#


حمایت مدیران از این نظام استودیویی

حمایت مدیران از این نظام استودیویی
19 آوریل 2017 بدون نظر 1089 بازدید

حمایت مدیران از این نظام استودیویی

حمایت مدیران از این نظام استودیویی و تغییرات انجام شده در آن

حمایت مدیران…مدیران استودیوها همواره در حمایت از این نظام استودیویی عمل کرده و تأکیدشان برآوردن نیازهای سرگرمی تماشاگران و «واقع گریزی» در فیلم‌های سرگرم‌کننده بود. فزون بر جنبه‌ی «واقع گریزی»، در ساخت این فیلم‌ها از مجموعه‌ای اصول ارزشی در نگرش به موضوعات و در حمایت از اخلاق کاری در آمریکا و ارزش‌های درست و خطا به کار گرفته می‌شد. اما از سال ۱۹۴۶ به بعد، شمار تماشاگران این گونه فیلم‌ها به گونه‌ای مستمر رو به کاستی گذاشت و از این رو انجام اصلاحات عمده‌ای در نظام استودیوی ضروری به نظر می‌رسید.

دلایل این تغییرات عبارت بود از :

۱- جنگ جهانی دوم پایان یافته بود، تنش‌ها رو به کاستی داشت. و تماشاگرانی که طی سال‌های جنگ خواستار رهایی عاطفی و ذهنی از طریق فیلم‌های استودیویی بودند، دیگر از این فیلم‌ها استقبال نمی‌کردند.
۲- در دوران بعد از جنگ، بسیاری از آمریکاییان برای زندگی به حومه‌ی شهرها و به محله‌هایی دور از سالن‌های سینمای شهرهای بزرگ روی آوردند.
۳- انواع سرگرمی‌های دیگر که در زندگی آمریکاییان ظاهر شده بودند کم کم رقابتی را با سینما آغاز کردند. این سرگرمی‌ها: مسابقات سرعت، بیس بال شبانه، بولینگ، سفرهای طولانی.
۴- خرید قسطی در این دوران رواج یافت. و از این رو آمریکاییان انگیزه‌ی بیشتری برای خرید کالاهای خانگی پیدا کردند.
۵- در سال ۱۹۴۸ تلویزیون به‌عنوان رسانه‌ای سرگرم‌کننده اثر گسترده‌ی خود را بر جای گذاشت.
۶- در سال ۱۹۴۸ دادگاه عالی آمریکا در یک حرکت ضد انحصاری حکم داد که استودیوهای تولید فیلم باید به انحصار خود بر زنجیره‌ی سالن‌های سینما در کشور پایان دهند. و به این ترتیب استودیوها از بازده مالی تضمین شده‌ی محصولات سینمایی‌اشان محروم شدند. نتیجه‌ی این تغییرات، پدیده «فیلم‌های درجه‌ی دو» و رها شدن بسیاری تهیه‌کنندگان و بازیگران تحت استخدام استودیوها بود.

برگرفته از کتاب فرهنگ اصطلاحات سینمایی نوشته فرانک بی‌ور

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *