اوج ژانر تاریخی ، کابیریا ( 1914 ، ایتالا فیلم ) ساختۀ جیووانی پاستریونه بود . این فیلم نمونه ای از اوج موفقیت سینمای صامت در ایتالیا است ، درامی پر شکوه در بست جنگ های کارتاژی میان رم و کارتاژ که با فاصله ای زیاد از رقبا ، پر هزینه ترین فیلم ساخته شده در آن دوران بود .
پاستریونه آدمی با استعداد و جنجال گریز ، و نخستین تهیه کننده ای بود که دریافت ساخت فیلم نیازبه مدیریت قوی دارد . برخلاف سایر همکارانش در آن دوران او از مشاغل سطح پایین آغاز کرده بود : به عنوان کتابدار شروع به کار کرد اما به تدریج استعداد تجاری اش را با دید نبوغ آمیز هنری در هم آمیخت .
او امکانات تکنیکی جدید را تجربه کرد . مثلا دوربینی آماتوری طراحی کرد که به وسیله آن می شد بر روی یک نگاتیو 35 میلی متری که به 4 بخش تقسیم شده بود چهار فیلم جداگانه فیلمبرداری کرد و نیز فیلمبرداری « رنگ طبیعی » و « استریوسکوپیک » را برای کابیریا به کار گرفت که ناموفق بود .
او با استخدام سگوندو دوشامون که یکی از متخصصان پاته در جلوه های ویژه بود به دانش فنی شرکتش افزود.
پاستریونه در سال 1910 نظام جدیدی را در شرکتش پیش گرفت و آیین نامه داخلی دقیق و کارآیی را نوشت و برای اجرا به تمام کارمندان ابلاغ کرد و نهایتا در پی موفقیت کمدی های آندره دید و تعدادی فیلم « عاطفی » همچون تیگرس که با الهام از سری فیلم های فانتوما لویی فویاد توسط وینچنزوسی .
دونیزوت ساخته شدند توان مالی شرکت او تقویت شد . تمام این عناصر به پاستریونه کمک کردند تا فرصت لازم برای تحقیق در زمینه گسترش شیوه های بیانی و شکلی را به دست آورد .
یکی از نخستین دستاورد های همین شوق او به تحقیق فیلم پدر ( The Father، 1912 ، جینوزاکاریاو / یا دانته ستا ) بود که در آن ارمته زاکونی ، از بازیگران به نام تئاتر برای نخستین بار جلوی دوربین ظاهر شد هدف والاتر ساخت کابیریا جلب همکاری و حمایت مشهورترین روشنفکران آن دوره بود ، کسانی چون گابریل دانونزیو .
دانونزیو موافقت کرد تا میان نویس های فیلم را بنویسید و حتی برخی او را نویسنده فیلمنامه می دانستند .
به هر حال ، کابیریا سوای بازتاب های ادبی و دکورهای پرخرج آن ، به خاطر پیش نهادن سبکی خاص و شگردهای تکنیکی اثری بود پیش رو و آوانگارد برتر از همه ، این فیلم از نماهای بلندی سود می جوید که در آن دوربین با حرکت تراکینگ تمام صحنه را می پیماید .
هر چند این حرکت پیش تر در چند فیلم دیده شده بود ، از جمله جیب بر گنج ( 1911 ، پاته ) و تاریک و روشن روح یک زن ساخته اوژنی باور 1913 ، پاته / خانژانوف ) و حلول روح ساخته جولیو آنتامور و محصول 1913 ، سینز ؛ نماهای تراکینگ در کابیر یا کارکرد روایتی و توصیفی مهمی دارند و با استفاده از سیستم ریل های پیشرفته ای گرفته شده اند که امکان حرکت پیچیده دوربین را فراهم می آورد .
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…