تأثیرات دانمارکی ها بر سینمای جهان
تأثیرات دانمارکی ها بر سینمای جهان و استفاده از شگرد های جدید
شگرد تکرار شوندۀ دیگر ، نمایش شخصیتی در آینه بود چنان که از حوزه دید دوربین خارج باشد : مثلاً در وسوسه های شهر بزرگ ( 1911 ) ، ساخته آگوست بلوم با بازی مشهورترین هنرپیشه مرد آن زمان ، والدمار پسیلاندر در تمام حالت ها ، از آینه به عنوان راهکاری برای پیش گیری از نیاز به تدوین نماهای متعدد در یک صحنه استفاده می شد.
( ظاهراً کارگردانان دانمارکی به روش های تدوین جزیی علاقه ای نداشتند . ) اما به هر حال تأثیر کنایی و نمادین آن در فیلم های بی پرده و آشکاری چون Afgrunden اثر اوربن گاد ورطه کاسموراما ، ( 1910 ) بر جنبه های جنسی فیلم می افزود . در این فیلم بزرگترین بازیگر زن سینمای صامن دانمارک ، آستانیلسن بازی می کرد .
فیلمسازان اولیه دانمارک به پویایی روایتی فیلم هایشن توجه نسبتاً اندکی نشان دادند : پیش از 1914 از نماهای متحرک ، بازگشت به گذشته و نمای بسته به ندرت استفاده می شد . به این ترتیب سینماگران دانمارکی از سیلان ناتورالیسم فراگیر سینمای آمریکا در آن دوره بسیار فاصله گرفتند .
به هر تقدیر ، دانمارکی ها بر فیلمسازی جهان تأثیری عمیق و پایدار گذاشتند به طور کلی مهمترین خدمت آنها ، گذر از فیلم های روایتی کوتاه به فیلم های سه و چهار حلقه ای و حتی طولانی تر بود _ آتلانتیس اثر آگوست بلوم ( نوردیسک ، 1913 ) ، با بودجه ای فراوان ، سوای میان نویس ها ، 2280 متر طول داشت.
در مشروعیت بخشیدن فرهنگی به سینما نقش عمده ای داشتند که دلیل آن حضور بازیگران مرد و زن تثبیت شدۀ تئاتر کلاسیک بود.
برگرفته از سبک اسکاندیناوی ، نوشته پائولوپرچی یوسای
دیدگاهتان را بنویسید