداد سال گذشته با مجری گری کامران تفتی روی آنتن رفت. یک برنامه ترکیبی که موضوع اصلی آن عشق و ازدواج بود و هدف از آن این بود که ازدواج آسان را ترویج دهد. دومین سری این برنامه هم ساخته شد و کماکان با اجرای این بازیگر در حال پخش است. با وجود این که کامران تفتی تجربیاتی را در بازیگری تئاتر، سینما، تلویزیون و هکچنین خوانندگی داشت ولی برنامه «وقتشه» نخستین حضور وی در مقام اجرا بود. اجرای تفتی در بیشتر اوقات تحت تأثیر مدل صحبت و لحنش قرار می ‌گیرد و همین باعث می ‌شود در بیشتر اوقات این برنامه حالت نمایشی پیدا کند. در کل حضور تفتی تحت عنوان بازیگر بیشتر قابل درک است تا یک اجرا کننده و مجری.

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *