#


فیلم انیمیشن یا Animated film

فیلم انیمیشن یا Animated film
19 آوریل 2017 بدون نظر 1293 بازدید

فیلم انیمیشن یا Animated film

فیلم انیمیشن یا Animated film چه فیلمی است؟

فیلم انیمیشن یا Animated film ، گونه‌ای فیلم که در آن طرح‌های نقاشی شده جداگانه (طلق ها) قاب به قاب عکاسی می‌شوند به طریقی که با نمایش پی در پی آنان، نقاشی‌ها به صورت متحرک دیده شوند. البته طرح هر طلاق کمی متفاوت از طرح قبلی است و از این رو پشت سر هم عکاسی کردن و نمایش سریع آن‌ها (با سرعت ۲۴ قاب در ثانیه) توهم حرکت را به وجود می‌آورد.

اصطلاح پرش نمایی

اصطلاح «پرش نمایی» ، برای حرکت نگاری قاب به قاب در مورد اشیاء و انسان‌ها به کار می‌رود که این کار متفاوت از انیمیشن تصاویر طراحی شده است. از فیلم‌های انیمیشن به صورت گسترده به‌عنوان پیش پرده‌ی فیلم‌های سینمایی و به‌عنوان زمان پرکن در سالن‌های سینما استفاده می‌شود.

چند نمونه از انیمیشن های طولانی

فیلم‌های انیمیشن طولانی همچون فیلم‌های شرکت «والت دیزنی» («پینوکیو» (۱۹۴۰)، «سیندرلا» (۱۹۵۰)، «زیبا و درنده» (۱۹۹۱)، «علاء دین» (۱۹۹۲)، «برادر خرس» (۲۰۰۳)، «جوجه کوچولو» (۲۰۰۵) و فیلم‌های «رالف بخشی»، «گربه فریتز» (۱۹۷۲)، «ساحره‌ها» (۱۹۷۲) امروزه از محبوبیت و استقبال عظیمی برخوردارند. در یک فیلم انیمیشن پرخشونت ساخت کشور ژاپن به نام «آکیرآ» (۱۹۸۸)، داستان علمی تخیلی در دورانی می‌گذرد که فن‌آوری بر همه چیز در دنیا چیره شده است. این فیلم در بازار ویدیویی از رکورد بالایی برخوردار بوده است. در قرن بیست‌ویکم فیلم‌های انیمیشن طولانی همچنان تماشاگران عظیمی را به سوی خود جلب می‌کنند. نمونه‌هایی از این انیمیشن‌ها، «فرار مرغی» (۲000)، «شرک-۱» (۲۰۰۱)، «شرک-۲» (۲۰۰۴)

برگرفته از کتاب فرهنگ اصطلاحات سینمایی نوشته فرانک بی‌ور

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *