سیطره سینمای فرانسه بر بازار ایتالیا ، سبب بروز بحرانی شدید در صنعت سینمای نوپای ایتالیا در 1907 شد .
شرکت های تازه تأسیس کوشیدند تا روش های مناسبی برای پخش محصولاتشان بیابند و از طریق اتخاذ راهکارهایی استوار بر پرطرفدار بودن سه ژانر مشخص ، موفق شدند : فیلم های تاریخی ، مستندها و برتر از همه ، کمدی که هر روز تعداد تماشاگران آن بیش از پیش افزایش می یافت .
کومریو ، آمبروزیو ، ایتالا و Cines همه سیاست تولید بیش از پیش فیلم های مستند و استوار بر زندگی روزمره را پیش گرفتند و گروه های فیلمسازی متخصص را به مناطق طبیعی ای گسیل داشتند که پاته ، اکلر و گامون هنوز کشف نکرده بودند .
همچنین گروه هایی را به مناطقی فرستادند که دستخوش بلایای طبیعی شده بودند ( همچون کالابریا و سیسیل پس از زمین لرزه سال 1909 ) از جمله افراد این گروه ها میتوان جیووانی ویتروتی را نام برد که در ایتالیا و خارج از آن برای آمبروزیو کار می کرد و نیز روبرتو امگنا که کارش را با ساختن مستندهای علمی برای میلانو فیلمز آغاز کرد و چندین دهه ادامه داد .
کشف نوآوری های تکنیکی در این فیلم های داستانی طبیعی است .
در جزیره رادز ( The Islands Of Rhodes 1912 ، ساوویا ) نمای نهایی فیلم به تبلیغی استعماری بدل می شود ، یعنی ناگهان رنگ های پرچم ایتالیا ، قرمز ، سفید ، سبز قاب تصویر را پر می کنند .
فیلمی از امبروزیو که نام آن مشخص نیست و احتمالا حدود سال 1912 ساخته شده است و به نام سانتالوسیا شناخته می شود ، نماهایی دارد که به تعدادی قاب با اندازه های گوناگون تقسیم شده است .
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…