فیلم سازان مستقل معاصر امروزه غالباً از مفهوم «خبری» بهعنوان ویژگی بررسیگر دوربین سینما بهره میگیرند. فیلمهای «خواب» (۱۹۶۳) و «امپایر استیت» (۱۹۶۴) ساختهی «اندی وارهول» را میتوان نمونههای خیری تطویل یافتهای توصیف کرد.
در این فیلمها «وارهول» به سادگی مردی را در خواب و در مورد دیگر، بنای عظیم «امپایر استیت» در نیویورک را فیلمبرداری کرده و میگذارد تا دوربین برای مدتی طولانی از یک «زاویهی دید» ثابت موضوع را نشان دهد. این صحنههای نامنقطع از موضوعات خبری و روزانه که در آنها فیلمساز کمترین دخالت را انجام میدهد، امروزه به صورت برچسب «سینمای کمینه» یا «فیلم کمینه» درآمده است.
برگرفته از کتاب فرهنگ اصطلاحات سینمایی نوشته فرانک بیور
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…