#


ایتالیا دیرترین تولید کننده فیلم

19 آوریل 2017 بدون نظر 1231 بازدید

ایتالیا دیرترین تولید کننده فیلم

ایتالیا دیرترین تولید کننده فیلم و آغاز آن

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، تولید فیلم در ایتالیا نسبتاً دیرتر آغاز شد .

نخستین فیلم بلند _ تسخیر رم ، 20 سپتامبر 1870 اثر فیلوتئو آلبرتینی _ در سال 1905 ساخته شد . تا آن زمان فرانسه ، آلمان ، انگلستان و دانمارک صنعت سینمای خود را به خوبی پی گذاشته بودند .

البته پس از 1905 ، تعداد فیلم های ساخته شده در ایتالیا بسیار افزایش یافت به گونه ای که از چهار سال پیش از آغاز جنگ جهانی اول ، ایتالیا به یکی از عمده ترین تولیدکنندگان فیلم جهان بدل شد .

طی دوره 31_1905 تقریبا 000/10 فیلم توسط بیش از 500 شرکت تهیه شد که از آن میان تقریباً 1500 فیلم باقی مانده است .

هر چند بسیاری از این شرکت ها عمری کوتاه داشتند و توان اصلی تولید در انحصار حدود ده شرکت بود ، اما ارقام فوق الذکر بیانگر شکوفایی صنعت سینما در کشوری است که اگر چه از سایر کشورهای اروپایی پرجمعیت تر بود ( تقریبا 33 میلیون نفر در 1901 ) اما از نظر توسعه اقتصادی از آنها عقب تر بود .

تاریخچه آغاز فیلمسازی در ایتالیا را می توان به دو دوره تقسیم کرد : دهه گسترش ( 14_1905) که بیش از دو سوم فیلم های دوره صامت در این دوره ساخته شدند و دوره 15 ساله بعدی که دوران نزول تدریجی ناشی از افت ناگهانی تولید است .

این وضعیت طی جنگ جهانی اول ، در همه کشورهای اروپایی مشترک بود . در سال 1912 ، به طور متوسط روزانه سه فیلم پخش می گردید ( کلاً 1127 فیلم که البته بسیاری از آنها کوتاه بودند . ) اما در سال 1931 تنها دو فیلم بلند پخش گردید .

بر گرفته از نمایش و ملودرام

به کارگردانی پائولو چرچی یوسای

 

نام و نام خانوادگی :

 نام و نام خانوادگی


محل تولد

 :تاریخ تولد

  بیوگرافی

  فیلم های سینمایی

  سریال ها

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *