...

#


پخش جهانی فیلم

9 آوریل 2017 بدون نظر 1267 بازدید

پخش جهانی فیلم

پخش جهانی فیلم و صادرات آن

بین سال های 1916 و 1918 نمایندگی های صنعت آمریکا در جهان رشد چشمگیری یافت . برخی از شرکت ها ترجیح می دادند با عقد قرار داد فعالیت های خارجی خود را به نمایندگی ها واگذار کنند ، اما بقیه برای پخش جهانی فیلم شعبه های فرعی به وجود آوردند .

یونیورسال که در اروپای پیش از جنگ تسهیلاتی را برای پخش فیلم به وجود آورده بود شعبه های جدیدی را در خاور دور تأسیس کرد ، و فوکس ترکیبی از نمایندگی ها و شعبات را در اروپا ، آمریکای جنوبی و استرالیا راه اندازی کرد .

هر دو شرکت فیموس پلیرز _ لاسکی و گلدوین از طریق نمایندگی های خود در آفریقای جنوبی ، آمریکای جنوبی ، استرالیا ، اسکاندیناوی ، آمریکای مرکزی و اروپا کار می کردند . گفتنی است که این چهار شرکت بین خود توافق کردند تا به کمک شبکه های منطقه ای تقریبا سراسر جهان را تحت پوشش قرار دهند .

در 1920 صادرات فیلم آمریکا به 000/233/175 فوت رسید که 5 برابر رقم پیش از جنگ بود . از این زمان به بعد صنعت سینمای آمریکا توانست 35 در صد از کل درآمد خود را از منابع خارجی تامین کند .

بنابراین با کاهش شدید قدرت صنعت فیلم فرانسه و ایتالیا ، شرکت های آمریکایی خود را به شکلی بی سابقه در رأس تجارت جهانی یافتند .

دوران سینمای صامت

در سراسر دوران سینمای صامت ، صنعت فیلم آمریکا در فعالیت های خارجی خود از مساعدت وزارت امور خارجه و وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی سود می برد .

سفارتخانه های آمریکا در زمینه ی جمع آوری اطلاعات درباره تجارت تصاویر متحرک از جمله سلایق تماشاگران و شرایط حاکم بر پخش فیلم و اقدامات رقبا همکاری می کردند .

در سال 1927 ویل هیز ، رئیس اتحادیه تجاری صنعت فیلم ( تهه کنندگان و پخش کنندگان تصاویر متحرک در آمریکا ) ، توانست با این استدلال که فیلم ها « فروشندگان پنهان » کالاهای آمریکایی به تماشاگران در سراسر جهان هستند ، کنگره را وادار به تأسیس بخش تصاویر متحرک در وزارت بازرگانی کند .

هیز با طرح مجدد این شعار امپریالیستی قرن 19 که « اول پرچم ف بعد تجارت » ، اعلام نمود که اکنون باید گفت « اول سینما ، بعد تجارت » در واقع ، کاملا ممکن به نظر می رسد که تلاش هالیوود در به رخ کشیدن رفاه مادی عامل موثری در جذب تماشاگران داخلی و خارجی بوده است .

بر گرفته از کتب سینما در چهار گوشه جهان

اثر روث ویسی

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *