#


سینمای انگلستان

سینمای انگلستان
23 آوریل 2017 بدون نظر 1741 بازدید

سینمای انگلستان

سینمای انگلستان و رکود آن

بین تاریخ نویسان سینما این گرایش عمومی وجود دارد که سینمای انگلستان را در آغاز صاحب تأثیر و نوآوری می دانند _ به اصطلاح پیشگامان انگلیسی _ اما معتقد هستند که بعدها این سینما دچار زوال و رکود گشت .

از این دیدگاه ، که از جمله طرفدارانش ژرژ سادول ( 1951 ) است نجات یافته توسط دزد دریایی ( اثر سیسیل هپ ورث ، 1905، نقطه اوج است .

فیلم هایی که پس از این تاریخ ساخته شده اند ، به خصوص در دوره 13 _ 1908 که فیلم های روایتی دراماتیک تک حلقه ای باب بودند ، از نظر دور مانده اند .

حتی نویسنده ای چون باری سالت ( 1992 ) که فیلم های سال های آغازین سینما را از نظر شکلی ( Formal) دقیقاً تحلیل کرده ، شاید به ناروا تنها به روایت های دراماتیک داستانی بسنده کرده است و این امر به قیمت از دست رفتن فیلم های کمدی _ و از آن مهم تر _ شکل های گوناگون فیلم واقعیت تمام شده است .

ماحصل این جانب داری تاریخ نویسان ، ظلمی است که بر فیلم های انگلیسی ساخته شده در دوره بلافاصله پس از دورۀ « پیشگامان » رواگشته است .

هر جا که نوآوری ای صورت گرفته از نظر دور مانده ، یا در سایه پیشرفت های بعدی بررسی شده است ، به خصوص آن گروه فیلم هایی که بخشی از حس و حال مسلط هالیوودی 1913 به بعد هستند .

در واقع ، فیلم های انگلیسی بسیار پیشرفته بودند به خصوص در زمینه های کمدی و واقع گرا تدوین روایتی نیز بسیار نوآورانه بود اما متأسفانه نوآوری ها در جهت خلاف آن چه که روش مسلط به شمار می آمد ، حرکت می کردند .

بر گرفته از هپ ورث تا هیچکاک

اثر جان هاوکریج

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *