#


اثر هایی از ممیز کیارستمی و مثقالی در نمایشگاه پوستر چک و اسلواکی

نمایشگاه پوستر
28 دسامبر 2018 بدون نظر 1519 بازدید

اثر هایی از ممیز کیارستمی و مثقالی در نمایشگاه پوستر چک و اسلواکی

اثر هایی از ممیز  کیارستمی و مثقالی در نمایشگاه پوستر چک و اسلواکی

 شهر پراگ میزبان پوسترهای سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

 در حاشیه برگزاری هشتمین دوره از جشنواره فیلم ایرانسی و با همکاری مرکز سینمایی فارسی نمایشگاه پوستر از تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان در گالری سینمایی طرح پوستر برگزار شد و این  آثار که توسط هنرمندان برجسته ای از جمله مرتضی ممیز عباس ،کیارستمی فرشید ،مثقالی وابراهیم حقیقی در کانون پرورش فکری کودکان از آغاز کار تا سال ۱۳۷۰ تولید شده اند تا پایان ماه ژانویه سال آتی میلادی در این مجموعه قابل دیدن است.

کیوریتور  این مجموعه آقای علی بختیاری چنین عنوان کردند که از سال ۱۳۸۰ بر اساس علاقه شخصی خود شروع به گرد آوری این مجموعه نمودند ایشان گفتند::در طول این سال‌ها مجموعه کم کم بزرگتر شد تا اینکه به علت پوشش های تاریخی فرهنگی قابل مطالعه گشت و تا به اکنون یشگاه های بسیاری کتاب‌ها مقاله‌ها و پایان نامه های زیادی از دل این مجموعه بیرون آمده اند و ما همچنان در حال وسیع تر کردن آن هستیم.

 علی بختیاری در ادامه گفت :به دلیل اهمیت تاریخی که بسیاری از این قطعات داشتند و نادر و کمیاب بودن برخی را به موزه اهدا کرده است.

 وی در ادامه توضیح داد مجموعه ای را که در فستیوال فیلم ایرانسی به نمایش درآورده ایم ۵۷ پوستر از تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری از ابتدا تا میانه دهه ۱۳۷۰ شمسی است. با هرچه بیشتر دیده شدن میراث گرافیکی کانون فرصت مطالعه و بازبینی از آن بالا می رود و یکی از مهم‌ترین نقاط تاریخی طراحی گرافیک در ایران است.

 بختیاری همچنین درباره آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمده است افزود:

 کارهای ارائه شده از طراحانی چون فرشید مثقالی، ابراهیم حقیقی ،عباس کیارستمی و…. می باشد مانند پوستر فیلم هایی از جمله هفت تیرهای چوبی. سیاه و سفید. لباسی برای عروسی  مشق شب  زندگی و دیگر هیچ.

در دو کشور جمهوری چک و اسلواکی با همکاری مرکز سینمای فارسی دوره هشتم جشنواره ایرانسل از ۲۵ دی ماه تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و بیش از ۳۰ اثر از سینمای مستقل ایران در بخش‌های گوناگون جشنواره در ده سینما و ۳۰ شهر به نمایش در می آیند

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *