#


زنان در مراسم گلدن گلوب2018 لباس های مشکی به تن کردند

8 ژانویه 2018 2 نظر 1297 بازدید

زنان در مراسم گلدن گلوب2018 لباس های مشکی به تن کردند

زنان در مراسم گلدن گلوب2018 لباس های مشکی به تن کردند

اولین مراسم مهم فصل جوایز از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در روز یکشنبه هفتم فوریه که بامداد روز دوشنبه 17دی می شد برگزار شد و این مراسم به خاطر رسوایی هایی که اخیرا در هالیوود به وجود آمده است تغییرات اساسی نسبت به حال و هوای سیاسی که پارسال داشته است خواهد داشت.

جوایز هفتاد و پنجم گلدن گلوب ممکن است که بیش از این که بر روی برندگانش متمرکز شود از هم اکنون با جنبش هایی نظیر «هشتگ من هم (#Me Too)» راه متفاوتی را در پیش گرفته است.

با توجه به جنبشی که اخیرا پیش آمده است، تعداد زیادی از کسانی که در این مراسم به عنوان طراز اول هستند برای حمایت از زنانی که در چند ماه اخیر در مورد آزار و اذیت  و تعرض جنسی در هالیوود با صدای بلند سخن گفته اند لباس مشکی به تن بپوشند. ستاره فیلم ابر قهرمانی “زن شگفت انگیز”، گل گدوت همراه با برخی از نامزدهای امسال نظیر هالی هانتر، آلیسون جینی و سرشا رونان برای حمایت از این بیانیه پیشاپیش آمادگی شان را اعلام کرده اند.

جینی که به خاطر بازی در فیلم کمدی “من ، تونیا” نامزد دریافت جایزه شده است در مورد این مسئله می گوید: به نظر من این کار بسیار موثر می باشد. من نیز در این مراسم لباس مشکی بر تن می کنم و از این در کنار سایر همتایانم قرار می گیرم بسیار افتخار می کنم.

جنبش “من هم” باعث شد که در بین رز مک گووان و مریل استریپ جنگ لفظی پیش بیاید. مک گووان، بازیگر برنده اسکار را به دورویی و نفاق متهم کرده است و استریپ در پاسخ به اتهاماتی که وی زده است می گوید: از این که از سوی رز مک گووان مورد حمله قرار گرفته ام برایم بسیار دردناک می باشد ولی می خواهم این را بداند که من به هیچ عنوان از جریان کارهای واینستین خبر نداشته ام، نه در دهه90میلادی در زمانی که او مورد آزار و اذیت قرار گرفته و نه در دهه هایی بعد از آن، هنگامی که واینستین سایر زنان دیگر را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی در اعلامیه اش تایید کرده است که سکوت من آگاهانه نبوده است و من بی خبر بوده ام.

با این که بسیاری از شوخی هایی که شب گذشته در این مراسم شده است بر روی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا متمرکز بوده است، ست میرز مجری و کمدین مراسم گلدن گلوب امسال در مصاحبه با مجله “پیپل” گفته است که مراسم امسال به طور اجتناب ناپذیری تحت تاثیر آزار و اذیت جنسی در هالیوود قرار خواهد گرفت. وی در مصاحبه با “یو اس ویکلی” بیان کرده است که تصمیمی که افراد حاضر در این مراسم برای پوشیدن لباس مشکی برای اعتراض به رویدادهایی که اخیرا اتفاق افتاده است گرفته اند واقعان حیرت آور می باشد.

آژانس استعداد یابی مشهور “سی ای ای” که موکلان آن نیز نظیر مریل استریپ و تام هنکس در بین نامزدهای امسال حضور دارند تصمیم گرفته اند که مهمانی سالانه گلدن گلوب را لغو کنند و هزینه ای که برای این مهمانی صرف می کنند را برای مراحل قانونی دفاع از افراد قربانی آزار و اذیت جنسی صرف کنند.

جوی که امسال بر این مراسم حاکم است ممکن است که بر روی انتخاب برگزیدگان نهایی تاثیر بگذارد. به احتمال زیاد درام های زن محوری نظیر “قصه ندیمه” و “دروغ های کوچ بزرگ” جایزه های اصلی را دریافت خواهند کرد. از جمله پیشتازان احتمالی در بخش سینمایی عبارتند از: فیلم هایی مانند “شکل آب” ، “برو بیرون” و “لیدی برد”.

سال گذشته فیلم هایی چون “لالا لند” و “مهتاب” بسیاری از جایزه ها را به اذن خود در آوردند ولی امسال فیلم مشخصی به عنوان پیش قدم به حساب نمی آید. با این که فانتزی عاشقانه “شکل آب” گیرمو دل تورو دارای بیش ترین تعداد نامزی می باشد ولی به همین اندازه فیلم هایی چون درام ژورنالیستی “پست” ساخته استیون اسپیلبرگ و درام جنگی “دانکرک” ساخته کریستوفر نولان دارای محبوبیت می باشند.

ریدلی اسکات با فیلم “تمام پول های جهان” آماده است تا سه جایزه را دریافت کند که یکی از آن ها به خاطر بازی نقش مکمل آن کریستوفر پلامر می باشد که پس از رسوایی های جنسی که کوین اسپیسی مرتکب شده است جایگزین او شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *